اظهار شرمندگی نماینده مردم از وضعیت پروازهای فرودگاه خرم آباد

به گزارش جعبه مهر، محمد بیرانوندی در گفت و گو با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به پیگیری های اجرا شده برای پروژه های سد سازی لرستان، گفت: یکی از مزیت های ویژه استان لرستان در حوزه کشاورزی است و این حوزه نیز وابسته به آب است.

اظهار شرمندگی نماینده مردم از وضعیت پروازهای فرودگاه خرم آباد

بی توجهی دولتمردان در زمینه تخصیص آب به لرستان

وی با بیان اینکه لرستان جزو پنج تا شش استان پر آب کشور است، عنوان نمود: در سال های گذشته لرستان در این حوزه مورد کم توجهی و کم لطفی دولتمران نهاده شده است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری های انجام شده از سوی نمایندگان استان در حوزه تخصیص آب به لرستان، گفت: سد مخملکوه و زیبامحمد دو سدی هستند که در مرکز لرستان قرار دارند و برنامه ای برای آنها وجود نداشت که اقدامات لازم برای احیای این دو سد در دستور کار نهاده شد.

بیرانوندی با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه برای این سدها تنها 100 هزار تومان پیش بینی شده بود، ادامه داد: در این راستا از اعتباری که برای نمایندگان برای توزیع در نظر گرفته بودند بین هفت تا هشت میلیارد تومان برای سد مخملکوه و اعتباری را نیز برای طرح آبرسانی کاکارضا و همچنین سد زیبامحمد اختصاص دادیم.

وی، بیان داشت: بر اساس اعلام مدیر امور آب طی 10 روز آینده پیمانکاران این دو سد معین خواهند شد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سد بختیاری، بیان داشت: این سد آبی و برقی بوده و قرار است به وسیله آن هزار مگاوات برق فراوری گردد.

بیرانوندی با تاکید بر اینکه این سد می تواند تعداد زیادی از جوانان را مشغول به کار کند، توضیح داد: به طور جدی پیگیر اجرایی شدن این سد هستیم.

مردم از نعمت سد ایوشان بهره مند نشده اند

وی همچنین با اشاره به سد ایوشان، بیان داشت: این سد حدود پنج سال بوده که به بهره برداری رسیده است اما مردم هنوز از نعمت این سد بهره مند نشده اند چرا که کانال های یک و دو آن اجرایی نشده است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کانال های سه و چهار آن برای تحت پوشش قرار دادن 500 هکتار زمین زراعی توسط جهاد کشاورزی اجرا شده است، اضافه نمود: امیدواریم کانال یک و دو نیز از سوی شرکت آب منطقه ای عملیاتی گردد.

بیرانوندی، بیان داشت: یک میلیارد تومان برای احداث کانال های یک و دو اختصاص پیدا نموده و آب منطقه ای قول مساعد داده که بخشی از این کانال ها تا شهریور ماه سال جاری و بخش دیگر نیز تا یک سال دیگر تکمیل نمایند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع توسعه راه ها در مرکز لرستان، عنوان نمود: جاده سپیددشت سالانه به دلیل تصادفات تلفات دارد و این امر را در دستور کار قرار دادیم و معاون وزیر راه این جاده و همچنین جاده ویسیان، پیرشمس الدین و شاهیوند را مورد آنالیز قرار دادند و تعهد کردند که جاده سپیددشت را ساماندهی نمایند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب پیمانکار پروژه راهسازی پل هرو به بیرانشهر به میزان 12 کیلومتر طی هفته آینده، گفت: همچنین مسیر آبشار نوژیان، پیر محمد و ... نیز در حال اجرا است.

بیرانوندی تاکید نمود: امیدواریم علمیاتی شدن این پروژه ها تسریع یابد.

شرمندگی نماینده از وضعیت پروازهای فرودگاه خرم آباد

وی همچنین با اشاره به وضعیت پروازهای فرودگاه خرم آباد، عنوان نمود: مردم توقع توسعه پروازهای این فرودگاه را دارند، من برخی مواقع که در فرودگاه خرم آباد پرواز نداریم، از پروازهای فرودگاه دزفول و کرمانشاه استفاده می کنم و آنجا احساس شرمندگی می کنم.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: در این راستا به نتیجه رسیدن پروژه ریلی که تعهد سه تا چهار ساله بوده و امروز طولانی شده است و ساماندهی پروازها را از وزیر راه خواسته ایم که قول داده اند که این دو را به پایان برسانند و امیدواریم به قول خود عمل نمایند.

بیرانوندی با تاکید بر اینکه راه آهن دورود - خرم آباد - اندیمشک 36 درصد پیشرفت دارد و روند پیشرفت فیزیکی آن خیلی کند است، گفت: اعتبارات زیادی در این زمینه هزینه شده و توقع من از وزیر به پایان رساندن این پروژه ریلی بوده و پیگیری من از وزیر نیز این امر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 684

به "اظهار شرمندگی نماینده مردم از وضعیت پروازهای فرودگاه خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهار شرمندگی نماینده مردم از وضعیت پروازهای فرودگاه خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید