پنتاگون: احداث جزیره در دریای جنوبی چین به امنیت منطقه لطمه می زند

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: وزیر دفاع آمریکا امروز شنبه تاکید نمود که اقدام پکن در ادامه ساخت جزیره های مصنوعی در دریای جنوبی چین به ضرر امنیت آسیا اقیانوسیه خواهد بود.

پنتاگون: احداث جزیره در دریای جنوبی چین به امنیت منطقه لطمه می زند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا ضمن انتقاد از اقدام چین در ساخت جزیره در دریای جنوبی چین، توضیح داد که این اقدام پکن امنیت منطقه آسیا اقیانوسیه را تضعیف خواهد نمود.

کارتر در سخنانی در نشستی در سنگاپور گفت: بعضی کشورها در جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین اقدامات تحریک آمیزی انجام می دهند ولی رویکرد فعالیت چین به گونه ای است که آینده برنامه های این کشور در منطقه را با ابهام و نااطمینانی روبرو کرده است.

وی اضافه کرد: چین مدعی مالکیت بیش از 2 هزار هکتار از اراضی منطقه شده است که این رقم از کل ادعاهای مطرح شده از سوی کشورهای همسایه چین، بیشتر است. چین این ادعاها را تنها در ظرف مدت 18 ماه مطرح کرده است. معین نیست ادعاهای چین تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

وزیر دفاع آمریکا تاکید نمود که واشنگتن عمیقا نگران ابعاد ادعاهای ارضی چین و نظامی کردن بیشتر جزایر واقع در دریای جنوبی چین است. این اقدامات می تواند خطر اشتباه محاسباتی یا درگیری را افزایش دهد.

کارتر گفت: ما می دانیم که هیچ راه حل نظامی برای اختلافات دریای جنوبی چین وجود ندارد. اکنون وقت احیای دیپلماسی متمرکز بر پیدا کردن راه حلی برای حفظ حقوق همه طرف ها در منطقه است.

یانگ یوجون سخنگوی وزارت دفاع چین پیش از این تاکید نموده بود که فعالیت های پکن در جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین، قابل قیاس با ساخت مسکن و جاده در سرزمین اصلی این کشور است. از نظر حاکمیت ارضی، هیچ اختلافی بین این دو وجود ندارد. بعضی کشورها با انگیزه های پنهانی به صورت ناعادلانه ای حضور نظامی چین در منطقه را زیر سئوال می برند و این مساله را حساس می نمایند. فعالیت های جاسوسی و شناسایی در منطقه رو به افزایش است و چین تدابیر لازم را برای پاسخ اتخاذ خواهد نمود.

پس از پرواز یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین و مناطقی که چین در حال ساخت جزایر مصنوعی است، پکن نارضایتی شدید خود را نسبت به این اقدام اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز تاکید نمود که این ماموریت به صورت عادی و معمول صورت گرفته و این پروازها هر چند روز یکبار انجام می گردد.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4167

به "پنتاگون: احداث جزیره در دریای جنوبی چین به امنیت منطقه لطمه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: احداث جزیره در دریای جنوبی چین به امنیت منطقه لطمه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید