هشدار استقلال به سازمان لیگ درباره سوپرجام: برای اهدای جام دست نگه دارید!

به گزارش جعبه مهر، علی خطیر معاون ورزشی باشگاه استقلال می گوید: تا صدور رای دادگاه عالی ورزش نباید جام به پرسپولیس داده گردد.

هشدار استقلال به سازمان لیگ درباره سوپرجام: برای اهدای جام دست نگه دارید!

به گزارش خبرنگاران ، دفاع استقلالی ها در برابر رأی استیناف درباره سوپرجام، آغشته به هشداری است برای سازمان لیگ. استقلالی ها مدعی گردیده اند که این مسابقه لغو گردیده بود و بازی لغو گردیده هم نمی تواند برنده یا بازنده داشته باشد. به همین خاطر از سازمان لیگ خواسته اند که حداقل اشتباه دوم را درباره این پرونده مرتکب نگردد و تا زمان اعلام رسمی رأی CAS، سازمان لیگ نباید جام را به پرسپولیس اهدا کند.

علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال در همین رابطه می گوید: کجای جهان سراغ دارید که یک سازمان برگزار کننده مسابقه (سازمان لیگ) خودش سه روز قبل از یک مسابقه، این بازی را لغو و بلافاصله نتیجه را سه بر صفر به نفع یک تیم اعلام کند. دلیل نیامدن استقلال در سه روز منتهی به بازی از ترکیه به ایران این بود که سازمان لیگ خودش مسابقه 29 تیر را سه روز قبل از بازی لغو نموده بود. کسی نمی تواند بگوید اگر سازمان لیگ مسابقه را از سه روز پیش لغو نمی کرد، باز هم استقلال از ترکیه به ایران برنمی گشت. اتفاقاً چون سازمان لیگ مسابقه را لغو نموده، استقلال به تهران بازنگشته است. روزانه 20 پرواز از ترکیه به تهران وجود دارد و تیم می توانست در صورت لغو نشدن بازی به راحتی به تهران بیاید.

معاون ورزشی باشگاه استقلال تأکید می نماید: هیچ صورت جلسه امضا گردیده ای در شورای تأمین امضا از سمت باشگاه استقلال وجود ندارد که حتی اگر هم وجود داشت دلیل لغو بازی و اعلام نتیجه 0-3 از سمت سازمان لیگ نخواهد بود. جلسات شورای تأمین برای بحث مسائل امنیتی بازی، مسائل تماشاگران و بلیت فروشی و موارد دیگر است نه برای برگزاری یا عدم برگزاری بازی. وقتی استقلال به شورای تأمین نماینده می فرستد یعنی می خواهیم در بازی شرکت کنیم. حیطه اختیارات نماینده هم در حد نظرات مسائل امنیتی پیرامون برگزاری بازی است و نه بیشتر.

خطیر مدعی است: براساس ماده 111 آئین نامه جدید انضباطی که می گوید احکام قطعیت یافته رکن قضایی فدراسیون با رعایت شرایط قانونی مندرج در مقررات شکلی و ماهوی در دادگاه داوری ورزش (CAS) قابل اعتراض در این نهاد بین المللی هستند باشگاه استقلال این حق را دارد که درباره این مسئله در CAS شکایت کند و این کار را هم خواهد نمود. ما تا آخر این ماجرا را در CAS پیگیری خواهیم کرد.

خطیر با اشاره به صحبت های مطرح گردیده برای اهدای جام به پرسپولیس می گوید: امیدوارم سازمان لیگ با اهدای جام به پرسپولیس اشتباه دوم را انجام ندهد. از زمان اعلام رای کمیته استیناف 21 روز فرصت داریم که به CAS شکایت کنیم و تا صدور رای دادگاه عالی ورزش نباید جام به پرسپولیس داده گردد. همانطور که آقای فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کردند با قدرت موضوع را در CAS پیگیری می کنیم و سازمان لیگ هم طبق قانون نباید تا زمان اعلام رای این دادگاه جام را به پرسپولیس بدهد.

390 – 10

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 274

به "هشدار استقلال به سازمان لیگ درباره سوپرجام: برای اهدای جام دست نگه دارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار استقلال به سازمان لیگ درباره سوپرجام: برای اهدای جام دست نگه دارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید