انقلاب حمل و نقل در ایتالیا در سایه بحران، تمایل شدید شهروندان به دوچرخه سواری تحت فشار بالای مالی

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: یک روزنامه سوئیسی از کاهش شدید استفاده ایتالیایی ها از خودروی شخصی در سایه بحران مالی و افزایش قیمت سوخت و روی آوردن روزافزون مردم این کشور به استفاده از دوچرخه خبر داده و ان را انقلابی در حمل و نقل این کشور ارزیابی کرد.

انقلاب حمل و نقل در ایتالیا در سایه بحران، تمایل شدید شهروندان به دوچرخه سواری تحت فشار بالای مالی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از تاگس انسایگر سوئیس، سال گذشته 3650 نفر در ایتالیا در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب مجلس ایتالیا تصمیماتی را مد نظر قرار داده که از جمله آن ها کاهش سرعت مجاز اتومبیل ها در معابر شهری به 30 کیلومتر در ساعت، احداث جهت های دوچرخه سواری به جای پارکینگ های اتومبیل در سمت راست خیابان ها و حمایت بیشتر برای عابران پیاده است.

شهرداری های ایتالیا هم برای اجرایی کردن این تصمیمات مجلس اعلام آمادگی نموده اند.

معاون وزیر حمل و نقل ایتالیا در این راستا اعلام نموده است که ما نمی خواهیم با این تصمیم گیری ها به رانندگان و تردد اتومبیلها اعلان جنگ کنیم بلکه می خواهیم از فرمهای جایگزین برای حمل و نقل شهری حمایت کنیم.

قرار است با کاهش سرعت اتومبیل ها از 50 کیلومتر به 30 کیلومتر در ساعت در معابر شهری شمار تلفات سوانح رانندگی کاهش یابد. حدود 3650 نفر در سال 2012 در ایتالیا بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند و 260 هزار و پانصد نفر هم مجروح شده اند. بر اساس آمارها از سال 2001 63 هزار و 941 نفر در حوادث رانندگی جان خود را در ایتالیا از دست داده اند.

به گفته معاون وزیر حمل و نقل ایتالیا در حال حاضر به دلیل بالا رفتن قیمت سوخت در این کشور تمایل به دوچرخه سواری بسیار افزایش پیدا نموده است. تحت فشار بحران مالی و هزینه های بالای سوخت بسیاری از مردم این کشور اتومبیل خود را کنار گذاشته اند.

در پنج سال گذشته شمار اتومبیل های شخصی فروخته شده از 2.5میلیون به 1و4 میلیون در ایتالیا کاهش پیدا نموده است.

بر اساس آمارهای رسمی، ترافیک در ایتالیا حدود 34 درصد کاهش پیدا نموده و کارشناسان از یک موج عقب نشینی از خودرو در این کشور سخن می گویند.

برای کشور ایتالیا که در آن تا قبل از آغاز بحران نزدیک به 700 خودرو به ازای هر 1000 نفر در تردد بودند حالا این گونه رونق دریافت دوچرخه سواری یک انقلاب محسوب می گردد. شمار دوچرخه های فروخته شده در این کشور در سال های گذشته مرتبا رو به افزایش است.

یکی از مسائل اساسی کمبود جهتهای دوچرخه سواری در ایتالیاست که وزیر محیط زیست این کشور خواهان ایجاد جهتهای بیشتری برای این وسیله نقلیه در شهرها و بخش های مختلف ایتالیا شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2673

به "انقلاب حمل و نقل در ایتالیا در سایه بحران، تمایل شدید شهروندان به دوچرخه سواری تحت فشار بالای مالی" امتیاز دهید

1 کاربر به "انقلاب حمل و نقل در ایتالیا در سایه بحران، تمایل شدید شهروندان به دوچرخه سواری تحت فشار بالای مالی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلاب حمل و نقل در ایتالیا در سایه بحران، تمایل شدید شهروندان به دوچرخه سواری تحت فشار بالای مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید