برلوسکونی مقصر بحران مالی ایتالیا است

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران : یکی از مقامات اتحادیه اروپا کمتر از یک ماه پیش از انتخابات ملی ایتالیا برلوسکونی را مقصر اصلی بحران مالی در این کشور خواند.

برلوسکونی مقصر بحران مالی ایتالیا است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ یک مقام ارشد اتحادیه اروپا سیلویو برلوسکونی را مقصر اصلی بحران اقتصادی ایتالیا معرفی کرد. این اظهارات با ادعاهای نخست وزیر سابق ایتالیا در زمان انتخابات در تناقض است.

اظهارات روز سه شنبه اولی رن، یکی از اعضای بلندپایه اقتصادی اتحادیه اروپا پس از آن مطرح شد که برلوسکونی ادعا نموده بود قربانی برآوردهای اقتصادی بانک آلمان بوده است.

طبق اظهارات رن در سال 2011 ایتالیا قول داد که کسری بودجه خود را کاهش دهد و در عوض بانک مرکزی اروپا با ورود به بازار قرضه درآمد اقتصادی این کشور را بهبود بخشید.

رن اضافه نمود: بعدا چه اتفاقی افتاد؟ دولت برلوسکونی تصمیم گرفت به تعهدات خود عمل نکند.

به عقیده رن این اقدام برلوسکونی رشد اقتصادی این کشور را متوقف ساخت و باعث بن بست سیاسی و در سرانجام استعفای برلوسکونی شد. وی گفت که خارج شدن برلوسکونی از قدرت تا اندازه ای موجب کاسته شدن شدت بحران شد.

برلوسکونی که از اظهارات رن به شدت عصبانی شده بود خواهان تشکیل یک کمیته حقیقت یاب از سوی اتحادیه اروپا در خصوص این مساله شد.

این اظهارات پیش از برگزاری انتخابات ملی ایتالیا در 24 و 25 فوریه مطرح شده است. بر اساس نظرسنجی های اجرا شده توسط موسسه SMG بخت پیروزی ائتلاف چپ میانه حدود 9 درصد بیشتر از حزب برلوسکونی خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2405

به "برلوسکونی مقصر بحران مالی ایتالیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلوسکونی مقصر بحران مالی ایتالیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید