اساتید علمی صندلی ویژه ای در فرهنگ دینی ما دارند

به گزارش جعبه مهر، رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی گفت: اساتید علمی و دانشمندان ایرانی سرمایه های اصلی دانشگاه ها محسوب می شوند چرا که آنها توسعه علمی را در کشور رقم زده اند.

اساتید علمی صندلی ویژه ای در فرهنگ دینی ما دارند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، علیرضا رهایی رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در مراسم نکوداشت پدر علم مهندسی پزشکی ایران که بعدازظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید، گفت: اساتید علمی و دانشمندان ایرانی در فرهنگ دینی کشور ایران صندلی ویژه ای دارند و آنها به عنوان سرمایه های اصلی دانشگاه ها در راستای توسعه علمی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

وی اضافه نمود: تحول آموزشی در کشور از زمانی آغاز شد که استاد هاشمی گلپایگانی به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فعالیت خود را آغاز کرد. این در حالی است که دانشگاه ها در دهه 60 با مسائل زیادی روبه رو بودند که خوشبختانه با مدیریت و برنامه ریزی دقیق مقدمه ای بر یک تحول در نظام آموزشی توسط وی انجام گردد.

رهایی توضیح داد: تحول آموزشی که در چهار دهه در بخش پزشکی و غیر پزشکی رخ داده به واسط فعالیت ها، برنامه ریزی ها و سیاست های استاد فرهیخته هاشمی گلپایگانی است چرا که ایشان بسیاری از اساتید با تجربه را در کنار جوانان قرار می دادند که خوشبختانه توانستند یک بستر خوبی را برای پیشرفت علم و فناوری زمینه سازی نمایند.

رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ادامه داد: با کوشش ها و پیگیری های مستمر استاد فرهیخته هاشمی گلپایگانی رشته مهندسی پزشکی راه اندازی شد که امروز نقش این رشته در حوزه پزشکی قابل مشاهده است. این در حالی است که در سال 72 در زمان وزارت ایشان فعالیت دانشگاه ها بسیار سخت بود و بنده در شورای عالی آموزشی وزارت علوم خدمت می کردم. آن موقع با سیاست های ایشان در سمت وزارت فعالیت های علمی وارد مرحله جدیدی از رشد شد.

انتهای پیغام/

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4464

به "اساتید علمی صندلی ویژه ای در فرهنگ دینی ما دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساتید علمی صندلی ویژه ای در فرهنگ دینی ما دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید