پنتاگون: آمریکا و طالبان با یکدیگر همکاری می نمایند

به گزارش جعبه مهر، جان کربی سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پنتاگون گفت فرماندهان آمریکایی درحال همکاری با نیرو های طالبان برای خارج کردن شهروندان آمریکایی و متحدان افغان از کابل هستند.

پنتاگون: آمریکا و طالبان با یکدیگر همکاری می نمایند

به گزارش ایرنا از نیوز ویک، وی گفت: در روز چندین بار با رهبران طالبان تماس گرفته می گردد. فرماندهان آمریکایی در فرودگاه کابل با نمایندگان طالبان در ارتباط مستقیم هستند تا از حوادث امنیتی جلوگیری گردد.

وی اضافه کرد: این اقدامات در راستای توافق روز یکشنبه فرانک مکنزی رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا با نمایندگان گروه طالبان در قطر است. بر اساس این توافق دو طرف برای کاهش تنش میان نیرو های آمریکایی و طالبان و اجازه خروج امن آمریکا از کابل موافقت کردند.

سخنگوی پنتاگون بعلاوه بیان کرد هیچ خشونتی از سوی نیرو های گروه طالبان رخ نداده است و صد ها نیروی امنیتی ارتش افغانستان مشغول یاری به عملیات تخلیه در فرودگاه کابل هستند.

در همین حال ژنرال هانک تیلور معاون رئیس ستاد مشترک آمریکا در پنتاگون به خبرنگاران گفت: در روز سه شنبه 9 فروند هواپیمای ترابری سی 17 وارد فرودگاه کابل شد و یک هزار نیروی نظامی را به این شهر منتقل کرد. امروز بعلاوه هفت فروند هواپیمای سی 17 با 700 تا 800 شهروند افغان و 165 آمریکایی فرودگاه کابل را ترک نموده است.

وی اضافه کرد: هدف افزایش پرواز ها و انجام یک پرواز در هر ساعت است. ما می خواهیم روزانه 5 تا 9 هزار نفر را از کابل خارج کنیم. درحال حاضر بیش از 4 هزار نیروی نظامی آمریکا در کابل حضور دارند و احتمالا تا روز چهارشنبه این تعداد به 6 هزار نفر خواهد رسید.

نیرو های طالبان روز یکشنبه وارد کابل شدند و کنترل کامل افغانستان به دست این گروه افتاده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هم در اولین واکنش به سقوط دولت کابل طی سخنانی در کاخ سفید، اشتباهات متعدد در افغانستان در طول دو دهه حضور نظامی ایالات متحده در این کشور را پذیرفت و مسئولیت شرایط فعلی را که در افغانستان حکمفرما است، به عهده گرفت.

وی با ابراز پشیمانی نسبت به دو دهه اشغال افغانستان به وسیله دولت های ایالات متحده گفت: من مردم آمریکا را با این ادعا که فقط با کمی بیشتر ماندن در افغانستان همه چیز تغییر می یابد، گمراه نمی کنم. بعلاوه من از مسئولیت خود در خصوص این که امروز در کجا هستیم و چگونه باید از اینجا جلو برویم کوتاه نخواهم آمد.

این در حالی است که بایدن درسخنرانی 17 تیرماه خود که خاتمه ماموریت نیرو های نظامی آمریکا از افغانستان را 31 اوت (9 شهریور) بیان کرد، گفته بود: تسلط طالبان بر افغانستان حتمی نیست و دولت افغانستان مانند هر دولتی دارای نیرو های نظامی و تجهیزات است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای جعبه مهر

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10851

به "پنتاگون: آمریکا و طالبان با یکدیگر همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: آمریکا و طالبان با یکدیگر همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید