واکنش واعظی به فایل صوتی مرتبط با هواپیمای اوکراینی ، روحانی چه زمانی از علت سقوط مطلع شد؟

به گزارش جعبه مهر، رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره سقوط هواپیمای اوکراینی بار دیگر تاکید کرد که دولت و شخص رئیس جمهوری تا روز جمعه از سقوط هواپیمای اوکراین توسط موشک مطلع نبودند.

واکنش واعظی به فایل صوتی مرتبط با هواپیمای اوکراینی ، روحانی چه زمانی از علت سقوط مطلع شد؟

به گزارش خبرنگاران، رئیس جمهور پس از سقوط هواپیما و تاخیر در اعلام علت این سقوط اعلام کرد که تا روز جمعه پس از سقوط از علت حادثه هیچ اطلاعی نداشته است. این اظهارات پس از انتشار فایل صوتی خلبان یک هواپیمای شرکت آسمان که همزمان با پرواز هواپیمای اوکراینی در حال فرود در تهران بوده است این ابهام دوباره ایجاد شد که سازمان هواپیمایی و دولت از همان ساعات اولیه علت سقوط این هواپیما را می دانستند.

خدمه پروازی شرکت هواپیمایی آسمان اظهار داشته اند نوری را در آسمان مشاهده کرده اند که حدود یک دقیقه و نیم در حال حرکت و گسترش بوده و سپس منفجر شده است. خدمه پروازی می گوید مدت زمان حرکت نور در آسمان به اندازه ای طولانی بوده که یکی دیگر از عوامل پروازی را به درون کابین دعوت و با او نیز مشورت کرده است. اعضای گروه بعد از مشاهده فیلمِ آتش دریافت هواپیما، نتیجه دریافتد که شیء رؤیت شده، همان هواپیمای آتش گرفته بوده که بعداً به زمین اصابت کرد و منفجر شد.

  • متن مکالمه خلبان هواپیمای آسمان با برج مراقبت درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته 15 بهمن ماه در واکنش به برخی اخبار تاکید کرد که وزیر امور خارجه کشورمان به هیچ عنوان از ساعات ابتدایی سقوط هواپیما، از برخورد موشک مطلع نبوده و جمعه همزمان با دیگر اعضای دولت متوجه این موضوع شده است.

  • ظریف از علت سقوط هواپیمای اوکراینی در همان ساعات اول باخبر بود؟

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در جدیدترین واکنش به این موضوع امروز 16 بهمن گفت: فایل صوتی را مسئولان ما در اختیار اوکراین قرار داده و مسئله پنهانی وجود ندارد. دولت و شخص رئیس جمهوری تا روز جمعه از سقوط هواپیمای اوکراین توسط موشک مطلع نبود. ما معترض بودیم که چرا اطلاع نداشتیم.

متن بیانیه سازمان هواپیمایی درباره این اتفاق نیز از اینجا قابل مطالعه است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4687

به "واکنش واعظی به فایل صوتی مرتبط با هواپیمای اوکراینی ، روحانی چه زمانی از علت سقوط مطلع شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش واعظی به فایل صوتی مرتبط با هواپیمای اوکراینی ، روحانی چه زمانی از علت سقوط مطلع شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید