پرواز با بالون ها بر فراز شهری افسانه ای در آسیا

به گزارش جعبه مهر، آشنایی با مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری هر مقصدی قبل از سفر می تواند در انتخاب مقصد، زمان سفر و برنامه ریزی بسیار مهم باشد. بعضی شهرها در میان توریست ها و گردشگران دارای شهرت هستند و معمولا همه مسافران کم و بیش با آن ها آشنایی دارند، به طور مثال مقصدها و مکان هایی چون استانبول، آنتالیا و قونیه در کشور ترکیه دارای شهرت بیشتری هستند و گردشگران بیشماری هر ساله خود را به این مناطق دیدنی و زیبای کشور ترکیه می رسانند. اما کسانی که حرفه ای تر به گردشگری نگاه می نمایند، معترف هستند که ادعای دیدن کشور ترکیه بدون سفر به شهر دیدنی و تاریخی کاپادوکیا ادعایی بی مورد است. جاهای دیدنی کاپادوکیا با تاریخ کهن در کنار بالن های رنگارنگ شناور در آسمان زیبایی بی نظیر به شمار می آید. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری کاپادوکیا در ادامه مطلب دیدنی های کاپادوکیا با ما همراه باشید.

پرواز با بالون ها بر فراز شهری افسانه ای در آسیا

کاپادوکیا در ترکیه

شهر تاریخی کاپادوکیا در اواخر عصر برنز مرکز حکومت هیتی ها در خاتوشا بوده و به همین دلیل، در متون باستانی کاپادوکیا را با نام هتی (Hatti) می شناسند. بعد از انقراض حکومت هیتی ها، شهر کاپادوکیا تن به نظام ارباب رعیتی داد و قلعه های فراوانی در آن ساخته شد. این قلعه ها بعدها تبدیل به مکان هایی شدند برای نگهداری از برده های خارجی. این منطقه تاریخی که در ناحیه آناتولی مرکزی واقع شده، با داشتن غنای تاریخی و فرهنگی فراوان به عنوان یکی از جواهرات کشور ترکیه شناخته می گردد. دیدنی های کاپادوکیا فراوان هستند، از خرابه های رو به ویرانی گرفته تا بناها و مکان های تاریخی مشهور و موزه های زیبا. طبیعت و چشم انداز شهر دیدنی کاپادوکیا تحسین برانگیز بوده و همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا شهر کاپادوکیا، تبدیل به یکی از دیدنی ترین مکان های کشور ترکیه گردد. برای آشنایی هرچه بیشتر با جاذبه های گردشگری کاپادوکیا با ما همراه شوید.

خانه های دست کند و غار مانند کاپادوکیا (Cappadocia Cave Dwellings)

اگر فیلم ارباب حلقه ها را دیده باشید از شباهت زیاد هلمزدیپ (Helms deep) و این منطقه دست کند کاپادوکیا شگفت زده خواهید شد. البته منطقه پاکادوکیا با داشتن خانه های سنگی فراوان در دنیا شهرت دارد و شما در این منطقه می توانید به اقامتگاه ها و مکان هایی سر بزنید که کاربری های مختلفی دارند. در مقیاس کوچکتری می توانید خانه های دست کند شهر دیدنی کاپادوکیای ترکیه را در کندوان مشاهده کنید.

پاسابگ (Pasabag)

پاسابگ یکی از جاهای دیدنی کاپادوکیا بوده که یک منطقه طبیعی و تاریخی است. شاید پاسابگ به زیبایی دیگر جاذبه های گردشگری کاپادوکیا نباشد، اما دیدن آن برای بازدیدی کوتاه به شدت توصیه می گردد. فقط به خاطر داشته باشید که هنگام رفتن به پاسابگ حتما دمپایی یا کفش راحتی به پا داشته باشید.

دودکش های جن و پری (Fairy Chimneys)

افسانه های بسیاری درباره این مکان دیدنی شهر کاپادوکیا وجود داشته که در صورت سفر با تور، حتما یکی از آن ها را برای شما نقل خواهند کرد. این صخره ها در نگاه اول چنان شما را مبهوت خود خواهد نمود که از آمدن به منطقه کاپادوکیا احساس خرسندی و رضایت داشته باشید. دودکش های جن و پری در اثر فرسایش آتشفشانی به وجود آمده و در گذر زمان و با باد و باران تبدیل به یکی از شگفت انگیزترین دیدنی های کاپادوکیا شده اند.

پارک ملی گورمه (Goreme National Park)

مجموعه ای نفیس از کلیساهای قدیمی، بناهای تاریخی و غارهای زیبا، مکانی است به نام پارک ملی گورمه که بدون هیچ تردیدی می توان آن را در صدر لیست جاهای دیدنی کاپادوکیا قرار داد و به محض ورود به این شهر، از آن دیدن نمود. برای از دست ندادن دیدنی های پارک ملی گورمه، قبل از ورود کتاب راهنما تهیه کنید یا با یک تور وارد آن شوید.

بالون های پروانه ای (Butterfly Balloons)

یکی از دلایل شهرت شهر کاپادوکیا وجود بالن های هوای گرم و رنگارنگ بر فراز آسمان این شهر است. بالن های پروانه ای با شهرتی دنیای دارای راهنمایی کننده های بسیار حرفه ای هستند که شما را به آسمان می برند و می توانید بر فراز منطقه کاپادوکیا پرواز و مکان های دیدنی و طبیعت زیبای این منطقه را از نمایی جدید تماشا کنید. دیدن این مناظر از آن دست خاطراتی است که تا ابد بر خاطرتان حک خواهند شد. دوربین های عکاسی را نباید فراموش کنید.

قلعه یوچی سار (Uchisar Castle)

با کمی پیاده روی در شیبی ملایم می توانید خود را به بالای قلعه یوچی سار برسانید. هر آنچه شگفتی از دیدن نمای ظاهری این مورد از جاهای دیدنی کاپادوکیا به شما دست می دهد، بر فراز قلعه دو چندان خواهد شد. چنان مناظر شگرف و تحسین برانگیزی از فراز قلعه یوچی سار خواهید دید که شاید هیچگاه نتوانید منطقه کاپادوکیا را به این زیبایی ببینید.

فروشگاه های خرید سوغاتی (Gift shops)

برای خرید سوغات از شهر کاپادوکیا می توانید به مکان های فروش سوغات بروید و به همراه خود از این سفر دیدنی، یادگاری های زیبایی را به همراه ببرید. منطقه کاپادوکیای ترکیه در کنار مکان های دیدنی و زیبا، دارای سوغات هایی چون جواهر، طلا، کارت پستال و چشم آبی است. چشم آبی که همان چشم نظر ایرانی بوده و به گز مشهور است، برای دور کردن چشم زخم به کار می رود و نسخه های ترکیه ای آن هم دیدنی است.

دره رز (Rose Valley)

دره ای مملو از رزهای زیبا در دره ای بزرگ و سنگی منظره ای ساخته است که می توان آن را یکی از جاهای دیدنی کاپادوکیا خواند. آب و هوایی بسیار مطلوب و تصاویر عالی، دره رز را مکانی دلچسب برای قدم زدن و عکاسی در طبیعت کرد. جالب است بدانید در میان این دره، کافه کوچکی واقع شده است که با انرژی خورشیدی کار می نماید و محل مناسبی است برای تجدید قوا و برطرف خستگی.

شهر زیرزمینی درینکویو (Derinkuyu Underground City)

پناهگاهی با قابلیت میزبانی از ده ها هزار نفر که در زیرزمین حفاری شده و روزگاری بیش از بیست هزار نفر در آن سکونت داشته اند تا از تاراج و حمله دشمن در امان باشند، جایی است که به نام شهر زیرزمینی درنکویو شناخته می گردد. این شهر زیرزمینی که بیش از هشت طبقه است، دارای اتاق های ملاقات، کلیسا و اتاق های نگهداری و باقی ضروریات یک زندگی شهری است. این مکان دیدنی منطقه کاپادوکیا جایی بود، شبیه به شهر زیرزمینی نوش آباد.

صومعه سرای سلیمه (Selime Monastery)

صومعه سرای سلیمه به قدری ماهرانه در میان سنگ های آتشفشانی دست کند شده که از کوه های اطراف خود به راحتی قابل تفکیک نیست. به نظر می رسد این پنهان کاری عمدی بوده و برای جلوگیری از گزند دشمنان، این مورد از دیدنی های کاپادوکیا در دل کوه کنده شده است. صومعه سلیمه که مکانی برای عبادت و انجام مناسک مذهبی بوده، در حال حاضر نیز دارای آثار باستانی و نقاشی های قدیمی بر روی دیوارهایش است.

منبع: همگردی
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3793

به "پرواز با بالون ها بر فراز شهری افسانه ای در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز با بالون ها بر فراز شهری افسانه ای در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید