کرونا ، ثبت نام 44 هزار نفر در خراسان رضوی برای دیافت بیمه بیکاری

به گزارش جعبه مهر، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و با توجه به ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم مراجعه به ادارات کار، از اسفند ماه پارسال 44 هزار نفر در سامانه بیکاری ثبت نام نموده و متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند.

کرونا ، ثبت نام 44 هزار نفر در خراسان رضوی برای دیافت بیمه بیکاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی روز چهارشنبه سوم اردیبهشت گفت: از اسفند پارسال 44 هزار نفر در سامانه bimebikari.mcls.gov.ir به خاطر کرونا در این استان ثبت نام نموده اند که تا به امروز شرایط 17 هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری تایید شده است.

محمد سنجری با بیان این که این ثبت نام هنوز هم ادامه دارد ادامه داد: بسیاری از افرادی که ثبت نام کردند مشمول استفاده از بیمه بیکاری نیستند چون افرادی می توانند در سامانه ثبت نام نمایند که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی باشند و سه درصد حق بیمه بیکاری را کارفرما تا دی ماه پارسال به صندوق بیمه بیکاری پرداخت نموده باشد و کسانی که شرایط مورد نظر را دارند به مدت سه ماه و از اسفند پارسال تا اردیبهشت سال جاری بیمه بیکاری دریافت می نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: کاهش میزان تجمعات و مکالمات بین کارگران، پیشگیری از برگزاری هرگونه کلاس آموزشی گروهی و سایر تجمعات کارگری تا زمان برطرف مشکل، تامین مواد شوینده و بهداشتی در سرویس های بهداشتی کارگری، کنترل و شناسایی کارگران مشکوک به بیماری در بدو ورود به کارگاه از جمله اقدامات مبارزه با کرونا در واحدهای تولیدی و صنعتی است.

سنجری اضافه نمود: پارسال 64 کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای دو هزار و 579 نفر و همچنین برگزاری همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی شایع در استان با موضوع دانش اعتیاد پیشگیری مهار و درمان آن ازجمله این برنامه هاست.

وی در مورد میزان نرخ بیکاری استان در سال 98 هم گفت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری زمستان 98 نرخ بیکاری خراسان رضوی 8.9 درصد است که 1.7 درصد کمتر از میانگین کل کشور و 3.9 درصد کمتر از زمستان سال 97 است.

سنجری ادامه داد: پارسال در کشور تعداد سه هزار و 548 شرکت تعاونی و اتحادیه در سامانه الکترونیکی تعاون به ثبت رسیده است که خراسان رضوی با تعداد 372 مورد در رتبه دوم این لیست قرار گرفته است این تعداد تعاونی در استان با سرمایه معادل 40 میلیارد ریال تشکیل شده است و تعداد اعضای آنها 6 هزار و 444 نفر است که برای هشتهزار و 25 نفر فرصت شغلی ایجاد نموده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز سه شنبه اظهار داشت: تا به امروز 84 هزار و 802 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 88 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و 297 نفر رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5854

به "کرونا ، ثبت نام 44 هزار نفر در خراسان رضوی برای دیافت بیمه بیکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، ثبت نام 44 هزار نفر در خراسان رضوی برای دیافت بیمه بیکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید