چین تنها نامزد میزبانی جام ملت های 2023

به گزارش جعبه مهر، تهران- خبرنگاران- بدنبال کناره گیری کره جنوبی از کورس رقابت برای کسب میزبانی جام ملت های 2023 آسیا، چین به تنها نامزد باقی مانده برای میزبانی معتبرترین تورنمنت فوتبالی معتبر قاره کهن بدل شد.

چین تنها نامزد میزبانی جام ملت های 2023

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

تارنمای اینساید ورلد فوتبال روز پنجشنبه نوشت: چون هان جین دبیرکل فدراسیون فوتبال کره جنوبی گفت که این کشور کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) را از تصمیم خود آگاه نموده و میخواهد تمرکزش را برای پیشنهاد خود به منظور کسب میزبانی جام جهانی 2023 زنان معطوف کند؛ پیشنهادی که در ابتدای امر قرار بود به طور مشترک با کره شمالی مطرح گردد و حالا کره جنوبی اعلام نموده است که به طور مستقل و به تنهایی برای این امر اقدام خواهد نمود.

چین در ابتدا در سال 2013 پیشنهاد میزبانی از جام ملت های 2019 آسیا را مطرح نمود اما از تصمیم خود منصرف شد.

چینی ها در ابتدای امر هند، اندونزی، کره جنوبی و تایلند را به عنوان رقیب پیش روی خود می دیدند اما با کناره گیری هند با هدف تمرکز بر کسب امتیاز میزبانی جام ملت های سال 2027، به همراه کره جنوبی به 2 پیشنهاد دهنده باقی مانده تبدیل شد.

رقابت های جام ملت های 2023 آسیا هجدهمین دوره این تورنمنت خواهد بود؛ آخرین میزبانی چینی ها از این مسابقات در سال 2004 بود؛ سالی که آنها پیروز به رسیدن به فینال شدند اما در نهایت با نتیجه 3 بر یک جام را به ژاپن واگذار کردند.

این در حالی است که در جام ملت های اخیر که در امارات برگزار گردید، شاگردان مارچلو لیپیِ مستعفی در مرحله یک چهارم توسط ایران از گردونه رقابت ها کنار رفتند.

میزبان جام ملت های 2023 آسیا به طور رسمی چهارم ژوئن امسال در کنگره ای اف سی اعلام خواهد شد.

کشور چین پیش تر شهرهای پکن، دالیان، نانجینگ، ژی آن، چنگدو، کینگدائو، چانگ شا، گوانگژو و ووهان را به عنوان میزبان احتمالی بازی ها پیشنهاد نموده بودند.

ورزشی**3991**2024

منبع: ایرنا
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1605

به "چین تنها نامزد میزبانی جام ملت های 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین تنها نامزد میزبانی جام ملت های 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید