بوریس جانسون در راستا پیروزی بزرگ در انتخابات بریتانیا

به گزارش جعبه مهر، نظرسنجی ها نشان می دهند حزب محافظه کار بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا به پیروزی بزرگی رسیده و اکثریت مجلس را به دست خواهد آورد.

بوریس جانسون در راستا پیروزی بزرگ در انتخابات بریتانیا

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان نظرسنجی های خروج (نظرسنجی های از رای دهندگان پس از رای دادن) نشان می دهند که حزب محافظه کار در جهت دست یافتن به اکثریتی مطمئن - با 86 کرسی اضافی- در مجلس عوام بریتانیا است.

بر اساس این نظرسنجی ها که تلویزیونهای عمده بریتانیا انجام داده اند، پیش بینی می گردد حزب محافظه کار 368 کرسی را به دست آورد که بسیار بیشتر از 191 کرسی پیش بینی شده برای حزب مخالف کارگر است. برای حزب ملی اسکاتلند 55 کرسی و برای لیبرال دموکرات ها 13 کرسی در مجلس عوام پیش بینی شده است.

اگر درستی این پیش بینی ها با ارائه ارقام رسمی تایید گردد، حزب محافظه کار به بزرگترین پیروزی اش از زمان پیروزی مارگرت تاچر در 1987 دست یافته و حزب کارگر بدترین نتیجه انتخاباتی را در بیش از 40 سال گذشته به دست آورده است.

بوریس جانسون بر اساس این نتایج به آسانی می توانی توافق برگزیت را از تصویب مجلس بگذراند. او سپس خواهد توانست بریتانیا را از سه سال پس رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا از این اتحادیه خارج کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4015

به "بوریس جانسون در راستا پیروزی بزرگ در انتخابات بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوریس جانسون در راستا پیروزی بزرگ در انتخابات بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید