اعتراض چاووش اوغلو به بد عهدی های اتحادیه اروپا

به گزارش جعبه مهر، وزیر امور خارجه ترکیه گفت اتحادیه اروپا به وعده های خود به این کشور درباره یاری به معضل مهاجرین و پیوستن کامل ترکیه به اتحادیه اروپا عمل نکرده است.

اعتراض چاووش اوغلو به بد عهدی های اتحادیه اروپا

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه در یک نشست راهبردی در اسلوونی گفت که جامعه بین الملل شکست خود در حل بحران مهاجرات را ثابت کرد و این بحران تنها مشکل ترکیه به شمار نمی آید.

چاووش اوغلو گفت که چند روز پیش به لبنان و اردن سفر نموده و هر دو کشور درماندگی خود از موضع جامعه بین الملل در قبال بحران مهاجرت را ابراز داشتند.

وزیر خارجه ترکیه اضافه نمود که اتحادیه اروپا به وعده های خود به ترکیه درباره یاری به معضل مهاجرین و پیوستن کامل این کشور به اتحادیه اروپا عمل ننموده است.

چاووش اوغلو گفت که کشورش 37 میلیارد دلار برای مهاجرین هزینه نموده این در حالی است که مشارکت های خارجی که دریافت نموده از یک میلیارد دلار فراتر نرفته است.

وی به موضوع خرید سامانه دفاع موشکی اس 400 روسی نیز اشاره نمود و گفت که احتیاج ضروری این کشور به سامانه دفاع موشکی سبب شد تا آن را بخرد.

وزیر خارجه ترکیه اضافه نمود زمانی که ترکیه احتیاج شدیدی به سامانه های دفاع موشکی داشت، هلند، آلمان و آمریکا اقدام به بیرون بردن سامانه های دفاعی موجود در مرز های کشور ما کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2632

به "اعتراض چاووش اوغلو به بد عهدی های اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض چاووش اوغلو به بد عهدی های اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید