ایتالیا: سیاست ارعاب ترکیه درخصوص مهاجران قابل پذیرش نیست

به گزارش جعبه مهر، نخست وزیر ایتالیا ضمن محکوم کردن تهدید ترکیه درخصوص رها کردن مهاجران سوری به سمت مرزهای اروپا خواهان متوقف شدن عملیات جنگی ارتش ترکیه در شمال سوریه شد.

ایتالیا: سیاست ارعاب ترکیه درخصوص مهاجران قابل پذیرش نیست

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپه کنته نخست وزیر ایتالیا روز آدینه گفت، اتحادیه اروپا در مقابل تهدیدهای ترکیه مبنی بر رها کردن پناهجویان به داخل کشورهای اروپایی سر خم نمی کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کنته گفت: اتحادیه اروپا نمی تواند این ارعاب را بپذیرد. اقدامات ترکیه در مورد پذیرش مهاجران سوری نمی تواند به ابزار ارعاب برای اقدامی نظامی تبدیل گردد که نمی توانیم آن را قبول کنیم و [این عملیات] باید هرچه سریع تر متوقف گردد.

دیروز (پنجشنبه) اردوغان در واکنش به نقدها گسترده مقام های اروپایی از عملیات این کشور در سوریه، تهدید کرد که اگر این نقدها ادامه داشته باشد، در آن صورت آنکارا مرزهای خود را باز نموده و اجازه می دهد 3.6 میلیون آواره سوری که در ترکیه به سر می برد، به سمت اروپا سرازیر شوند.

ترکیه و اتحادیه اروپا سال گذشته توافقی امضا کردند که بر اساس آن آنکارا پذیرفت در ازای دریافت یاری های اقتصادی از اتحادیه اروپا، از آوارگان سوری میزبانی نموده و مانع حرکت آن ها به سمت اروپا گردد. اردوغان بارها اروپا را به عدم پایبندی به این توافق متهم نموده است.

حمله ترکیه به مرزهای شاقتصادی سوریه که از بعدازظهر چهارشنبه شروع شد، توسط کشورهای متعددی مورد محکومیت قرار گرفته است.

شروع عملیات نظامی ترکیه یک روز بعد از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با اردوغان، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه اطلاع داد. نمودها این اقدام آمریکا را خنجر از پشت توصیف نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3022

به "ایتالیا: سیاست ارعاب ترکیه درخصوص مهاجران قابل پذیرش نیست" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایتالیا: سیاست ارعاب ترکیه درخصوص مهاجران قابل پذیرش نیست" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا: سیاست ارعاب ترکیه درخصوص مهاجران قابل پذیرش نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید