آرامکو سهامدار کوچکترین پالایشگاه کره جنوبی شد

به گزارش جعبه مهر، بزرگترین سهامدار پالایشگاه هیوندای اویل بانک خاطرنشان کرد شرکت دولتی آرامکوی سعودی برای خرید 17 درصد سهم در فعالیت های پالایشگاه نفت کره ای هیوندای اویل بانک به ارزش 1.4 تریلیون وون (1.24 میلیارد دلار) توافق کرد.

آرامکو سهامدار کوچکترین پالایشگاه کره جنوبی شد

به گزارش خبرنگاران، شرکت هیوندای هوی اینداستریز هولدینگز که بزرگترین سهامدار پالایشگاه نفتی هیوندای اویل بانک کره جنوبی است، در اظهارنامه رگولاتوری اظهار داشت که توافق فروش با شرکت آرامکوی سعودی را امضا نموده که شامل گزینه ای برای خرید 2.9 درصد دیگر سهم در هیوندای اویل بانک توسط آرامکو است.

هیوندای هوی در اواخر ژانویه اعلام نموده بود که آرامکو برای سرمایه گذاری حداکثر 1.6 میلیارد دلار برای خرید حداکثر 19.9 درصد سهم در این پالایشگاه کره جنوبی و گسترش نفوذ خود در این کشور برنامه ریزی نموده است.

آرامکو برای خرید سهم در این پالایشگاه، 33 هزار وون به ازای هر سهم پرداخت کرد که اندکی کمتر از قیمتی بود که ابتدا پیش بینی شده بود.

بر اساس گزارش رویترز، هیوندای اویل بانک که کوچک ترین پالایشگاه کره جنوبی از نظر میزان ظرفیت است، مجموعاً 650 هزار بشکه در روز ظرفیت پالایش دارد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1515

به "آرامکو سهامدار کوچکترین پالایشگاه کره جنوبی شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "آرامکو سهامدار کوچکترین پالایشگاه کره جنوبی شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامکو سهامدار کوچکترین پالایشگاه کره جنوبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید