آنالیز لایحه موافقت نامه بین دولت های ساحلی دریای خزر در حوزه حمل و نقل در کمیسیون عمران

به گزارش جعبه مهر، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از آنالیز لایحه موافقت نامه بین دولت های ساحلی دریای خزر و لایحه موافقت نامه حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا و مسافر بین ایران و شورای فدرال سوئیس در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در جریان جلسه امروز این کمیسیون اطلاع داد.

آنالیز لایحه موافقت نامه بین دولت های ساحلی دریای خزر در حوزه حمل و نقل در کمیسیون عمران

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

سید البرز حسینی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در جلسه امروز کمیسیون دو لایحه که به وسیله دولت به مجلس آمده بود مورد آنالیز و تصویب نهاده شد. اولین لایحه مربوط به موافقت نامه حمل و نقل بین المللی جاده ای مسافر و کالا بین جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس بود. براساس این تفاهم نامه که در 14 ماده تدوین شده است توافقی بین متصدیان حمل و نقل دو کشور در نظر گرفته شده تا بستری مناسب برای حمل و نقل مسافر و کالا بین دو کشور ایجاد گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه بخش خصوصی حوزه حمل و نقل دو کشور جهت تسهیل حمل و نقل چه در زمینه کالا و چه در مورد مسافر وارد میدان می گردد. در این تفاهم نامه به ابعاد وسایل نقلیه از حیث بار و تعداد مسافر، مالیات و عوارض کالا بین دو کشور، تشریفات گمرکی، نحوه رسیدگی به تخلفات و نحوه تشکیل کارگروه مشترک بین دو کشور اشاره شده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: لایحه دیگر در مورد موافقت نامه بین دولت های ساحلی دریای خزر در زمینه حمل و نقل بود که این موافقت نامه نیز در 12 ماده تدوین شده است. طرف های این توافق نامه براساس اصول برابر و منافع متقابل در زمینه حمل و نقل در دریای خزر با یکدیگر همکاری خواهند داشت. براساس این توافق نامه حمل و نقل مسافر و کالا بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و روسیه تسهیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6730

به "آنالیز لایحه موافقت نامه بین دولت های ساحلی دریای خزر در حوزه حمل و نقل در کمیسیون عمران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز لایحه موافقت نامه بین دولت های ساحلی دریای خزر در حوزه حمل و نقل در کمیسیون عمران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید