یک کار خلاقانه و زیبا: وقتی نقاشی های بچه ها جان می گیرد و به انیمیشن تبدیل می گردد

به گزارش جعبه مهر، شاید به یاد بیاورید که در یکی از پست های قبلی خبرنگاران، شما را با کسی آشنا کردم که نقاشی های بچه ها را رنگ و جلا می داد و با رعایت همان حال و هوا و ترکیب، به صورت مدرنی درمی آورد. اما در اینجا شما را می خواهم با انیمیشن ساز ایرانی آشنا کنم که نقاشی ها بچه ها را جان می دهد و آنها را به انیمیشن های زیبا تبدیل می نماید.

یک کار خلاقانه و زیبا: وقتی نقاشی های بچه ها جان می گیرد و به انیمیشن تبدیل می گردد

این سه پست ما را بخوانید:

تبدیل نقاشی های بچه ها از اتاق خواب های رؤیایی و دلخواه به تصاویر واقع گرایانه از اتاق های خواب

تبدیل نقاشی های خلاقانه بچه ها به اختراعات واقعی

لذت نقاشی مشترک والدین با فرزندانشان

توضیحات را از زبان آقای سعید سوداگر بخوانیم:

من یک انیمیشن ساز هستم و از سال 1390 با پروژه های کوچک و عظیم زیادی همکاری داشتم از جمله انیمیشن سینمایی فیلشاه. به طور کلی به کار بچه ها علاقه زیادی دارم و همواره در وقت های آزادم فکر پیاده سازی ایده های جدید برای بچه ها بودم.

تقریبا دو سال پیش سعی داشتم برای تولد خواهرزاده 6 سالم یک هدیه ماندگار و زیبا درست کنم. همانجا بود که ایده ای به ذهنم رسید تا با یکی از نقاشی هاش و دانسته های خودم مسرورش کنم. البته هنوز مطمئن نبودم چقدر این کار شدنیه. از نقاشی عکس گرفتم و وارد کامپیوترم کردم. بعد از تست زدن های زیاد و آزمایش چند نرم افزار مختلف بالاخره یک نمونه اولیه در حد چند ثانیه ساختم.

شخصیت های داخل نقاشی روی کاغذ راه میرفتند، آواز میخوندن و میرقصیدن. انیمیشن رو به خواهرم نشون دادم نتیجه کار همه خانواده رو شگفت زده نموده بود. خواهرم اون انیمیشن رو به دوستان پزشکش نشان داد و اونها هم همگی درخواست ساخت چنین انیمیشن هایی رو داشتند. بعد از اون تقریبا روزی 4 تا 5 سفارش مختلف دریافت کردم حتی از کشورهای خارجی. این شد که یک بیزینس در کنار کارهای دیگر خودم راه اندازی کردم و بازخوردهای خیلی خوبی از طرف بچه ها و والدین اونها گرفتم. تیم کوچکی هم تشکیل دادم تا بتوانیم فرایند کار رو سریعتر کنیم.

ایده تبدیل نقاشی به انیمیشن علاوه بر اینکه میتواند یک هدیه ماندگار باشد همچنین باعث تشویق بچه ها به کشیدن کارهای بهتر و بیشتر گردد.. طوری که والدین برخی بچه ها میگفتند بچه های ما فقط بخاطر اینکه نقاشی هاشون تبدیل به انیمیشن بشه سعی مینمایند نقاشی های بیشتر و بهتر انجام بدهند. بچه ها میتوانند موسیقی دلخواه خودشان یا سناریوی دلخواه خودشان را هم انتخاب نمایند و گاهی ایده های شگفت انگیزی میدادند که از ایده های خودمان هم بهتر بود. این بود که فهمیدیم این کار چقدر میتواند تخیل بچه ها را هم تقویت کند. بعد از اون همکاری با چند آکادمی نقاشی کودک رو آغاز کردیم و برای یک آکادمی انیمیشن هایی ساختیم که در اون شخصیت های نقاشی با صدای خود بچه ها سال نو رو تبریک میگفتند. لذت تبدیل نقاشی به انیمیشن تقریبا یکی از تجربه های شیرین من بود چرا که مشتری های من افراد بازاری نبودند بلکه بچه های بودند که از دیدن انیمیشن ها ذوق زده میشدند و این من را بسیار مسرور میکرد.

تکنیکی که برای ساخت این انیمیشن ها استفاده کردم تکنیک کات اوت هست. همان روشی که برای ساخت انیمیشن های دیرین دیرین و شکرستان استفاده شده. یعنی استفاده از بریده های کاغذ روی نقاشی, مفصل گذاری و سپس حرکت اونها حول اون مفصل. با این تفاوت که اینبار تمام مراحل ساخت انیمیشن داخل کامپیوتر و با نرم افزار پیاده سازی میشه.

اینستاگرام ایشان

پنج نمونه از کارهای زیبای ایشان:

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5420

به "یک کار خلاقانه و زیبا: وقتی نقاشی های بچه ها جان می گیرد و به انیمیشن تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کار خلاقانه و زیبا: وقتی نقاشی های بچه ها جان می گیرد و به انیمیشن تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید