انفجار معدن طلای بورکینافاسو با 160 کشته و زخمی

به گزارش جعبه مهر، انفجار در یک معدن طلای بورکینافاسو به کشته و زخمی شدن حداقل 160 نفر انجامید.

انفجار معدن طلای بورکینافاسو با 160 کشته و زخمی

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، مقام های بورکینافاسو از تلفات بالای یک حادثه مرگبار برای کارگران و معدنچیان یک معدن طلا در جنوب غربی این کشور آفریقایی اطلاع دادند.

منابع رسانه ای به نقل از مقام های کشور بورکینافاسو اطلاع دادند، یک معدن طلا که به صورت غیررسمی و بدون مجوز در حال استخراج طلا بود، دچار یک انفجار شد که در نتیجه آن حداقل 160 نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری تی آر تی، طبق آخرین خبرها به نقل از مقام های بورکینافاسو در نتیجه انفجار معدن طلا در جنوب غربی این کشور حداقل 60 نفر جانشان را از دست دادند و 100 نفر هم زخمی شدند.

تلویزیون رسمی بورکینافاسو اطلاع داد، حادثه روز دوشنبه (دیروز) در استان پونی رخ داد اما هنوز تعیین نیست که دلیل این انفجار مرگبار در معدن طلای این کشور غرب آفریقا چه بوده است.

در تصاویری که از صحنه انفجار معدن طلا منتشر شده است، اجساد قربانیان انفجار، درختانی که از ریشه در آمده اند و تاسیساتی که کاملا تخریب شده اند، دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری تی آر تی، بورکینافاسو دارای بعضی از معادن بزرگ طلا است که به وسیله شرکت های بین المللی اداره می شوند اما بعلاوه صدها معدن کوچک تر و غیررسمی که بدون نظارت یا مقررات کار می نمایند، هم در این کشور وجود دارد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11136

به "انفجار معدن طلای بورکینافاسو با 160 کشته و زخمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار معدن طلای بورکینافاسو با 160 کشته و زخمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید