گوگل تا سال 2023 موتور جستجوی فایرفاکس خواهد بود

به گزارش جعبه مهر، طبق توافق نامه جدید گوگل و موزیلا، همچنان گوگل به عنوان موتور جستجوگر پیش فرض مرورگر فایرفاکس خواهد بود.

گوگل تا سال 2023 موتور جستجوی فایرفاکس خواهد بود

به گزارش خبرنگار ، به گزارش ZDNet، موزیلا و گوگل توافق نامه خود را برای نگهداری گوگل به عنوان موتور جستجوگر پیش فرض در مرورگر فایرفاکس، تا سال 2023 تمدید کرده اند. این دو شرکت هنوز به طور رسمی این موضوع را اعلام نکرده اند با این حال طبق این گزارش اینگونه برآورد می شود که ارزش قرارداد مذکور سالانه حدود 400 تا 450 میلیون دلار باشد. همچنین انتظار می رود تا انتها پاییز امسال این قضیه به طور رسمی اعلام شود. گفتنی است که قرارداد فعلی این دو شرکت تا انتها سال 2020 به اتمام می رسد.

جاستین اکلی سخنگوی موزیلا، طی ایمیلی به خبرگزاری The Verge اعلام نمود که همکاری بین این شرکت و گوگل، یک رابطه ادامه دار خواهد بود و باتوجه به تمدید قرارداد این دو شرکت، روابط بین آن دو همچنان پایدار خواهد ماند.

به تازگی موزیلا تصمیم به تعدیل نیرو و اخراج 250 نفر از کارمندان خود که حدود یک چهارم جمعیت کارکنان این شرکت را شامل می شود، گرفته است. مدیرعامل موزیلا طی پستی که به تازگی منتشر کرده است به تأثیر مستقیم کرونا بر درآمد کلی این شرکت اشاره داشته است. به گفته وی، شرکت تصمیم دارد تا بر روی توسعه محصولات جدیدی تمرکز کند که موردپسند کاربران باشد و مردم خواهان استفاده از آن ها هستند. به همین خاطر این شرکت قصد دارد منابع درآمدی جدیدی را برای خود ایجاد کند. شرکت موزیلا پیش از این در ماه ژانویه حدود 70 نفر از کارکنان خود را اخراج کرده بود.

بیشتر درآمد موزیلا از طرف شرکت های فعال در زمینه موتورهای جستجو مانند گوگل، یاندکس در روسیه و بایدو در چین به دست می آید؛ به این صورت که شرکت های مذکور برای اینکه بتوانند به عنوان موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس فعالیت کنند، سالانه مبلغی را به موزیلا می پردازند. طی یک دهه گذشته، سهم فایرفاکس در حوزه مرورگر ها کاهش پیدا کرده و همچنین برخی محصولات این شرکت مانند گوشی فایرفاکس و سیستم عامل فایرفاکس با شکست روبرو شده اند.

  • گوگل کار کاربران نرم افزار جیمیل را راحت کرد
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7147

به "گوگل تا سال 2023 موتور جستجوی فایرفاکس خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل تا سال 2023 موتور جستجوی فایرفاکس خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید