بهبود بهره وری شبکه در گرو افزایش ظرفیت پست

به گزارش جعبه مهر، طی مراسمی که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، رمضانعلی سبحانی فر به سمت معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست معرفی شد.

بهبود بهره وری شبکه در گرو افزایش ظرفیت پست

به گزارش ، در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت پست که معاونان وزیر، اعضای هیئت مدیره، معاونان، مدیران کل ستادی شبکه پستی حضور داشتند، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن گرامی داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، خواستار افزایش ظرفیت ها و توسعه بهره وری در شبکه پستی کشور شد.

وی با اشاره به اینکه در دوران مدیریت سابق شاهد پیاده سازی پیروز سه استراتژی افزایش درآمد، اجرای عدالت در پرداختی های کارکنان و مدیریت بهینه هزینه ها بودیم، گفت: هنوز ظرفیت های زیادی در شرکت ملی پست وجود دارد که تا به امروز مغفول مانده است و انتظار داریم در دوران مدیریت جدید با بهره برداری از آن ها شاهد بهبود شرایط شرکت باشیم.

وزیر ارتباطات راه حل افزایش بهره وری شبکه را مکانیزه کردن فرایند ها دانست و گفت: تا به امروز بخش زیادی از عملیات پست مکانیزه شده، اما نیاز است با تجهیز مرکز سورتینگ مکانیزه، هوشمند سازی عملیات، ایجاد سرویس های جدید، مدیریت ارتباطات بازار و اجرای شیوه های خلاقانه؛ درآمد پیش بینی شده شرکت محقق شود.

آذری جهرمی میزان درآمد فعلی شرکت ملی پست را 18 هزار میلیارد ریال بیان نمود و اضافه کرد: در ابتدای دوران مدیریت قبلی این رقم هشت هزار میلیارد ریال بود که با اجرای طرح ها و برنامه ای پیروزیت آمیز به رقم فعلی رسید که امیدوارم با تداوم برنامه ها و اتخاذ شیوه های جدید، شاهد تحقق درآمد پیش بینی شده 22 هزار میلیارد ریالی بودجه سال 1399 باشیم.

وی بر نماد سازی پست تاکید کرد و گفت: پست نماد هر کشوری است و تا به امروز اقدامات موثری از جمله احیای تاریخ و موزه های پست و توجه بیشتر به تمبر در راستای این نماد سازی اجرا شده است که ضروری است تمرکز بیشتری بر تقویت جایگاه تمبر به عنوان هویت پست و نقش تاثیر گذار آن در تعاملات فرهنگی، شود.

آذری جهرمی به بهبود شرایط معیشت کارکنان در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: با اجرای قانون محاسبه افزایش 50 درصدی حقوق پایه کارکنان، معیشت همکاران پست بهبود قابل ملاحظه ای یافت و هدف اجرای عدالت در پرداختی های این شرکت با سایر شرکت های تابعه تا حدود زیادی محقق شد.

وی اجرای طرح تحول دیجیتال را از دیگر اقدامات موثر در راستای توسعه شبکه پستی بیان نمود و گفت: سیاست توسعه بازار و جابجایی محصولات استراتژیک، در قالب این طرح پیاده سازی شد که در کنار افزایش همکاری و انعقاد تفاهم نامه با سایر دستگاه ها، نقش موثری در بازار کسب و کار شبکه و بالا رفتن شمار مرسولات به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا داشت به طوری که در پنج ماه اخیر شاهد افزایش پنج برابری بسته های پستی بودیم.

وزیر ارتباطات به سیاست انقباضی در حوزه نیروی انسانی نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این سیاست، بدنه نیروی انسانی پست چابک و بخش زیادی از نیروی انسانی شاغل در قسمت های مختلف شبکه در بخش های اجرایی به کار گرفته شدند.

وی همچنین ضمن قدردانی از نقش آفرینی موثر کارکنان پست در دوران شیوع کرونا در خدمت رسانی به مردم گفت: این نقش آفرینی باید در تاریخ این شبکه ماندگار شود.

آذری جهرمی در ادامه با اشاره به هشت سال سابقه سبحانی فر به عنوان نماینده در خانه ملت و 21 سال فعالیت اجرایی در وزارت ارتباطات، اظهار امیدواری کرد: این سابقه درخشان در سایه همکاری و همدلی کارکنان شبکه پستی، ثمرات و برکات زیادی برای این شبکه در خدمت رسانی پویا تر به مردم و بهبود شرایط کارکنان به همراه داشته باشد.

  • نعمتی مشاور وزیر ارتباطات در امور استان ها شد
  • مدیرعامل جدید شرکت ملی پست منصوب شد

همچنین در این مراسم مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: با اجرای دقیق قوانین و مقررات شبکه پستی در خصوص ارائه خدمات پایه و مناطق کمتر توسعه یافته، بدون دریافت هیچ کمک دولتی، شاهد رونق پست خواهیم بود.

رمضانعلی سبحانی فر در مراسم معرفی خود به عنوان معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل پست، ضمن گرامی داشت هفته دولت، به تشریح برنامه های خود در چهار محور پرداخت و اضافه کرد: توجه به بهبود معیشت و ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان به ویژه همکاران قراردادی، یکی از مهمترین محور های این برنامه است.

وی افزایش شمار مرسولات پستی به کمک مکانیزه کردن فرایند ها به ویژه ایجاد مرکز سورتینگ مکانیزه را یکی دیگر از برنامه خود بیان نمود و گفت: ارتقا سیستم شبکه مجازی و الکترونیک پست به منظور بهبود عملکرد سیستم یکپارچه خدمات رسانی، محور سوم برنامه های خود است.

معاون وزیر تکمیل پایگاه اطلاعاتی پروژه جی نف را محور چهارم برنامه های خود ذکر کرد و گفت: اجرای کامل این پروژه ثمرات زیادی در افزایش سرعت دهی خدمات، ارتقا سلامت اداری، افزایش زمینه پاسخ دهی دستگاه ها و سازمان ها و بهبود شاخص های زیست محیطی، به همراه خواهد داشت.

سبحانی فر از بخش خصوصی به عنوان یک شریک خوب یاد کرد و اضافه کرد: در صورتیکه قوانین و مقررات موجود به ویژه قانون اساسنامه، تعیین کننده چارچوب همکاری ها باشد؛ شاهد بهترین دوران همکاری پست با بخش خصوصی خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات موثری که در دوران نمایندگی مردم در مجلس رخ داد، گفت: ممانعت از ادغام دو وزارتخانه مسکن، راه و شهرسازی با ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمک به تصویب قانون اساسنامه شرکت ملی پست، تصویب ماده واحد هایی که منجر به توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد، جلوگیری از منفک شدن مرکز تحقیقات از وزارت ارتباطات، خارج کردن پست از فهرست شرکت های قابل واگذاری به بخش خصوصی، تخصیص سهام شرکت خدمات هوایی پیام از 50 به 100 درصد به پست و تغییر پست بانک از یک موسسه مالی صرف به یک بانک تخصصی و توسعه ای، بخشی از این اقدامات است.

مدیرعامل با تاکید بر اینکه تلاش خواهد کرد از تخصصی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد در راستای توسعه و پیشرفت شبکه پستی بهره برداری کند، اضافه کرد: تحقق این هدف در سایه همکاری و همدلی کارکنان در تمامی سطوح، میسر خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از اقدامات موثری که در دوران گذشته اجرا شده است، اضافه کرد: با تداوم جهت رو به رشدی که ترسیم شده و ایجاد تحول در بخش های مغفول مانده، در آینده ای نزدیک شاهد پستی پویاتر و چابک تر خواهیم بود.

مشاور وزیر ارتباطات در امور استان ها و مدیرعامل پیشین شرکت ملی پست نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداخت و گفت: برنامه های جامع و کاملی برای توسعه و بهبود شاخص های پستی در همسویی با صنعت پست دنیا، طراحی شده بود که با حمایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بخش زیادی از این برنامه ها محقق شد.

حسین نعمتی اضافه کرد: بهبود معیشت کارکنان، تقویت زیرساخت ها، توسعه همکاری با بخش خصوصی در ایجاد سکوی تجارت الکترونیک، تغییر ساختار شبکه، پیش بینی 72 پروژه در راستای اجرای طرح تحول دیجیتال و اجرای تعداد زیادی از آنها، پیشبرد 80 درصدی پروژه ملی جی نف، تغییر برند و نشان پست، تلاش در جهت یکپارچه سازی سامانه های نرم افزاری، اتخاذ شیوه یکسان در انعقاد قرارداد های همکاری با سایر بخش ها، ارتقا کیفیت حمل و بسته بندی مرسولات، پرداخت تمامی بدهی ها و افزایش سرمایه شرکت و مستند سازی املاک بلاتکلیف؛ بخشی از اقدامات اجرا شده طی سه سال گذشته بوده است.

در خاتمه، از زحمات و تلاش های مدیرعامل پیشین قدردانی شد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7179

به "بهبود بهره وری شبکه در گرو افزایش ظرفیت پست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود بهره وری شبکه در گرو افزایش ظرفیت پست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید