همکاری مالزی با آمریکا برای کسب اطلاعات ماهواره ای از هواپیمای ناپدید شده

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: یک مقام ارشد دولت مالزی تاکید نمود، این کشور در حال همکاری با محققان آمریکایی است تا با آنالیز اطلاعات ماهواره ای موقعیت هواپیمای مسافربری ناپدید شده با 239 سرنشین را تشخیص دهد.

همکاری مالزی با آمریکا برای کسب اطلاعات ماهواره ای از هواپیمای ناپدید شده

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که حدود یک هفته از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی می گذرد هنوز هیچ سرنخی از سرنوشت این هواپیما و مسافران آن به دست نیامده است.

علی رغم حدس های مختلف مطرح شده هنوز هیچ چیزی قطعی نشده است. بعضی منابع مطلع از احتمال منحرف شدن این هواپیما از راستا خود خبر می دهند.

بر اساس این گزارش مقام های سازمان هواپیمایی مالزی نیز ادعای مطرح شده توسط محققان آمریکایی در مورد اینکه هواپیمای مسافربری مالزی 4 ساعت پس از قطع ارتباط رادیویی با برج کنترل به پرواز خود ادامه داده است را رد نموده اند.

رئیس سازمان هواپیمایی مالزی نیز در کنفرانس خبری تاکید نمود، کارشناسان هواپیمایی مالزی و محققان آمریکایی در حال آنالیز ارتباطات ماهواره ای هستند. هرگونه اطلاعاتی را که در اختیار داشته باشیم به اشتراک می گذاریم.

تیم عملیات امداد و نجات برای یافتن این هواپیمای مسافربری شامل 40 فروند کشتی 22 فروند هواپیمای نظامی و امدادی از ویتنام، چین، آمریکا، مالزی و فیلیپین است. اندونزی و استرالیا و هند نیز کشتی های خود را برای یاری به این عملیات اعزام نموده اند.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2976

به "همکاری مالزی با آمریکا برای کسب اطلاعات ماهواره ای از هواپیمای ناپدید شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری مالزی با آمریکا برای کسب اطلاعات ماهواره ای از هواپیمای ناپدید شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید