کوچک کردن ران و لاغری پایین تنه

به گزارش جعبه مهر، کوچک کردن ران و باسن همواره یکی از قسمت های سخت لاغری و تناسب اندام بوده است. شما هم اگر تجربه رژیم های غذایی و ورزش کردن منظم را داشته باشید، می دانید که معمولا این لاغر شدن ران به زحمت و کوشش بیش تری احتیاج دارد. اما باید بدانید که این کار نشدنی نیست. به طور کلی لاغری پایین تنه نسبت به بالاتنه، بیش تر زمان می برد و علت آن هم تجمع چربی هاست.

کوچک کردن ران و لاغری پایین تنه

در راستا کوچک شدن ران نکته ای که پیش از هر چیز اهمیت دارد، انتخاب روش درست است. در بسیاری از فعالیت های ورزشی که برای کوچک کردن ران و کوچک کردن باسن انجام می گیرند، اگر اشتباه انجام شوند، ممکن است مفاصل شما (مخصوصا کمر) آسیب ببیند. ازاین رو در کنار تعذیه و رژیم غذایی مناسب، باید حرکات ورزشی را منظم و درست انجام دهید. پس برای داشتن بدنی ایده آل و پیداکردن راه چارهی مناسب برای کوچک شدن ران، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

راه های کوچک کردن ران و باسن

راه های کوچک شدن ران و باسن بسیار زیاد است. اما مهم ترین نکته این است که راه چاره مناسب شما چیست؟ بدن بسیاری از افراد نسبت به رژیم غذایی، بیش تر از حرکات ورزشی پاسخ می دهد و برای برخی دیگر، عکس این ماجرا صدق می نماید. ما در ادامه به رژیم غذایی برای لاغری پایین تنه و انجام حرکات ورزشی برای لاغر شدن ران و باسن می پردازیم تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به اندام ایده آل خود برسید.

راه اول: رژیم غذایی برای لاغری پایین تنه

در ارتباط با کوچک کردن ران و در ادامه کوچک کردن باسن باید بدانید که رژیم غذایی و تغذیه، نقش پررنگی را ایفا می نماید. برای داشتن بدنی ایده آل و لاغری پایین تنه، از خوردن بسیاری از خوراکی ها باید اجتناب کنید. در واقع به طور کلی باید مواد غذایی را که باعث جمع شدن چربی در ناحیه پایین تنه می شوند، از سبد غذایی خود حذف کنید. به جای آن بهتر است از خوراکی هایی بهره ببرید که سوخت وساز بدن شما را بالا می برند و در نهایت باعث کاهش وزن می شوند.

بسیاری از متخصصان تغذیه برای کاهش وزن و کوچک شدن ران به شما خوردن سیب را پیشنهاد می دهند. سیب یکی از میوه هایی ست که می تواند سلامتی شما را تضمین کند و با افزایش متابولیسم، در سوختن چربی ها به شما یاری نمایند. اگر می خواهید فرایند کاهش وزن برایتان سرعت بیش تری داشته باشد، جو دوسر بخورید. این چربی سوز قوی که فیبر بالایی دارد، می تواند در کوچک کردن ران و به طور کلی لاغری پایین تنه تاثیر زیادی داشته باشد.

راه دوم: کاهش مصرف نمک برای لاغری پایین تنه

شاید در ابتدا فکر کنید که مصرف نمک تاثیر خاصی در کوچک کردن ران و باسن ندارد و بهتر است به سراغ راه چاره های دیگر بروید. در این جا باید به شما بگوییم که یک تغییر کوچک می تواند باعث یک اتفاق بزرگ گردد. مصرف زیاد نمک باعث می گردد که بدن شما آب زیادی جذب کند. در نتیجه این آب به جای فیلترشدن به وسیله کلیه ها، جذب بدن می گردد. این اتفاق می تواند تاثیر زیادی بر اندام های شما از جمله ران و باسن بگذارد و چربی سوزی در آن قسمت ها را با مشکل روبه رو کند.

راه سوم: پیاده روی و لاغری ران

ورزش های زیادی هستند که می توانند باعث لاغری و کاهش وزن شما شوند. یکی از برترین و ساده ترین این ورزش ها، پیاده روی ست. برای داشتن بدنی ایده آل ابتدا احتیاج است وزن خود را کم کنید و پس از آن به بدن خود فرم دهید. اگر پیاده روی را در زمانی مناسب و به طور منظم انجام دهید، لاغری ران ها در یک هفته اول پیشرفت خوبی خواهند داشت. باید توجه داشته باشید که کوچک شدن ران در صورتی قابل مشاهده است که پیاده روی و رژیم غذایی درستی را ادامه دهید.

راه چهارم: دوچرخه سواری برای کوچک شدن ران و باسن

دوچرخه سواری یکی از ورزش هایی ست که در هر سنی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این ورزش هیجان انگیز می تواند در کوچک کردن ران پا تاثیر شگرفی داشته باشد. دوچرخه سواری می تواند در کوچک کردن باسن شما هم نقش پررنگی داشته باشد. ازهمین رو متخصصان لاغری معمولا توصیه می نمایند اگر در جهت لاغری پایین تنه خود کوشش می کنید، حتما در برنامه هفتگی خود دوچرخه سواری را قرار دهید.

دوچرخه سواری علاوه بر این که به بدن شما فرم مناسبی می دهد، می تواند شرایط روحی شما را هم بهبود بخشد. به همین علت بهتر است که از دوچرخه های متحرک و فضای بیرون بهره ببرید. دوچرخه ثابت هم گزینه دیگری ست که می تواند در کوچک کردن ران و کاهش وزن به شما یاری کند. تحقیقات صورت گرفته در سال 2010 نشان می دهد که 24 جلسه دوچرخه سواری می تواند مقدار توده چربی در زنان کم تحرک را تا حد زیادی کاهش دهد.

راه پنجم: ورزش های هوازی و لاغری ران

در ارتباط با کوچک کردن ران باید بدانید که رژیم غذایی برای لاغری پایین تنه کافی نیست. در این شرایط ورزش های هوازی می توانند در کنار رژیم غذایی برای لاغری پایین تنه بسیار تاثیرگذار باشند. ورزش های هوازی می توانند نمک ها و مایعات اضافی را از بدن شما دفع نمایند و تاثیر مستقیمی بر کوچک کردن ران و باسن شما داشته باشند. در این شرایط باید حواستان به مصرف آب کافی باشد. چراکه ممکن است بدن شما دهیدراته گردد.

ورزش های هوازی می توانند باعث بالارفتن ضربان قلب شما شوند. بالارفتن ضربان قلب در این شرایط می تواند فرایند چربی سوزی و کالری سوزی را در بدن شما سرعت بخشد. این مسئله در نهایت باعث سوختن چربی ها در ناحیه پایین تنه می گردد و کوچک کردن ران و باسن شما را سریع تر می نماید.

راه ششم: تردمیل و لاغری پایین تنه

راه رافتن سریع و دویدن از ورزش هایی هستند که مستقیما پایین تنه شما را درگیر می نمایند. به همین سبب برای کوچک کردن ران می توانید دویدن را امتحان کنید. یکی از برترین وسیله هایی که می توانید برای این کار از آن بهره ببرید، تردمیل است. تردمیل این امکان را به شما می دهد تا سرعت خود را از کم به زیاد تغییر دهید و متناسب با شرایط، برترین سرعت و بازدهی را انتخاب کنید. به این ترتیب دیگر لاغری شدن ران برای شما سخت نخواهد بود.

راه هفتم: اسکوات و کوچک کردن ران و باسن

اسکوات ها انواع مختلفی دارند و هر کدام می توانند روی قسمت های مختلفی از پایین تنه شما تاثیر بگذارند. به طور کلی ورزش های استقامتی می توانند فرایند چربی سوزی را در بدن شما تسریع نمایند. از همین رو بسیاری از مربیان توصیه می نمایند در برنامه ورزشی خود برای کوچک کردن ران و باسن حتما از اسکوات بهره ببرید. بیش تر تمرکز این حرکات روی پایین تنه شماست و می توان به عنوان حرکات موضعی به آن ها نگاه کرد.

راه هشتم: ورزش ماهیچه های داخلی ران

برخی افراد ترجیح می دهند برای کوچک کردن ران در کنار رژیم غذایی مناسب، ورزش هایی را انجام دهند که مستقیما روی ماهیچه های ران آن ها تاثیر می گذارند. برای این کار معمولا توصیه می گردد از ورزش هایی بهره ببرید که برای ماهیچه های داخلی ران طراحی شده اند. احتمالا در روزهای اول احساس سختی می کنید اما باید بدانید که این کار خیلی سریع باعث لاغری ران شما خواهد شد.

راه نهم: استراحت و لاغری پایین تنه

شاید این مسئله شما را متعجب کند. اما باید بگوییم که گاهی احتیاج است برای کوچک کردن ران و باسن، به مقدار کافی ریلکس باشید و استراحت کنید. بدن شما در شرایط استرس زا و ناآرام، ترشح کورتیزول را افزایش می دهد. این هورمون می تواند باعث افزایش ذخیره چربی در بدن شما گردد. به همین علت است که باید به آرامش و مقدار استراحت خود، به مقدار ای کافی اهمیت دهید و زمان مناسبی را به آن اختصاص دهید.

راه دهم: تاثیر خواب بر لاغری پایین تنه

داشتن خواب کافی و باکیفیت می تواند به طور مشخصی روی کاهش وزن و لاغری پایین تنه شما تاثیر بگذارد. محققان طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که داشتن خوابی ناکافی و نامنظم می تواند مقدار مصرف غذاهای ناسالم را افزایش دهد. وقتی خوب نمی خوابید، تمایل بیش تری به مصرف کربوهیدرات و چربی پیدا می کنید. این کار باعث می گردد که به غذاهای فرآوری شده روی آورید و فرایند کوچک کردن ران را با مشکل روبه رو کنید.

برای کوچک کردن ران ها همین امروز دست به کار شوید

کوچک کردن ران و باسن علاوه بر این که ظاهر و فرم بدن را بهتر می نماید، در حفظ سلامتی شما هم نقش پررنگی دارد؛ چراکه برای این کار از رژیم غذایی مناسبی استفاده می کنید و مواد غذایی سالم تری را به بدن خود می رسانید. علاوه بر آن، انجام حرکات ورزشی مناسب هم در برنامه هفتگی شما قرار می گیرد. حال بهتر است بگوییم داشتن بدنی سالم حق شماست! پس برای کوچک کردن ران، لاغری پایین تنه و در نهایت داشتن یک زندگی سالم تر، همین امروز دست به کار شوید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11154

به "کوچک کردن ران و لاغری پایین تنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچک کردن ران و لاغری پایین تنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید