برترین قطارهای ایرانی و خارجی به نقل از مستر بلیط

به گزارش جعبه مهر، قطار که به عنوان یکی از محبوب ترین وسایل حمل و نقل در دنیا شناخته می گردد، امروزه در حال تجربه کردن تحولاتی مثبت و چشمگیر است.

برترین قطارهای ایرانی و خارجی به نقل از مستر بلیط

اخیراً اروپایی ها و آسیایی ها قطارهای پر سرعتی را سراسر جهان مورد استفاده قرار داده اند که خود به عنوان پیشرفتی قابل توجه محسوب می گردد. در این مطلب به نقل از مِستر بلیط به سریع ترین و پیشرفته ترین قطارهای جهان می پردازیم.

قطار مگلو شانگهای (Shanghai Maglev)

واژه Maglev که از عبارت Magnetic Levitation مشتق شده به معنی شناوری مغناطیسی است. قطار مگلو شانگهای با حداکثر سرعت 430 کیلومتر بر ساعت و میانگین سرعت 251 کیلومتر بر ساعت در صدر این فهرست نهاده شده است.

قطار هارمونی سی آر اچ (Harmony CRH 380 A)

قطار هارمونی سی آر اچ با سرعت 380 کیلومتر بر ساعت از ماه اکتبر سال 2010 میلادی تا کنون مورد استفاده بوده است. مهم ترین جهت این قطار، جهت بین بیجینگ و شانگهای است.

قطار ایتالو ای جی وی (AGV Italo)

ای جی وی ایتالو از آوریل سال 2012 میلادی مورد استفاده نهاده شد. حداکثر سرعت این قطار 360 کیلومتر بر ساعت است. ایتالو در جهتهای بین ناپلی، رم، فلورانس، بلونیا و میلان در حرکت است.

قطار ولارو زیمنس (Siemens Velaro E / AVS 103)

قطار ولارو ای پرسرعت ترین قطار در گروه قطارهای پرسرعت سری سازی شده در جهان است. سرعت قطار در حدود 350 کیلومتر بر ساعت است. این قطار که از ماه ژوئن سال 2007 میلادی تا کنون مورد استفاده بوده است، در جهت بین بارسلونا و مادرید حرکت می نماید.

قطار تالگو 350 (Talgo 350)

قطار تالگو 350 که با نام T350 نیز خوانده می گردد، با حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت حرکت می نماید. از سال 2005 قطار تالگو در جهتهای بین مادرید، زاراگزا، بارسلونا مسافران را جابه جا نموده است.

قطار سری ای 5 شینکانسن هایابوسا (E5 Series Shinkansen Hayabusa)

این قطار که در ماه مارس سال 2011 میلادی وارد ناوگان کشور ژاپن شد، با سرعتی معادل 320 کیلومتر بر ساعت در خط توهوکو شینکانسن فعال است و به عنوان سریع ترین قطار ژاپن شناخته می گردد. دماغه 15 متری قطار باعث کاهش صدای شدید درون تونل ها می گردد.

قطار یورو دوبلکس آلستوم (Alstom Euroduplex)

قطار یورو دوبلکس از دسامبر سال 2011 وارد بازار شد. این قطار دو طبقه است و قابلیت حرکت در جهتهای قاره اروپا با 320 کیلومتر بر ساعت را دارد. اساساً قطار یورو دوبلکس برای استفاده در جهتهای فرانسه، آلمان، سوئیس و لوکزامبورگ طراحی شده است.

قطار دوبلکس تی جی وی (TGV duplex)

قطار تی جی وی دارای ظرفیتی معادل 512 نفر در طبقه های بالا و پایین است. قطار تی جی وی به منظور کاهش وزن، از آلومینیوم ساخته شده است.

قطارهای فرچروسا سری ای تی آر 500 (ETR 500 Frecciarossa)

ای تی آر 500 در سال 2008 میلادی وارد بازار شد. این قطارها با سرعتی در حدود 300 کیلومتر بر ساعت بر ریل های پرسرعت مسافران را جابه جا می نماید. این قطار بین رم و میلان حرکت نموده و مسافران را به مقصد می رساند. قطار به جایگاه هایی کاملاً مطابق با ارگونومیک بدن و با نهایت راحتی مجهز است.

قطار تی اچ اس آر 700 (THSR 700 T)

آخرین قطاری که در این فهرست آنالیز می کنیم تی اچ اس آر است که بین تایپه و کاوشیانگ در کشور تایوان حرکت می نماید. این قطار از ژانویه سال 2007 تا کنون روی ریل های پرسرعت تایوان فعال بوده است.

حال که به پرسرعت ترین و پیشرفته ترین قطارهای جهان نگاه مختصری داشتیم، به قطارهای پیشرفته در ایران خواهیم پرداخت.

در ایران و در طی سالیان اخیر به علت افزایش محبوبیت سفر با قطار شرکت های ریلی اقدام به تعویض و بهبود قطارهای خود نموده اند. از طرف دیگر، جهتهای نیز به عنوان جهتهای پرتردد در کشور شناخته می شوند.

شرکت رجا که قدیمی ترین شرکت حمل و نقل ریلی در کشور است، در سالیان اخیر با وارد کردن قطارهای 5 ستاره و بسیار لوکس سعی نموده تا از رقبای خود پیشی بگیرد. لوکس ترین قطار این شرکت، زندگی نام دارد که در حقیقت اولین قطار 5 ستاره کشور است. جالب است بدانید قطار زندگی به امکانات بسیار زیادی نظیر وای فای، مانیتورهای شخصی، جایگاه های بسیار راحت و حتی رستورانی دو طبقه مجهز است.

شرکت حمل و نقل ریلی فدک که شرکتی نو پا اما بسیار فعال و خوشنام است، با جهت تهران مشهد کار خود را شروع کرد. قطار فدک که با استانداردهای روز جهان مطابقت داشته و از امکانات بسیار زیادی برخوردار است، با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت مسافران را به مقصد می رساند.

با توجه به افزایش تقاضا برای سفر علی الخصوص سفر با قطار، وب سایت های زیادی در جهت فروش آنلاین بلیط قطار فعالیت می نمایند. همان گونه که می دانید برای خریدهای آنلاین احتیاج به وب سایتی قابل اعتماد است. مِستر بلیط سامانه ای خوشنام است که در زمینه فروش آنلاین بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما فعالیت دارد. در مستر بلیط و بعد از فقط یک بار جستجو فهرستی از مقرون به صرفه ترین بلیط های قطار برای مقاصد مختلف به وسیله شرکت های حمل و نقل ریلی متفاوت فراهم می گردد. برای خرید بلیط قطار و مقایسه قیمت ها و امکانات شرکت های مختلف می توانید به مستر بلیط مراجعه کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11089

به "برترین قطارهای ایرانی و خارجی به نقل از مستر بلیط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین قطارهای ایرانی و خارجی به نقل از مستر بلیط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید