کارناوال عروسک های شهر نیس باز هم به حرکت افتادند!

به گزارش جعبه مهر، شروع کارناوال های عروسکی شهر نیس

از آن جایی که مدتی است که داستان جلیقه زردها برای فرانسه پیش آمده، خیلی ها اولین فکری که می نمایند این است که حتما این کشور دیگر برای توریست ها و گردشگران از اقصی نقاط جهان جذاب نیست و بنابراین، فعالیت های گردشگری و کارناوال های مختلف و مناسبتی این کشور به کل تعطیل شده است اما باید بگوییم که خیر! خبر شروع کارناوال های عروسکی شهر نیس در فرانسه شاید یکی از جمله خبرهایی باشد که نقیض این امر را به ما ثابت می نماید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، خبر شروع کارناوال های عروسکی شهر نیس را مورد آنالیز قرار دهیم.

کارناوال عروسک های شهر نیس باز هم به حرکت افتادند!

خبرگزاری های معتبر جهان و از جمله خبرگزاری های فرانسوی زبان به تازگی خبر شروع کارناوال های عروسکی شهر نیس در روز شنبه 16 فوریه امسال آن هم در میان استقبال گردشگران خارجی و داخلی شروع به کار کرد. در این کارناوال که به صورت سالانه برگزار می گردد، عروسک های غول پیکر و بزرگی در خیابان های شهر نیس در فرانسه رژه می روند و در میان آن ها می توان چهره شخصیت های مختلف و تاثیرگذار جهان و همچنین شخصیت های سینمایی و افراد مشهور را به چشم دید.

جالب است درباره شروع کارناوال های عروسکی شهر نیس این را بدانید که کارناوالی که امسال در شهر ساحلی نیس فرانسه و به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس استودیو ویکتورین که یکی از اصلی ترین شرکت های فیلم سازی در جنوب فرانسه است برگزار و با نام پادشاه سینما نام گذاری شده بوده است.

روز شروع این کارناوال که برابر با تاریخ 27 بهمن بود، علاوه بر عروسک هایی همچون چارلی چاپلین و شخصیت های سیاسی همچون ولادیمیر پوتین، ترزا می، امانوئل ماکرون و همچنین شخصیت های فیلم های سینمایی مشهوری در جهان همچون: عروسک غول پیکر و بسیار بزرگی از سایر شخصیت های هالیوودی که حال هر کدام به نحوی معروف و مشهور هستند نیز وجود داشت. درباره این کارناوال باید بدانید که این کارناوال تا تاریخ 2 مارس یعنی 11 اسفند ادامه دارد.

اگر با شهر نیس فرانسه آشنایی ندارید باید بگوییم که شروع کارناوال های عروسکی شهر نیس در واقع در شهری از فرانسه است که از پایتخت این کشور یعنی شهر پاریس هم زیباتر است. نیس فرانسه شهری در سواحل مدیترانه این کشور است که در ناحیه پروانس آلپ کوت دازور و در جنوب شرقی فرانسه قرار گرفته است و مساحتی برابر با 71 کیلومتر مربع را دارا می باشد. نیس فرانسه به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت در این کشور شناخته می گردد و قبل از آن شهرهای پاریس، مارسی، لیون و تولوز قرار گرفته اند.

بیراه نیست که شروع کارناوال های عروسکی شهر نیس را در این شهر برگزار می نمایند زیرا، نیس را باید یکی از زیباترین شهرهای ساحلی مدیترانه نامید و از این رو میزبان بسیاری از جشنواره های بین المللی است. بر اساس کاوش های باستان شناسی در تپه های نیس، انسان ها 400 هزار سال پیش وارد این شهر شده اند. این منطقه در عصر باستان محل مناسبی برای شکار بوده و بسیاری از انسان های اولیه این منطقه را برای شکار انتخاب می کردند. نیس در قرن 4 میلادی به دست یونانی ها تأسیس شد و نامش به شهر نیک تغییر یافت. یونانی ها باور داشتند که نماد پیروزی به آن ها یاری نموده و توانسته اند رهبری این شهر را به دست بیاورند.

قلعه ای در بالای تپه باستانی نیس که قبلا امپراتوری یونان در آن مستقر بوده است، وجود دارد که به قلعه قرون وسطی مشهور است. این قلعه یکی از بزرگ ترین و محکم ترین قلعه های سواحل مدیترانه بود که تا مدت ها فتح آن برای بسیاری از اقوام غیرممکن و سخت بوده است. در جهان اکثرا نیس را با منظره های زیبا، آفتاب زیبا و ساحل شلوغش می شناسند و آن را شهر شنا و آفتاب می دانند اما شروع کارناوال های عروسکی شهر نیس آن را بیشتر محبوب دل گردشگران خارجی می نماید. نیس فرانسه در تمام طول سال دارای آب و هوایی معتدل و دلپذیر است و همین یک امتیاز بسیار مثبت برای جذب گردشگر به این شهر است.

شهر نیس توسط آب های آرام خلیج فرشتگان احاطه شده است. تاریخ کشف این شهر فرانسوی توسط انگلیسی ها به سال 1820 میلادی باز می گردد. در آن موقع انگلیسی ها از نیس به عنوان پایگاه زمستانی خود استفاده می کردند و امروزه این شهر یکی از پر بازدیدترین شهرهای فرانسه شناخته می گردد. نیس فرانسه به علت این که در مرکز سواحل مدیترانه ای جنوب شرقی واقع شده است، در واقع نقطه شروع مناسبی برای لذت بردن از خط ساحلی کوت د زور می باشد. از نظر جاذبه ای، جاذبه های شهر نیس فرانسه بسیار زیاد است. در واقع هر چیزی که در این شهر می بینید می تواند یک جاذبه دیدنی باشد. از آرامش و محیط سراسر آرامش باغ های این شهر گرفته تا باغ های زیبا و دریای آبی روشن همگی از جاذبه های دیدنی این شهر ساحلی و زیبا هستند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: الی گشت
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1137

به "کارناوال عروسک های شهر نیس باز هم به حرکت افتادند!" امتیاز دهید

1 کاربر به "کارناوال عروسک های شهر نیس باز هم به حرکت افتادند!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارناوال عروسک های شهر نیس باز هم به حرکت افتادند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید