هشدار یک عضو کمیسیون آموزش نسبت به مافیای جدید در سیستم آموزشی

به گزارش جعبه مهر، نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت نسبت به وقوع یک مافیای جدید در سیستم آموزشی کشور هشدار داد.

هشدار یک عضو کمیسیون آموزش نسبت به مافیای جدید در سیستم آموزشی

قاسم احمدی لاشکی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر رای با تاثیر قطعی 20 درصد سابقه تحصیلی دانش آموزان، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در سال 92 قانون شورای سنجش و پذیرش را برای منظم شدن ظرفیت پذیرش دانشگاه ها تصویب کرد که با توجه به مشکلاتی که داشت مجدد در سال 95 اصلاحیه ای بر آن آورده شد.

وی با بیان اینکه بحث بر این بود که کنکور را به صورت کامل بر مبنای آزمون روز نگذارند و بخشی از سوابق تحصیلی دانش آموزان در آن نقش داشته باشد، توضیح داد: تا به امروز نتوانستیم سوابق تحصیلی کاملی را از دانش آموزان به دست آوریم به این معنی که زمانی که سال جاری سیستم 6،3،3 اجرا شد فردی که در پایه آخر درس خوانده فاقد سابقه است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها 7 نفر از 11 نفر شورای سنجش کشور می توانند تصمیم ساز باشند، گفت: این شورا برای سال تحصیلی جدید بهره گیری 30 درصدی از سوابق دانش آموزان را تصویب کرد اما با توجه به آماده نبودن زیرساخت ها، این میزان منطقی نبود و به همین دلیل 175 نماینده مجلس به وزیر علوم به عنوان رئیس این شورا نامه ای ارسال کردند.

وی بر لزوم تجدیدنظر این طرح از سوی این شورا تاکید و گفت: طی نشست اجرا شده این شورا، این میزان به 20 درصد قطعی رسید و 10 درصد باقیمانده نیز به صورت تاثیر مثبت در نظر گرفته می گردد.

احمدی تاکید نمود: آزمون کنکور سال جاری به گونه ای است که نمرات آن کامل نیست و با این اوصاف مناطق ضعیف، دوردست و محروم دچار مشکل جدی می شوند بنابراین پیشنهاد شد سال جاری با همان تاثیر مثبت لحاظ گردد تا دانش آموزان آسیب نبینند.

وی اضافه نمود: اگر قرار باشد تاثیر قطعی را کامل کنیم کسی که زیر 19.16 معدل کتبی داشته باشد به هیچ عنوان نمی تواند پزشک، دندانپزشک یا داروساز گردد، بنابراین احتیاج بود این شورا تجدید نظر خود را اصلاح می کردند اما اینکار را نکردند و با این اقدام ظلم بزرگی در حق تعداد زیادی از دانش آموزان گردیده است.

احمدی لاشکی اضافه نمود: شورای سنجش اعلام می نماید اگر این اقدام شدنی نیست به صورت ترمیم معدل گذاشته گردد یعنی اینکه دانش آموزان مجدد آزمون دهند تا معدل دروسشان بالا برود که این یک مافیای جدید در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد می نماید و کار عاقلانه ای نیست.

وی این مصوبه را از ناعادلانه توصیف کرد و متذکر شد: بهتر است تا زمانی که آزمون به صورت کامل بر اساس و برای هر سه پایه متوسطه دوم آزمون برگزار نگردیده است، این اتفاق نیفتد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام نارضایتی از این طرح گفت: پس از تعطیلات مجلس این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

احمدی با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیون و 11 هزار نفر داوطلب کنکور داشتیم و سال جاری این آمار بیشتر خواهد شد، گفت: زمانی که بیش از 90 درصد داوطلبان نسبت به این موضوع علاقمند نیستند دلیلی برای این کار وجود ندارد و این امر به افزایش نارضایتی در کشور می انجامد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 371

به "هشدار یک عضو کمیسیون آموزش نسبت به مافیای جدید در سیستم آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار یک عضو کمیسیون آموزش نسبت به مافیای جدید در سیستم آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید