پزشکتان را خود انتخاب کنید

به گزارش جعبه مهر، مردم از پزشک چه می خواهند؟ مسلماً برترین درمان را. ولی در عین حال انتظار دارند که پزشک با اشتیاق به پرسش های آن ها پاسخ گوید و در قبال نگرانی های آن ها چنان واکنش نشان دهد که احساس اطمینان و امنیت نمایند. برای برقرار

پزشکتان را خود انتخاب کنید

ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری

منبع: راسخون

مردم از پزشک چه می خواهند؟ مسلماً برترین درمان را. ولی در عین حال انتظار دارند که پزشک با اشتیاق به پرسش های آن ها پاسخ گوید و در قبال نگرانی های آن ها چنان واکنش نشان دهد که احساس اطمینان و امنیت نمایند. برای برقرار کردن چنین رابطه ای، برترین کار این است که قبل از این که احتیاج به درمان پیدا کنیم پزشکی بیابیم و با او در ارتباط باشیم. گشودن باب گفت و شنود با کسی که به ندرت، آن هم وقتی که ناراحتی خاصی داریم، او را می بینیم کار چندان ساده ای نیست. پژوهش های اخیر نشان می دهند که بسیارند کسانی که از پزشک خود مسرور نیستند، البته نه از نظر تجارب پزشکی او، بلکه از شیوه رفتارش. در این جا رهنمودهایی را برای بهره گیری بیش تر از مشورت با پزشک می آوریم:

- خود را برای دیدار با پزشک آماده کنید. طبق تحلیل جامعه امریکایی طب داخلی، هفتاد درصد از تشخیص های درست، فقط به آن اطلاعاتی بستگی دارد که در اختیار پزشک خود می گذارید. هنگام بازگو کردن شرح حال خود، تا آن جا که می توانید همه جزئیات و نکات ریز و ویژه را برای پزشکتان شرح دهید. ناراحتی ها و آن نشانه هایی را که فقط خودتان می توانید حس کنید و پزشک قادر به کشف آن ها نیست یادداشت کنید. اگر برای اولین بار پزشک جدیدی را دیدار می کنید در خصوص سابقه بیماری خود و هم سابقه بیماری هایی که در خانواده وجود دارند کاملاً شرح دهید. هر دارویی را که مصرف می کنید همراه ببرید و هر درمانی را که در پیش گرفته اید ذکر کنید. سعی کنید چیزی از قلم نیفتد، زیرا موردی که شما جزئی می انگارید ممکن است بسیار مهم باشد.

- با فرهنگ باشید. هیچ سؤالی احمقانه نیست. پزشک باید تشخیص بیماری را با کلمات و اصطلاحاتی که برای شما بیگانه نباشد شرح دهد. این حق شماست که شرح کاملی در زمینه تشخیص، مداوا، و نتیجه آن، و هم چنین خطرات و سودمندی های داروهای گوناگون دریافت کنید. پزشکتان باید شما را در اتخاذ تصمیمی آگاهانه در خصوص مداوایتان تشویق کند. اگر در خصوص حال عمومی خود احتیاج به شرح و تفصیل بیش تری دارید از پزشکتان بخواهید تا منابعی را برای مطالعه به شما معرفی کند، یا به مرکز اطلاعات پزشکی در شهرتان مراجعه کنید.

- در حفظ سلامت خود سهیم باشید. توصیه های پزشک فقط وقتی مفید هستند که شما از آن پیروی کنید. با دقت به هدایت های پزشک توجه کنید و از او بپرسید که در صورت پیش آمدن پرسشی در خصوص بیماری خود چه مواقعی می توانید به او تلفن کنید. اگر عکس برداری یا آزمایشی ضروری است، به فوریت آن را انجام دهید و نتیجه آزمایش را با تلفن، پست، یا شخصاً به پزشک گزارش کنید.

- انعطاف پذیر باشید. اگر با وجود همه این تمهیدات پیروز نشدید با پزشکتان رابطه مناسب برقرار کنید در پی یافتن پزشک دیگری برآیید. در این صورت پرونده های خود، مشتمل بر عکس هاو نتایج آزمایش ها را در اختیار پزشک جدیدتان قرار دهید. بنا به پیشنهاد جامعه امریکایی سرطان مندرج در کتابچه با دکتر خود صحبت کنید، به خاطر رعایت احساسات پزشک خود، و یا این که کسی شما را به او معرفی نموده است و فکر می کنید خودتان نمی توانید در خصوص پزشکتان تصمیم بگیرید، خود را به او مقید نکنید.

منبع: راسخون
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10912

به "پزشکتان را خود انتخاب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکتان را خود انتخاب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید