هایکو ماس: انگلیس بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک می نماید

به گزارش جعبه مهر، وزیر امور خارجه آلمان پیش بینی کرد که انگلیس در انتها ماه اکتبر بدون حصول توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد.

هایکو ماس: انگلیس بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک می نماید

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز آدینه در یک نشست خبری در هلسینکی فنلاند اعلام نمود دولت متبوعش بر این باور است که انگلیس روز 31 اکتبر (4 آبان) بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

هایکو ماس در خصوص افزایش احتمال برگزیت بدون توافق (برگزیت سخت) به خبرنگاران گفت: تصور اینکه مذاکرات درباره عقب نشینی انگلیس از برگزیت بدون توافق را دوباره شروع کنیم، سخت است. فرض ما این است که انگلیس در سرانجام ماه اکتبر اتحادیه اروپا را ترک خواهد نمود.

وی اضافه نمود: دولت انگیس صراحتاً اعلام نموده است که هیچ توافقی [مشخصاً در خصوص مرزهای ایرلند] در کار نخواهد بود و با این شرایط برگزیت بدون توافق اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. با این حال همه ما کوشش می کنیم تا از برگزیت بدون توافق جلوگیری کنیم.

اختلافات جدی بین انگلیس و اتحادیه اروپا در خصوص مرز ایرلند پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شده است که احتمال حصول توافق بین دو طرف به میزان قابل توجهی کاهش یابد. بوریس جانسون چندی پیش اعلام نمود اگر اتحادیه اروپا موضع خود را درباره مرز ایرلند تغییر ندهد، چشم انداز روشنی برای دستیابی به توافق وجود نخواهد داشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2619

به "هایکو ماس: انگلیس بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایکو ماس: انگلیس بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید