پاکبان های منطقه16 آتش نشان می شوند

به گزارش جعبه مهر، طرح ابتکاری آموزش اصول آتش نشانی به پاکبان ها در منطقه16 آغاز شد تا نیروهای خدمات شهری و فضای سبز نحوه اطفای حریق و جلوگیری از آتش سوزی در مکان های باز شهری به ویژه فضاهای سبز و بوستان ها را یاد بگیرند.

پاکبان های منطقه16 آتش نشان می شوند

خبرنگاران/ رضانیکنام: طرح ویژه آموزش پاکبان ها با نحوه اطفای حریق از ناحیه4 شهرداری منطقه16 آغاز شده و به مرور زمان نیروهای خدمات شهری سایر نواحی نیز از این آموزش ها بهره مند می شوند.

حامد خداوردی شهردار ناحیه4 منطقه16 به اهمیت اجرای چنین طرح هایی برای بالابردن سطح معلومات و توانمندی پاکبان ها اشاره می کند و می گوید: پاکبان ها از جمله نیروهای میدانی و به اصطلاح کف خیابانی شهرداری هستند که در طول شبانه روز در کوچه ها و خیابان ها حضور دارند و باید از توانمندی و مهارت لازم برای مواجهه با انواع حوادث برخوردار باشند. یکی از این اقدام ها، سرعت عمل و توانایی در خاموش کردن و کنترل آتش سوزی هایی است که در معابر یا بوستان ها اتفاق می افتد.

خداوردی اضافه می کند: در فصل زمستان که هوا سرد می شود، برخی از شهروندان در گوشه وکنار شهر آتش به پا می کنند که گاهی منجر به آتش دریافت درختان و فضاهای سبز می شود. این کار علاوه بر نابودی درختان و فضای سبز باعث انتشار دود و افزایش آلودگی هوا می شود. پاکبان ها با مشاهده چنین حوادثی می توانند فوری اقدام و با وسایل خاموش کننده و کپسول آتش نشانی اوضاع را کنترل کنند تا مأموران آتش نشانی از راه برسند.

شهردار ناحیه4 منطقه16 ضمن قدردانی از همکاری فرمانده و کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در راه اندازی این کارگاه های آموزشی برای پاکبان ها اضافه می کند: آموزش ها عمومی است و پاکبان ها می توانند از این آموخته ها در طول زندگی استفاده کنند.

خداوردی در خاتمه صحبت هایش به دیگر برنامه های آموزشی ویژه پاکبان ها اشاره می کند و می گوید: طبق برنامه ریزی های انجام شده، در طول سال کارگاه های آموزشی با موضوع های دیگری همچون امداد و نجات و... برای نیروهای خدمات شهری و فضای سبز شهرداری برپا خواهد شد.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4563

به "پاکبان های منطقه16 آتش نشان می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکبان های منطقه16 آتش نشان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید