پاسخ قاطع وزیر خارجه کوبا به پامپئو

به گزارش جعبه مهر، وزیر خارجه کوبا در واکنش به اتهام زنی های همتای آمریکایی خود گفت، این واشنگتن بوده که ونزوئلا را دو قرن غارت کرد و اینک نیز قطعی برق در این کشور را جشن می گیرد.

پاسخ قاطع وزیر خارجه کوبا به پامپئو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه کوبا روز سه شنبه اظهارات مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که کوبا را متهم به اعمال قدرت امپریالیستی در ونزوئلا نموده بود ، رد کرد.

به نوشته خبرگزاری پرنسا لاتینا برنو رودریگز وزیر خارجه کوبا در توییتی خطاب به پامپئو نوشت: وقتی شما می گویید که کوبا قدرت امپریالیستی واقعی در ونزوئلا است، در واقع خودتان را به حماقت می زنید. حکومت شما دو قرن ونزوئلا را غارت کرد و کودتای سال 2002 را سازماندهی کرد، بعد از آن در سال 2003 در این کشور خرابکاری نفتی کرد. سپس خوان گوایدو رئیس جمهور خود خوانده را ایجاد کرد و اینک در حال جشن دریافت کودتای برقی در ونزوئلاست .

پامپئو روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی در واشنگتن، کوبا و روسیه را به نقش آفرینی برای نابودی دموکراسی در ونزوئلا متهم نموده بود.

وی به خبرنگاران گفت: هیچ کشوری به اندازه کوبا در ونزوئلا بدبختی ایجاد ننموده است.

پامپئو مدعی شد که کوبا روزانه چندین هزار بشکه نفت ارزان از ونزوئلا دریافت می نماید و به همین دلیل خواستار بقای دولت در کاراکاس است. وی خاموشی های اخیر در ونزوئلا را نیز به طراحی غلط شبکه توزیع برق ونزوئلا توسط کوبا ربط داد. این در حالی است که مقام های ونزوئلا می گویند آمریکا احتمالا شبکه برق رسانی در این کشور را هک نموده است.(جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز وزیر خارجه کوبا در توییتی از دروغگویی های آمریکا انتقاد و درباره عواقب خطرناک آن هشدار داده بود. وی در توییت خود تاکید نموده بود که کوبا در امور داخلی ونزوئلا دخالت نمی نماید.

وزیر امور خارجه کوبا همچنین گفته بود که کوبا دروغ های آمریکا مبنی بر وجود 20 تا 25 هزار نیروی نظامی در ونزوئلا را به شدت رد می نماید.

م

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1298

به "پاسخ قاطع وزیر خارجه کوبا به پامپئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ قاطع وزیر خارجه کوبا به پامپئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید