پیغام هشدار آمیز عمان به اردن؛ نشست سران عرب علیه ایران نباشد

به گزارش جعبه مهر، مسئولان بلندپایه عمانی با ارسال پیامی ویژه به اردن اعلام کردند، در صورتی که بیانیه پایانی نشست سران عرب در امان پایتخت اردن، موجب بروز مشکل و تنگنا گردد، سطح حضور خود را در این نشست را کاهش می دهند.

پیغام هشدار آمیز عمان به اردن؛ نشست سران عرب علیه ایران نباشد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه رای الیوم، منابع دیپلماتیک عمان اعلام کردند، مسئولان بلندپایه عمانی پیغام ویژه ای را برای اردن ارسال کردند با این مضمون که چنانچه متن بیانیه پایانی نشست سران عرب در امان موجب بروز مشکل و تنگنا گردد، عذرخواسته و سطح حضور خود را در این نشست را کاهش می دهند.

هرچند در این پیغام شرح داده نشده است که منظور از متنی که باعث بروز تنگنا می گردد چیست، اما بنابر اعلام منابع مطلع به نظر می رسد این موضوع مربوط به مواضع افراطی عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران باشد.

برداشت این منابع از پیغام مسقط این است که با این کار از قبل به اردن اعلام نموده است، چنانچه متن بیانیه پایانی نشست سران عرب در اردن شامل اتهام زنی علیه ایران به حمایت از تروریسم در منطقه و یا دعوت به قطع رابطه با آن باشد، بهتر می داند سطح حضور خود را در آن کاهش دهد.

عمان در شرح این موضع اعلام نموده است، مسقط نمی خواهد موجب ناراحتی و در تنگنا قرار دریافت هیچ طرفی باشد و چنانچه بعضی کشورهای برادر بر مواضع افراطی خود در قبال پرونده ایران پافشاری نمایند، فقط به کاهش سطح حضور خود در نشست سران متوسل خواهد شد.

این در حالی است که عمان و کویت به طور غیرمستقیم حامی گفت وگوی با ایران به عنوان کشور همسایه و با در نظر دریافت منافع متقابل هستند.

در این میان بعضی منابع مطلع اعلام کردند، سفر غیرمنتظره ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به مغرب با تاکید امان بر حضور رهبران عرب در سطح هرچه بالاتر در نشست سران ارتباط دارد زیرا اردن حضور رهبران و روسای جمهورعرب در این نشست را خواهان است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3366

به "پیغام هشدار آمیز عمان به اردن؛ نشست سران عرب علیه ایران نباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام هشدار آمیز عمان به اردن؛ نشست سران عرب علیه ایران نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید