کارخانه فراوری انواع رنگ ها

به گزارش جعبه مهر، شناخت اجمالی از ویژگی های انواع رنگ و در کنار آن انواع تینر ، یاری شایانی در انتخاب و خرید صحیح می نماید؛ بنابراین ضروری است با مشخصات رنگ ها و کاربردهای هریک آشنایی هر چند مختصری داشته باشید تا در زمان خرید، دچار سردرگمی نشوید.

کارخانه فراوری انواع رنگ ها

صنعت رنگ سازی

رنگ ها از جمله پوشش هایی به شمار می فرایند که علاوه بر زیبایی بصری در مقاومت دیوارها، سازه ها و صنایع بسیار تأثیرگذار هستند. رنگ ترکیبی از رزین، افزودنی ها و رنگدانه را شامل می گردد. پایه ساخت هر رنگی، رزین است و رزین در دو نوع طبیعی و مصنوعی یافت می گردد. بنا به تقاضای بالا در صنعت رنگ سازی، احتیاج به فراوری رزین مصنوعی با ترکیب شیمیایی در آزمایشگاه ها افزایش یافته است. از نام آشناترین محصولات رزین طبیعی، کهربا و صمغ را می توان نام برد. رزین ماده بسیار چسبناکی است که طی فرایندهای شیمیایی ساخته می گردد.

انواع رزین

انواع رزین در واحدهای فراورینماینده رنگ و رزین، با توجه به کاربردی که در صنایع دارند، ساخته و عرضه می شوند. رزین اپوکسی مخصوص قالبگیری و انجام فعالیت های هنری است و رزین پلی استر در برابر حرارت و الکتریسیته، مقاومت خوبی دارد. بعلاوه رزین PVA امروزه در صنایع بسته بندی مواد غذایی به عنوان یک ماده بی خطر مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تینر

رنگ ها بر دو اساس ساخته می شوند؛ رنگ هایی که بر پایه روغن هستند و رنگ هایی که بر پایه آب فراوری می شوند. تینر یکی از این حلال های نفتی برای رنگ های با پایه روغن به شمار می رود که در ویژگی های رنگ به خصوص در براق کردن، بسیار مؤثر است. انواع تینر ویسکوزیته، قدرت حلالیت، نقطه جوش و تبخیر متفاوتی دارند؛ از این رو به هنگام خرید باید به این ویژگی ها توجه کرد.

  • برای اینکه رنگ های سیلر و کیلر را رقیق کنید و از طرفی اگر احتیاج به رقیق نماینده بی رنگ دارید، تینر فوری به خوبی به شما یاری می نماید.
  • برای رقیق کردن انواع رنگ های کوره ای باید از تینر کوره ای بهره ببرید که سرعت زیادی در تبخیر دارد.
  • رنگ های ترافیکی که برای رنگ کردن معابر و خیابان ها به کار برده می شوند، تینر مخصوصی برای رقیق کردن با همین نام احتیاج دارند.
  • از انواع دیگر تینرها، تینر اپوکسی است که به هنگام استفاده از رنگ های اپوکسی و پرایمرهای اپوکسی مورد استفاده قرار می گیرد. در حالت کلی می توان گفت که تینر به عنوان یار همیشگی رنگ شناخته می گردد.

انواع رنگ

رنگ ها بنا به کاربردشان، در انواع مختلفی فراوری می شوند. حال می خواهیم بدانیم هرکدام از رنگ های فراوری شده به وسیله کارخانه فراوری انواع رنگ ها، در کدام گروه قرار گرفته و چه کارایی دارند. رنگ ها در سه دسته تهیه و عرضه می شوند: ساختمانی، صنعتی و ترافیکی که در ادامه به آنالیز مختصر هریک خواهیم پرداخت.

رنگ های ساختمانی

برای رنگ آمیزی دیوارهای یک ساختمان، به رنگ ساختمانی احتیاج دارید. انواع رنگ ساختمانی، بنا به سلیقه افراد و نقش آن ها در رنگ آمیزی فراوری می شوند.

  • برای اینکه بدون احتیاج به نقاش، دیوارهای محل زندگی خود را رنگ آمیزی کنید، رنگ پلاستیکی برترین انتخاب است. این رنگ، بر پایه آب بوده و احتیاجی به حلال نفتی ندارد. نیم پلاستیک درجه 1 و 2 از انواع رنگ پلاستیکی محسوب می شوند.
  • اگر به دیوارهای با بافت برجسته علاقه مندید و بعلاوه شست وشوی دیوارها جزو اولویت های شما در انتخاب رنگ است، باید در پی رنگ های اکریلیک باشید. رنگ اکریلیک مخصوص نما، پایه آب و سیلر اکریلیک پایه آب از انواع رنگ های اکریلیک پیشنهادی هستند.
  • یک سری از رنگ ها به عنوان پوشش به کار می فرایند و در اصل رنگ نیستند. این رنگ ها بلکا نام دارند. بلکا بسیار راحت استفاده می گردد و به هیچ زیرسازی احتیاج ندارد. بعلاوه این رنگ جایگزین کاغذ دیواری می گردد.
  • روغن الیف، مادر رنگ PVA و پرایمین اکریلیک پایه آب از دیگر انواع رنگ ساختمانی هستند.

رنگ های صنعتی

برای رنگ کردن مخزن آب، مواد شیمیایی و یا بدنه خودروها هرگز از رنگ ساختمانی استفاده نمی نمایند. برای این کار احتیاج به انواع رنگ صنعتی دارید. این نوع رنگ ها، در صنایع خودروسازی، تجهیزات صنعتی و ساخت وسازها به کار می فرایند. رنگ های صنعتی هم بنا به کارایی های متفاوت در انواع مختلفی فراوری می شوند.

  • برای محافظت از شیرآلات و لوله ها در برابر زنگ زدگی، رنگ های پودری و پیگمنت های رنگی بسیار مناسب هستند.
  • یک سری از رنگ های صنعتی با نام رنگ های مقاوم حرارتی شناخته می شوند. در ترکیب این رنگ ها رزین سیلیکونی به کار می رود. در پوشش داخلی کوره ها و شومینه ها که حرارت بسیار بالایی دارند، از رنگ های مقاوم حرارتی بهره می گیرند.
  • در رنگ آمیزی تانکرهای آب از انواع رنگ صنعتی آستر اپوکسی آهن اکسید قرمز و ضدخوردگی فسفات بهره می گیرند؛ بنابراین برای هر کاربرد صنعتی که در نظر داشته باشید، انواع رنگ صنعتی آن نیز وجود دارد.

رنگ های ترافیکی

انواع رنگ ترافیکی با هدف رنگ آمیزی آسفالت، بتن، خیابان ها و جاده ها فراوری می شوند. اگر دقت نموده باشید، رنگ های مورد استفاده در خط کشی خیابان ها، به مدت طولانی باقی می مانند و در زمان کوتاهی از بین نمی فرایند؛ بنابراین، این رنگ ها در برابر نور آفتاب و ترددهای جاده ای بسیار مقاوم هستند. البته رنگ ترافیکی خود به دسته های مختلف سرد، گرم و چند جزئی تقسیم می گردد و هرکدام در شرایط متفاوتی کاربرد دارند.

  • از انواع رنگ ترافیکی، رنگ روغن و رنگ ترافیک کولورو کائوچو مخصوص رنگ آمیزی جدول هستند.
  • رنگ اکریلیک ترموپلاست سرد به علت پایین بودن نسبی مقاومت، برای مکان های کم تردد مانند پارکینگ آپارتمان ها و نوع گرم آن برای موقعیت های پرتردد مانند خیابان ها و جاده های پرترافیک مناسب هستند.

روشان فام؛ کارخانه فراوری انواع محصولات باکیفیت

همان طور که در این مطلب به بیان مختصری از ویژگی های انواع رنگ، رزین و تینر پرداخته شد، متوجه شدیم که هر رنگ کاربرد مخصوصی دارد. رنگ ها در انواع ساختمانی، انواع رنگ صنعتی و ترافیکی فراوری می شوند که هرکدام از این ها نیز به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و انتخاب آن ها به سلیقه و احتیاج مشتری بستگی دارد. رزین که پایه ای ترین ماده در ترکیب رنگ به شمار می رود، کاربردهای دیگری هم در صنعت و هنر دارد. از طرفی برای رقیق شدن هر رنگ، یک تینر مخصوصی هم در نظر می گیرند. انواع این محصولات در کارخانه های فراوری رنگ ساخته می شوند.

امروزه به علت توسعه احتیاج مخاطبان این صنعت، کارخانه های بسیاری در این حوزه فعالیت می نمایند. روشان فام با سابقه درخشان چندین ساله در فراوری و عرضه باکیفیت ترین فراوریات رنگ ، رزین و متعلقات به یکی از پیروز ترین مجموعه های فعال در این حوزه تبدیل شده است. جهت کسب اطلاعات جامع از انواع محصولات به وبسایت رسمی روشان فام مراجعه کنید و در صورت وجود هرگونه سوالی، با کارشناسان خبره این مجموعه در ارتباط باشید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11153

به "کارخانه فراوری انواع رنگ ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "کارخانه فراوری انواع رنگ ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه فراوری انواع رنگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید