افزایش 98 درصدی صادرات کالا از خراسان جنوبی

به گزارش جعبه مهر، میزان کالای صادراتی استان خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش 98 درصد و وزنی 43 درصد افزایش داشته است.

افزایش 98 درصدی صادرات کالا از خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: مجموع کالای صادراتی خروجی به وسیله گمرکات استان سال جاری از نظر ارزش 186 میلیون و 113 هزار و 17 دلار و از نظر وزنی یک میلیون و 49 هزار و 40 تن بوده است.

محمدعلی خاشی اضافه کرد: از این مقدار کالای صادراتی یک هزار و 573 فقره اظهارنامه به ارزش 35 میلیون و 468 هزار و 138 دلار و وزن 473 هزار و 407 تن مربوط به صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود یعنی از داخل استان بوده است.

این میزان کالای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه 26 درصد، از نظر ارزش 17 درصد و از نظر وزن 15 درصد افزایش را نشان می دهد.

عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت شامل صیفی جات، سیمان، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک های مستعمل رنگ بر، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، گازوئیل، نخود آبگوشتی، هیدروکربن سبک، نمک و تخم مرغ خوراکی بوده که عمده این اقلام به کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

بخشی از کالای صادراتی نیز به صادرات ماده 116 شامل کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه های مرزی استان بوده که عمده اقلام خروجی موضوع 116 شامل شیشه، سیمان، خوراک آماده طیور، ایزوگام و سایر کالاها بوده است.

از ابتدای سال جاری هفت فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش 159 هزار و 735 دلار و وزن 97 تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه تغییری نداشت اما از نظر ارزش 99 درصد و وزن 85 درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: عمده اقلام وارداتی به استان را بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده، لوازم یدکی و ماسک تشکیل می دهد که این اقلام از کشورهای همسایه وارد شده است.

وی در ارتباط با امانات پستی صورت گرفته در گمرک استان گفت: از ابتدای سال جاری 12 فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش یک هزار و 200 دلار و وزن 97 کیلوگرم تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 21 درصد و وزن 44 درصد کاهش داشته است. همچنین در چهار ماه گذشته یک هزار و 638 دستگاه کامیون به وزن 43 هزار و 870 تن شامل فوفل، کود اوره، پنل خورشیدی، آرد گندم، موتورسیکلت، روغن خوراکی، سیگار، کود شیمیایی، شکر و روغن موتور از کشورهای اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه به وسیله گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که که نسبت به کل سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6860

به "افزایش 98 درصدی صادرات کالا از خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 98 درصدی صادرات کالا از خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید