ایتالیا تحقیقاتی را در مورد مشارکت پسر اردوغان در پرونده پولشویی انجام می دهد

به گزارش جعبه مهر، درگیری لفظی رم و آنکارا به خاطر تحقیقات دستگاه قضایی ایتالیا در مورد دست داشتن پسر اردوغان در پرونده پولشویی بار دیگر بالا گرفته است.

ایتالیا تحقیقاتی را در مورد مشارکت پسر اردوغان در پرونده پولشویی انجام می دهد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که دستگاه قضایی ایتالیا تحقیقاتی را در مورد دست داشتن بلال پسر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پرونده پولشویی شروع نموده، این مساله با انتقاد شدید آنکارا روبرو شده است.

اردوغان در مصاحبه با تلویزیون رای ایتالیا، تاکید نمود: تحقیقات قضایی دادستان ها در شهر بولونیا، جایی که بلال در حال تحصیل است، ممکن است بر روابط دو کشور تاثیر منفی بگذارد.

وی توضیح داد: اگر پسر من در شرایط کنونی به ایتالیا بازگردد، احتمالا بازداشت خواهد شد. این مساله حتی ممکن است مشکلاتی را برای روابط ترکیه با ایتالیا به وجود آورد.

بلال در سال 2015 میلادی برای تکمیل تحصیلاتش به ایتالیا رفته است. هنوز معلوم نیست او چه زمانی خاک ایتالیا را ترک نموده ولی یک منبع حقوقی تاکید نمود که وی مدتی است به ترکیه بازگشته است.

بلال اردوغان ارتکاب هرگونه کار خلافی را تکذیب نموده است. رئیس جمهور ترکیه گفت: ایتالیا باید به مافیا توجه کند نه به پسر من.

متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا نیز در واکنش به سخنان اردوغان گفت: ایتالیا یک سیستم مستقل قضایی دارد و قضات در قبال قانون اساسی جوابگو هستند نه در برابر رئیس جمهور ترکیه.

رسانه های خبری ایتالیا اعلام کردند که دادستان ها به دنبال یافتن پول هایی هستند که از ترکیه به ایتالیا آورده شده است. در ماه جولای، دادگاهی در بولونیا اجازه داده است تا تحقیقات پولشویی به مدت شش ماه دیگر تمدید گردد.

وکیل بلال اردوغان نیز گفته است که همه فعالیت های اقتصادی و اقتصادی موکلش شفاف و قانونی بوده و اتهامات مطرح شده کاملا بی پایه و اساس است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4029

به "ایتالیا تحقیقاتی را در مورد مشارکت پسر اردوغان در پرونده پولشویی انجام می دهد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایتالیا تحقیقاتی را در مورد مشارکت پسر اردوغان در پرونده پولشویی انجام می دهد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا تحقیقاتی را در مورد مشارکت پسر اردوغان در پرونده پولشویی انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید