بررسی پیشنهاد تمدید معافیت های مالیاتی برای فعالین حوزه گردشگری

به گزارش جعبه مهر، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، بررسی پیشنهاد تمدید معافیت های مالیاتی برای فعالین حوزه گردشگری صورت پذیرفت.

بررسی پیشنهاد تمدید معافیت های مالیاتی برای فعالین حوزه گردشگری

به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در این گزارش با اشاره به اینکه توجه به توسعه گردشگری همواره در اسناد بالادستی مختلف مورد تأکید بوده، آمده است که به عنوان مثال در بند 9 سیاست های کلی اشتغال (ابلاغیه 1390) بر استفاده بهینه از ظرفیت های مالی گردشگری تأکید شده است. در الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت (ابلاغیه 1397) توسعه قطب های گردشگری مورد توجه قرار گرفته است. در بند 17 سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه (ابلاغیه 1401/06/20) نیز توسعه گردشگری مورد تأکید قرار گرفته است. از این منظر، توجه به موضوع گردشگری به عنوان یکی از اولویت های مقام سیاستگذار در کشور بر کسی پوشیده نیست.

در ادامه این گزارش عنوان شده که در حوزه اجرا نیز دولت سیزدهم در سند تحول خود، بخشی را به صورت ویژه به ترسیم اهداف در زمینه گردشگری پرداخته است (مبحث هشتم). در این میان، دولت تأکید دارد که به منظور دسترسی پذیری سفر و گردشگری داخلی باید از سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در گردشگری حمایت کرد. باید توجه داشت یکی از سازوکارهای حمایتی از بخش خصوصی در این حوزه، معافیت های مالیاتی است. این ابزار پیشتر در ماده (132) قانون مالیات های مستقیم اعمال شده بود. متن پیش رو هم استدلالی بر ضرورت تمدید این مالیات هاست.

منبع: همگردی
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11262

به "بررسی پیشنهاد تمدید معافیت های مالیاتی برای فعالین حوزه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی پیشنهاد تمدید معافیت های مالیاتی برای فعالین حوزه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید