15 معبر به نام مرحوم تختی داریم، راه اندازی خانه موزه تختی

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، محمد جواد حق شناس در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در مورد نامه بعضی از کشتی گیران به فرمانداری گفت: اخیراً جمعی از مدال آوران کشتی ایران نامه ای خطاب به فرماندار تهران نوشته و نسبت به این نامگذاری و تغییر نام خیابان دنیا پهلوان غلامرضا تختی اعتراض کردند که به نظر می رسد سوء برداشتی برای علاقمندان و دلسوزان حوزه کشتی و ورزش کشور پیش آمده است .

15 معبر به نام مرحوم تختی داریم، راه اندازی خانه موزه تختی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

وی ادامه داد: خیابان تختی براساس نقشه سازمان جغرافیایی و کارتوگرافی ملی ایران به سال 1347 و 1355، به نام خیابان ژاله بوده و براساس نقشه های بعد از انقلاب(سال 1364)، این خیابان به نام تختی تغییر نام داد. همچنین انتصاب خیابان تختی به آن نام آور شاید به دلیل قرارگرفتن ویلای ییلاقی دنیا پهلون تختی باشد که وی نیز از ویلا استفاده ننموده و آن را به خواهرش واگذار نموده و همان ویلا هم حدود 20سال پیش تخریب شده و جای آن امروز یک برج احداث شده است.

حق شناس افزود: خانه پدری تختی در منطقه 12، محله خانی آباد قدیم واقع شده است که از سالها پیش خیابان مجاور خانه او به نام دنیا پهلوان تختی نامگذاری شده و به همین دلیل نیز آن محله به تختی مشهور شده است. تابلو خیابان نیز به نام کامل دنیا پهلوان غلامرضا تختی نصب شده است. همچنین قرار است براساس مصوبه شورا در بودجه 97 و 98 شهردرای تهران، خانه پدری تختی توسط مدیریت شهری خریداری و خانه موزه تختی در این محل راه اندازی گردد. همچنین زورخانه گردان که در ابتدای تقاطع خیابان تختی و مولوی قرار داشت و محل ورزش دنیا پهلوان تختی بود، در ادوار گذشته تخریب شده که براساس مصوبه شورا قرار است بازسازی گردد و یادمان تختی نیز در ابتدای خیابان نصب گردد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از خیابان تختی 15 معبر به همین نام در شهر تهران وجود دارد که سیاست شورای شهر تهران این است که اسامی اشخاص در جای اصلی خود حفظ شوند و اسامی تکراری به دلیل تکراری بودن و به اشتباه انداختن شهروندان در آدرس های شهری، به اسامی دیگر تغییر نام یابند.

وی توضیح داد: قطعا نام تختی برای همه مردم ایران زمین مهم و حائز اهمیت است و این موضوع بر شورای شهر نیز پوشیده نیست. این شورا در کوشش است نام تختی را در زادگاه اصلی او در منطقه 12 به عنوان یکی از مناطق تاریخی پایتخت حفظ نماید و قطعا تغییر نام خیابان های دیگر که به اشتباه در ادوار گذشته به نام های یکسان از این نام آور و دیگر بزرگان نامگذاری شده است، دلیلی بر بی اهمیت انگاشتن تختی و سایر بزرگان توسط شورای شهر نیست. این شورا و به ویژه کمیسیون نامگذاری همواره در کوشش برای حفظ یاد و خاطره نام آوران ایران زمین بوده و خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4290

به "15 معبر به نام مرحوم تختی داریم، راه اندازی خانه موزه تختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 معبر به نام مرحوم تختی داریم، راه اندازی خانه موزه تختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید