چرا هیچ گزارشی درباره نشت ویروس از لابراتوآر آمریکایی وجود ندارد؟ خبرنگاران

به گزارش جعبه مهر، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، سازمان جهانی بهداشت باید احتمال نشت ویروس کرونا از یک لابراتوآر نظامی آمریکایی یا سایر تاسیسات برون مرزی این کشور را آنالیز کند.

چرا هیچ گزارشی درباره نشت ویروس از لابراتوآر آمریکایی وجود ندارد؟ خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، هوآ چونی ینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: با توجه به احتمال این مساله که ویروس پس از یک رویداد در یک لابراتوآر ممکن است نشت نموده باشد، اعضای گروه کارشناسان سازمان دنیای بهداشت گفته اند که اگر لازم باشد لابراتوآر های سراسر دنیا را مورد آنالیز قرار می دهند. تا آنجا که می دانم، لابراتوآر های ووهان در چین مورد آنالیز قرار گرفته اند. اما لابراتوآر فورت دتریک آمریکا چه زمان به روی کارشناسان باز می گردد؟

وی اضافه نمود: می خواهم بدانم چرا هیچ گزارشی درباره لابراتوآر فورت دتریک در رسانه های خارجی وجود ندارد؟ اخبار مربوط به آن در ژوئن 2019 منتشر شد، اما از آن موقع دیگر هیچ خبری وجود ندارد. شما چرا سکوت نموده اید؟

به گفته این سخنگوی وزارت خارجه چین، مقام های پکن آماده ادامه همکاری با سازمان دنیای بهداشت با هدف تعیین کردن منشا این ویروس هستند.

وی اضافه نمود: این یک بازرسی نیست بلکه یک تحقیق علمی است و نباید به بعضی مناطق دنیا محدود گردد.

موسسه تحقیقاتی ارتش آمریکا موسوم به والتر رید مستقر در فورت دتریک، مریلند از سوی وزارت دفاع آمریکا اداره می گردد و تحقیقات زیست پزشکی به ویژه مرتبط با بیماری های عفونی را انجام می دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9585

به "چرا هیچ گزارشی درباره نشت ویروس از لابراتوآر آمریکایی وجود ندارد؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هیچ گزارشی درباره نشت ویروس از لابراتوآر آمریکایی وجود ندارد؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید