انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه فناوری در سال 95

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با دعوت از همه مردم ایران و حتی سرمایه گذاران خارجی برای بازدید از چهارمین نمایشگاه بین المللی فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی گفت: شهر تبریز به عنوان شهر نمونه فناوری کشور در سال 95 انتخاب شد.

انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه فناوری در سال 95

صادق نجفی در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین المللی فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با بیان اینکه در چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران، شهر تبریز به عنوان شهر محوری و هولدینگ کشورهای همسایه شمالغرب کشور معین شده است، اظهار کرد: تبریز با نزدیک دو میلیون نفر جمعیت بزرگترین شهر در شمال غرب کشور است، به همین جهت این شهر برای چشم انداز 1414 باید شهری دارای فناوری های نو باشد تا هم به شهرهای اطراف و هم کشورهای همسایه ارائه خدمت بکند.

وی اضافه کرد: در بخش های دانشگاهی مخصوصا دانشگاه تبریز که یکی از دانشگاه های مادر و مطرح دنیاست برنامه ریزی خوبی در راستای تبدیل تبریز به مرکز فناوری در کشور و حتی منطقه اجرا شده است.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز در سال 95 به عنوان شهرداری نمونه در بخش گردشگری و فناوری های نو و شهری خلاق در ایران اسلامی معرفی گردید.

نجفی با اشاره به انتخاب شهر تبریز به عنوان شهر گردشگری نمونه دنیا اسلامی در سال 2018 گفت: شهر تبریز از قدیم الایام پایتخت دنیا تشیع، شهر فرش و شهر اولین ها و از همه مهمتر شهر بدون گدا مطرح است که با کوشش مسئولان استانی و شهری در سال 94 شهر تبریز به عنوان شهر بدون معتاد متجاهر نیز معرفی گردید.

شهردار تبریز تاکید نمود: برای اینکه بتوانیم صندلی تبریز را حفظ کنیم باید یک سری مشوق ها در حوزه سرمایه گذاری در بخش خدمات شهری مثل هتل سازی و گردشگری و ساختمان سازی مهیا نماییم که البته در سال های اخیر برای آماده سازی شهر برای پایتخت دنیا تشیع در اسل 2018 کارهایی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در سال 1395 هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری مشترک در نظر گرفته بودیم که 5 هزار میلیارد آن محقق شده است.

وی در خاتمه گفت: از تمامی سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می کنم تا برای بازدید از زیبایی های شهر تبریز و به خصوص چهارمین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی دیدن نمایند.

وی اضافه کرد: بی نظیرترین طرح ها توسط نخبگان در این نمایشگاه ارائه شده است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4817

به "انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه فناوری در سال 95" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه فناوری در سال 95"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید