افزایش تحریم های هواوی توسط آمریکا

به گزارش جعبه مهر، آمریکا 38 شرکت وابسته هوآوی را در دنیا به فهرست فعلی تحریم ها اضافه نمود تا دسترسی این شرکت را به چیپست کامپیوتر و تکنولوژی های دیگر محدود سازد.

افزایش تحریم های هواوی توسط آمریکا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مقامات دولت آمریکا امروز دوشنبه تحریم ها علیه شرکت هوآوی چین را با هدف محدود ساختن دسترسی این شرکت به چیپست کامپیوتر و تکنولوژی های دیگر گسترش داد.

به گزارش فاینانس، بر اساس بیانیه بخش بازرگانی وزارت بازرگانی دولت آمریکا، 38 شرکت وابسته هوآوی در دنیا را به فهرست فعلی تحریم افزود.

وزارت بازرگانی آمریکا مدعی شده این شرکت ها از شعبات بین المللی برای دور زدن تحریم ها استفاده می نماید و مانع از صادرات محصولات آمریکایی می شوند.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، گفته است هوآوی و شرکت های وابسته به عنوان خطر جدی برای تکنولوژی آمریکا محسوب شده و امنیت ملی و منافع خارجی آمریکا را تضعیف می نماید.

مقامات آمریکا همچنین گفته اند که شرکت هوآوی، چون به دولت چین وصل است یک خطر امنیتی محسوب می گردد و در عین حال شرکت هوآوی این ادعا ها را رد می نماید.

تشدید تحریم ها در حالی علیه شرکت هوآوی اتفاق می افتد که تنش ها بین چین و آمریکا افزایش یافته و آمریکا مدعی است شرکت های چینی به فکر جاسوسی هستند و البته چین بار ها این اظهارات را رد نموده است.

ترامپ امروز دوشنبه ادعا نموده است که شرکت های چینی علیه آمریکا جاسوسی می نمایند.

وی گفته است که شرکت های چینی دارای میکرو چیپس هایی هستند که حتی به چشم هم دیده نمی شوند.

مقامات دولت ترامپ شرکت هوآوی را از داشتن شبکه های بی سیم 5G در آمریکا منع نموده و متحدان خود را تحت فشار قرار داده که آن ها هم چنین رفتاری با شرکت های چینی داشته باشند.

در همین حال هوآوی بزرگترین فراوری نماینده تلفن هوشمند دنیا در سه ماهه اخیر تبدیل شده که عمده آن به دلیل فروش محصولات این شرکت در بازار چین بود.

حتی واشنگتن کوشش کرد تا دسترسی شرکت هوآوی به سیستم اندروید گوگل را انکار کند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در بیانیه جداگانه ای بیان کرد که دولت ترامپ هوآوی را در حد نیروی نظامی چین می داند.

وی گفته است که تحریم ها برای حفظ امنیت ملی آمریکا، حریم شخصی شهروندان و نیز متحد ساختن سازندگان 5G از نفوذ چین به آن ها انجام می دهد.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7171

به "افزایش تحریم های هواوی توسط آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تحریم های هواوی توسط آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید