اطمینان نخست وزیر استرالیا درباره شناسایی موقعیت جعبه سیاه هواپیمای مالزی

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: نخست وزیر استرالیا امروز آدینه تاکید نمود، مقام های تحقیقاتی استرالیا اطمینان دارند که موقعیت احتمالی جعبه سیاه هواپیمای ناپدید شده مالزی را پیدا نموده اند.

اطمینان نخست وزیر استرالیا درباره شناسایی موقعیت جعبه سیاه هواپیمای مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تونی ابوت در حالی از اطمینان مقام های تحقیق و نجات این کشور در مورد پیدا شدن مکان احتمالی جعبه سیاه هواپیمای مسافربری مالزی خبر داده است که رئیس آژانس هماهنگی تحقیقات استرالیا تاکید نمود، تازه ترین سیگنال هایی که روز گذشته دریافت شده مربوط به هواپیمای مالزی نبوده است.

ابوت توضیح داد، ما مطمئن هستیم که می دانیم جعبه سیاه هواپیمای ناپدید شده در چند کیلومتری ما قرار گرفته است. معمای ناپدید شده هواپیمای مسافربری مالزی با 239 سرنشین به پر هزینه ترین عملیات امداد و نجات در تاریخ هوانوردی دنیا تبدیل شده است. بعضی برآوردها نشان می دهد که هزینه این عملیات تاکنون به بیش از 44 میلیون دلار رسیده است.

اکنون بیشترین کوشش برای یافتن نشانه ای از این هواپیما در اقیانوس هند متمرکز شده است. پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما می تواند پاسخ بسیاری از سئوالات مربوط به ناپدید شدن این هواپیما را تعیین کند.تاکنون فرضیه های زیادی در مورد علت اصلی ناپدید شدن این هواپیما مطرح شده ولی مقام های رسمی تاکنون صحت هیچ یک از این فرضیه ها را تایید ننموده اند.

کوشش تیم های امداد و نجات برای یافتن جعبه سیاه این هواپیما در شرایطی است که باطری جعبه سیاه تنها 30 روز شارژ دارد و پس از 30 روز دیگر امکان پیدا شدن لاشه این هواپیما تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه 4 هفته پیش در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3060

به "اطمینان نخست وزیر استرالیا درباره شناسایی موقعیت جعبه سیاه هواپیمای مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطمینان نخست وزیر استرالیا درباره شناسایی موقعیت جعبه سیاه هواپیمای مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید