شروع رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری تونس در خارج

به گزارش جعبه مهر، صبح امروز رأی گیری انتخابات رئیس جمهوری تونس از شهروندان تونسی مقیم خارج شروع شد.

شروع رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری تونس در خارج

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صبح امروز آدینه همزمان با شروع رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری در خارج، 302 حوزه انتخاباتی برای اخذ رأی از 386 هزار و 53 واجد شرایط رأ ی دهی در 49 کشور دنیا، کار رأی گیری را شروع کردند.

فاروق بوعسکر عضو کمیته انتخابات تونس در این باره در مصاحبه با وبگاه العربی الجدید گفت که تونسی های مقیم خارج طی روزهای 13، 14 و 15 سپتامبر(آدینه، شنبه و یکشنبه) به پای صندوق های رأی می روند و قرار است رأی گیری در داخل تونس نیز روز 15 سپتامبر(یکشنبه) شروع گردد.

وی اضافه کرد که رأی گیری در 49 کشور انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، 6 حوزه انتخاباتی در آلمان، 55 حوزه انتخاباتی در قاره آمریکا و کشورهای اروپایی، 52 حوزه در ناحیه 1 فرانسه، و 64 حوزه در ناحیه 2 فرانسه، 78 حوزه در ایتالیا و 47 حوزه نیز در دیگر کشورهای دنیا آماده اخذ رأی از شهروندان تونسی هستند.

نتایج اولیه انتخابات نیز روز 17 سپتامبر (26 شهریور) اعلام خواهد شد.

مهم ترین نامزدها یوسف الشاهد نخست وزیر مستعفی، المنصف المرزوقی رئیس جمهور سابق، عبدالکریم الزبیدی وزیر دفاع و عبدالفتاح مورو از سرشناس ترین نامزدان انتخابات 2019 هستند.

اولین انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در تونس، در نوامبر سال 1959 برگزار شده و تا سال 1974 حبیب بورقیبه تنها نامزد آن بوده است. بعد از او زین العابدین بن علی نخست وزیر دولت بورقیبه با نوعی کودتا قدرت را به دست گرفت و تا سال 2011 که بر اثر قیام مردمی به عربستان سعودی گریخت، قدرت را در دست داشت.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3002

به "شروع رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری تونس در خارج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری تونس در خارج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید