اخبار تئاتر فجر، از نشست مشترک با سفیر آلمان تا شب فرهنگی ایتالیا در ایرانشهر

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: شب گذشته در حاشیه برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی تئا تر فجر، نشست مشترک مدیران تئا تر ایران با سفیر و نمایندگان فرهنگی این کشور در تالار وحدت برگزار گردید.

اخبار تئاتر فجر، از نشست مشترک با سفیر آلمان تا شب فرهنگی ایتالیا در ایرانشهر

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، سفیر آلمان در ایران پیش از اجرای نمایش خانه برنارد آلبا با مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی تئا تر فجر دیدار کرد.

شب گذشته در حاشیه برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی تئا تر فجر، نشست مشترک مدیران تئا تر ایران با سفیر و نمایندگان فرهنگی این کشور در تالار وحدت برگزار گردید.

اجرای خانه برنارد آلبا به کارگردانی کالکسیتو پیتو که با استقبال تماشاگران روبرو شده و پذیرای تعداد بسیاری از مخاطبان جشنواره بود، با حضور سفیر و مهمانان سفارت آلمان و مسئولان جشنواره و تئا تر ایران روی صحنه رفت.

این نمایش امروز، دوم بهمن نیز در تالار وحدت یک اجرا در ساعت 18 انجام می دهد.

پیغام شهردار مان هایم برای دوستداران تئا تر در ایران

پیتر کورتس شهردار مان هایم آلمان و بوکهاردسی. کوسمینسکی سرپرست تئا تر ملی مان هایم در یادداشتی از تبادل فرهنگی میان تئا تر ملی مان هایم و ایران ابراز خرسندی کردند. در این نامه آمده است:

خانم ها و آقایان محترم،

دوستداران تئا تر و مخاطبان همیشگی تئا تر،

مایه بسی افتخار است که نمایش خانه برنارد آلبا از تئا تر ملی مانهایم به جشنواره فجر دعوت شده است. شهر مانهایم با شور و اشتیاقی فراوان این سفر تئا تر ملی به تهران را دنبال می نماید.

پس از اجرای نمایش راهزنان نوشته فردریش شیلر توسط گروه تئا تر ایرانی در ماه ژوئن2013 (خرداد1392) در جشنواره بین المللی شیلر در تئا تر ملی مانهایم، خرسندیم که می توانیم با پاسخ به دعوت حضور در جشنواره فجر، این تبادل فرهنگی را ادامه دهیم.

تئا تر ملی مانهایم به عنوان نهادی فرهنگی با فعالیت های متنوع و طراز اول، از شهرتی فرامرزی برخوردار است. برنامه تئا تر ملی، حفظ سنت ها و همچنین ترویج پیوسته نو آوری است. از این رو، تئا تر ملی سفیری ایده آل برای شهر مانهایم است که خود را شهری خلاق و پر جنب و جوش می بیند که ریشه در فرهنگی قدیمی دارد که تصویرگر این شهر است.

امیدواریم که از نمایش گروه تئا تر ملی لذت ببرید و مایه خوشحالی خواهد بود و از شما به عنوان بازدید کننده در مانهایم استقبال کنیم.

شب فرهنگی ایتالیا در تماشاخانه ایرانشهر برگزار گردید

تماشاخانه ایرانشهر همزمان با اجرای نمایش عکس های جیهان میزبان سفیر ایتالیا و اعضا سفارت در مراسم شب فرهنگی این کشور در جشنواره بین المللی تئا تر فجر بود.

از جمله برنامه های این شب فرهنگی برپایی نمایشگاه عکس و مراسم شعر خوانی بود که با حضور مهمانان و اعضا سفارت ایتالیا، مدیران جشنواره و تماشاگران نمایش عکس های جیهان برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم لوکا رچالنفانتی سفیر ایتالیا در ایران به حاضران خیرمقدم گفت و برپایی روز فرهنگی ایتالیا در ایران را نمادی از رابطه عمیق فرهنگی مردم ایتالیا و مردم ایران دانست.

سفیر ایتالیا بیان کرد: این رابطه عمیق با حضور وزیر فرهنگ ایتالیا در ایران که قرار است به زودی انجام گردد عمیق تر می گردد.

وی برپایی چنین روزی را به معنای ارج نهادن به فرهنگ ایتالیا بیان کرد که با حضور گروه های نمایشی این کشور در ایران نمود بیشتری پیدا نموده است.

در ادامه این مراسم ستاره اسکندری بازیگر شناخته شده کشور در کنار والریا ایانیلو بازیگر ایتالیایی به اجرای چند قطعه شعر به دو زبان ایتالیایی و فارسی پرداختند.

از جمله اقدامات بخش بین الملل سی و دومین جشنواره بین المللی تئا تر فجر هماهنگی برای برپایی شب فرهنگی کشورهای مهمان در جشنواره است که با اجرای نمایش ها برگزار می گردد.

انتشار پنج کتاب در جشنواره سی ودوم

همزمان با برپایی جشنواره بین المللی تئا تر فجر، پنج کتاب پژوهشی و نمایشنامه چاپ و منتشر می گردد.

کتاب گونه شناسی و ساختار شناسی نقل مذهبی شیعی در ایران و تمهیدات ادبی اجرایی آن نوشته امیر لشکری که به آنالیز منقبت، مرثیه و حماسه خوانی در ایران پرداخته در 120 صفحه توسط دبیرخانه جشنواره سی و دوم فجر و انتشارات نمایش چاپ و منتشر می گردد.

این کتاب در دو هزار نسخه وارد بازار کتاب می گردد. کتاب شمس و قمر که حاوی نمایشنامه آفتاب و مهتاب نوشته توفیق الحکیم است نیز به مناسبت سی و دومین جشنواره بین المللی تئا تر فجر چاپ می گردد. نمایشنامه آفتاب و مهتاب با ترجمه قاسم غریقی از عربی به فارسی برگردانده شده و در 120 صفحه منتشر می گردد. ویراستار این کتاب پریسا مهجور است.

سومین کتاب جشنواره سی و دوم فجر با عنوان طراحی برای تئا تر نوشته بابک ابراهیمیان است که سلما محسنی اردهالی آن را ترجمه نموده است. این کتاب نیز در دو هزار نسخه با ویراستاری شیرین رضائیان طراحی جلد بهرام شادانفر توسط انتشارات نمایش منتشر می گردد.

در این کتاب پشت صحنه طراحی های بزرگ ترین طراحان نور، صحنه و لباس همچون جان لی بیتی، هاول بینکلی، جان کانکلین، بورلی امونز، سوزان هیلفرتی، کانستنس هافمن، می نگ چولی و..... آنالیز شده است.

سه عنوان کتاب فوق با طراحی جلد بهرام شادانفر وارد بازار کتاب خواهند شد. دو کتاب پرده آخر و نقش اول نیز که شامل آثار برگزیده مسابقه عکس و مسابقه پوس تر تئا تر سی و دومین جشنواره بین المللی تئا تر فجر نیز جمله آثار نفیس این دوره از جشنواره به زودی منتشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2874

به "اخبار تئاتر فجر، از نشست مشترک با سفیر آلمان تا شب فرهنگی ایتالیا در ایرانشهر" امتیاز دهید

1 کاربر به "اخبار تئاتر فجر، از نشست مشترک با سفیر آلمان تا شب فرهنگی ایتالیا در ایرانشهر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار تئاتر فجر، از نشست مشترک با سفیر آلمان تا شب فرهنگی ایتالیا در ایرانشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید