10 نکته مهمی که پیش از سفر به کشور زیبای یونان باید مد نظر داشته باشید

به گزارش جعبه مهر، یونان، طبق اطلاعات موجود در دانشنامه آنلاین ویکی پدیا، کشوری در قسمت جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است.

10 نکته مهمی که پیش از سفر به کشور زیبای یونان باید مد نظر داشته باشید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان لحظه آخری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار ، خوب است بدانید در توصیف یونان نمی توان به اطلاعات خشک ویکی پدیا بسنده کرد؛ بلکه یونان کشوری با تاریخ پرحادثه و فرهنگ غنی که مهد تمدن مغرب زمین و زادبوم دموکراسی، فلسفه غرب، بازی های المپیک، علوم سیاسی، نمایشنامه نویسی کمدی و تراژدی است.

شهر آتن پایتخت یونان است و شهر های تسالونیکی، پاتراس و هراکلیون از شهر های بزرگ این کشور به شمار می فرایند. با یک جست وجوی ساده در گوگل می توانید به اطلاعات جامعی در خصوص کشور یونان دست پیدا کنید. اما به شما توصیه می کنیم که بنا بر دلایلی که در ادامه می آوریم، سفر به این کشور تاریخی و زیبا را فراموش کنید.

1- آب و هوا

هوای یونان در طول ماه های فصل تابستان گرم و خشک است و در زمستان معتدل و مرطوب. این آب و هوای معمولی مدیترانه ای برای شنا و گردش در ساحل عالی است. البته، اگر تصمیم دارید برای شنا و هواخوری کنار دریا بروید. اگر هوای معتدل و مدیترانه ای آزارتان می دهد، فکر سفر به یونان را از ذهنتان خارج کنید.

2- سواحل

سواحل یونان در سر تا سر جهان به دلیل برق زدن شن های بکر و تر و تازه اش شهرت دارد و به همین دلیل از جمله سواحلی است که گردشگران از آن ها استقبال می نمایند. چرا کسی دلش نخواهد در کنار این سواحل زیبا لم بدهد و آفتاب بگیرد؟ اگر شنا و ساحل گردی را دوست ندارید، اصلا به یونان سفر نکنید.

3- غذا

غذا های یونانی و روش آشپزی یونانی ها یکی از دلایل اصلی برای دور ماندن از این کشور است. آنقدر گوشت ژیروس، روغن محلی و پنیر فنای یونانی ها خوشمزه است که بقیه کشور های جهان آرزوی داشتن یک چنین خوراکی های بومی خوشمزه ای را دارند. اگر از غذا های یونانی خوشتان نمی آید، اصلا به یونان سفر نکنید.

4- زندگی شبانه

زندگی شبانه یا در واقع شب گردی در کلاب های یونان که بوزوکیا نامیده می شوند واقعا کسل نماینده است؛ کلاب هایی که آلات موسیقی سنتی یونانی در آن ها به طور زنده هر شب نواخته می گردد و مردم تا خود صبح روی میز ها در حال پایکوبییدن هستند و در هنگام آواز خواندن گل پرتاب می نمایند و لحظاتی رویایی و شگفت انگیز شبانه را با شادی سپری می نمایند. اگر از این نوع سرگرمی ها خوشتان نمی آید، به یونان سفر نکنید.

5- تاریخ

یونان به دلیل برخورداری از غنی ترین تاریخ و صد ها معبد باستانی، خرابه ها و نمایش ها که به قدمت این کشور گواهی می دهند شهرت جهانی دارد. کسل نماینده ترین چیزی که در یونان خواهید دید گردشگرانی هستند که عاشق باستان شناسی و فرهنگ هستند و محو تماشای خرابه ها شده اند. برخی از این معابد بسیار خوب حفظ شده و برخی دیگر بازسازی و مرمت شده اند.

6- موسیقی و پایکوبی یونانی

پایکوبییدنی حول یک دایره با دست های گره خورده به هم در هنگام شنیدن آلات موسیقی سنتی یونان چیزی نیست که هر جایی از جهان بتوانید تجربه کنید. موسیقی و پایکوبی یونانی ها بسیار زیباست و ویژگی های خاص خودش را دارد. اگر از آن ها لذت نمی برید، می توانید سفر به یونان را کاملا فراموش کنید.

7- جزایر یونان

تپنده ترین و هیجان انگیزترین بخش یونان جزایر این کشور هستند. یونان صد ها جزیره دارد. این جزایر در تمام دریای اژه و دریای ایونی (یونان) پراکنده هستند و یک مقصد بی نظیر و رویایی برای تعطیلات تابستانی در کنار سواحل بهشتی به شمار می فرایند. فقط کافیست به تصویر نگاه کنید. دلتان می خواهد به این جزایر سفر کنید؟ نه؟ خب همان طور که فکرش را می کردیم، باید از سفر به یونان انصراف دهید.

8- آکروپلیس

آکروپلیس نقطه عطف تاریخ یونان و یکی از زیباترین و البته نمادین ترین چشم انداز های جهان است. اما حقیقت این است که آکروپلیس دیگر خیلی عادی شده است و می توانید بی خیال سفر به این جاذبه تاریخی و گردشگری بشوید؛ مگر این که دلتان بخواهد روزتان را به یک گردش شگفت انگیز در شاهکار یونان باستان بگذرانید.

9- میکونوس

میکونوس خطرناک ترین جزیره در یونان محسوب می گردد. گفته می گردد گردشگرانی که از این جزیره بازدید نموده یا چند روزی را در آن اقامت داشتند تا خود صبح دیوانه وار مشغول پایکوبییدن و مهمانی بوده اند. ساختمان های سفید و تمیز شسته شده آنچنان زیبایی خیره نماینده ای به طبیعت دست نخورده این جزایر زیبا می دهد که اگر تاب تحملش را ندارید باید از رفتن به آنجا صرف نظر کنید.

10- سنتورینی

سنتورینی یکی از بهترین مکان های جهانست که باید در غروب آفتاب ببینید. تماشای منظره غروب آفتاب در سنتورینی برای زوج های عاشقی که می خواهند یک تجربه رمانتیک با حس رضایت عمیق داشته باشند تکرارنشدنی است. اما کیست که از غروب آفتاب خوشش بیاید؟ غروب آفتاب همان لحظه معمولی است که هر روز تکرار شده و ناگهان خورشید از نظر ناپدید می گردد. این مهم ترین دلیل و تجربه ای بود که اگر خوشتان نمی آید، نباید هرگز به یونان سفر کنید.

منبع: روزیاتو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4520

به "10 نکته مهمی که پیش از سفر به کشور زیبای یونان باید مد نظر داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته مهمی که پیش از سفر به کشور زیبای یونان باید مد نظر داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید