تجربه زمستان در پارک یخ جادویی سیام پاتایا

به گزارش جعبه مهر، پارک یخ جادویی سیام پاتایا

همگی ما تایلند و شهرهای توریستی آن را مانند بانکوک، پاتایا و پوکت را به خاطر آب و هوای بارانی و با جنگل های گرمسیری و درهم می شناسیم. اما چه می گردد اگر به شما در مجله گردشگری خبرنگاران بگوییم که در این منطقه گرم با دمای 31 درجه سانتی گراد، منطقه ای سرد با دمای منفی 10 درجه سانتی گراد وجود دارد؟ شما هم تعجب کردید؟ پارک تفریحی را در این کشور ساخته اند که برای ورود به آن کاپشن پشمی و لباس گرم بپوشید. پارک تفریحی یخ جادویی سیام پاتایا پر از مجسمه های یخی و برفی بوده که به محض ورود به آن، با منظره ای عجیب و غریب از مجسمه های یخی و برفی به سبک تایلندی روبرو می شوید. بازدید از این مکان جادویی و شگفت انگیز را به نام یخ جادویی سیام پاتایا در تور تایلند از دست ندهید.

تجربه زمستان در پارک یخ جادویی سیام پاتایا

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

منطقه قطبی درون منطقه گرمسیری

از یخ جادویی سیام با نام جنگل یخ جادویی سیام هم نام می برند. بنابراین اگر هر دو این نام ها را شنیدید، بدانید که راجع به یک جاذبه صحبت می گردد. این پارک یخی برای اولین بار در سال 2016 یعنی همین دو سه سال پیش افتتاح شد و به سرعت تبدیل به یکی از جاذبه های پر هوادار و پر بازدید تایلند در پاتایا گشت. این مکان برای شهری که در منطقه گرمسیری و استوایی قرار رفته و تاکنون رنگ سفید برف و سرمای زمستان را به خود ندیده است، مکانی شگفت انگیز و هیجان آور است. تنها تصور کنید که درون یک منطقه جنگلی گرمسیری ناگهان به منطقه پر از برف و سرما می رسید. آیا این مکان نمی تواند برای شما همانند معجزه باشد؟ یخ جادویی سیام پاتایا همانند همان مکان جادویی و معجزه واری است که هر شخصی را به تعجب وا می دارد.

اگر در تور تایلند شرکت نموده اید، پیشنهاد ما در مجله گردشگری خبرنگاران بازدید از این منطقه تفریحی و پارک جادویی یخی در پاتایا خواهد بود. اما چطور ممکن است که در میان آب و هوای بارانی و شرجی مناطق گرمسیری و آن هم در کنار اقیانوس و سواحل آفتابی، چنین مکان یخی و برفی وجود داشته باشد؟

منطقه ای که دمایی منفی 10 درجه سانتی گراد داشته باشد و در منطقه ای با دمای 31 درجه سانتی گراد و پر باران و ابری قرار گرفته باشد!

باید گفت که در دنیای امروز و با وجود این همه تکنولوژی که هر روزه اختراع می گردد و ما را شگفت زده می نماید، وجود چنین جاذبه و پارک تفریحی در پاتایا غیر ممکن نیست.

بخش ها و جاذبه های پارک تفریحی

درون این پارک تفریحی، بخش های مختلفی برای بازدید خواهید یافت. یکی از این بخش ها، گنبد یخ جادویی سیام پاتایا است که همانند منطقه ای اسکیمویی و ایگلو هاست. تمام بنا، گنبد و پله ها همگی از یخ هستند. فضای بیرونی مجموعه هم بخش دیگری است که با مجسمه های افسانه ای ساخته شده از برف با هنرمندی تمام پر شده است. تماشای این مجسمه ها در محیطی کاملا سفید و برفی مانند درختان برفی دنیای عجیبی را پیش روی شما قرار می دهد. بچه ها و افرادی که از مکان های عجیب خوششان می آید، حتما از دیدن این مکان لذت می برند.

هزینه ها و هدایت برای رفتن به این مجموعه

هزینه ورودی برای هر نفر بزرگسال: 600 بات است.

این هزینه برای بچه ها کمتر و در حدود 500 بات است. البته در نظر داشته باشید که منظور بچه ها 12 ساله یا کوچکتر است.

  • نکته: موقع خرید بلیت ورودی و هزینه آن، می توانید گزینه های دیگری را هم انتخاب کنید. به طور مثال اگر می خواهید در این پارک نوشیدنی یخی بخورید، می توانید بلیط ورودی + هزینه نوشیدنی را همان ابتدا پرداخت کنید.
  • برخی از بلیط های ورودی با ست ناهار در منو فروخته می شوند. منوی انتخابی شما در کمتر از 3 دقیقه حاضر می گردد.
  • می توانید بلیطی با هر دو گزینه نوشیدنی و ناهار را خریداری کنید و در نهایت از قرار دریافت در صف طولانی رستوران فرار کنید.
  • اگر در هنگام بعد از ظهر برای بازدید از یخ جادویی سیام پاتایا آمده اید، می توانید بلیط ورودی را به همراه شام خریداری کنید. منوی غذاها به شما نشان داده می گردد و بر اساس انتخاب شما هزینه معین شده را می پردازید. در نهایت پس از بازدید از مجموعه برای صرف شام به رستوران می روید.
  • امکان سفارش شام به علاوه نوشیدنی و پرداخت هزینه آن بر روی بلیط ورودی هم وجود دارد.

این پارک تفریحی یخی و سرد در منطقه گرمسیری خدمات حمل و نقل و جابه جایی با ون هم دارد که می توانید با پرداخت هزینه از این خدمات بهره مند شوید.

نکات دیگری برای ورود به مجموعه پارک های تفریحی یخ جادویی سیام پاتایا

تمام مساحت این پارک یخی بزرگ به احتساب بخش برفی و بخش یخی حدود 30 هزار متر مربع بوده و بسیار بزرگ است. موقعیت قرار گیری این مجموعه بزرگ تفریحی مابین دو شهر توریستی پاتایاست. از شهرهای پاتایا یا بانکوک می توانید خود را به مجموعه پارک یخ جادویی سیام پاتایا برسانید.

در کشورهای خارجی شرایط متفاوتی برای حساب کردن هزینه ورودی بچه ها به مکان های دیدنی و جاذبه های تاریخی دارند. برخلاف آنچه ما در ایران تنها سن بچه ها را درنظر می گیریم اما در بیشتر کشورها و شهرها همانند پاتایا، ارتفاع قد بچه ها را ملاک پرداخت هزینه ورودی قرار می دهند.

اگر به همراه خانواده و بچه ها خود می خواهید برای بازدید یخ جادویی سیام پاتایا بروید، می توانید راهنمای زیر را مطالعه کنید:

بچه های که قد آن ها بین 91 تا 130 سانتی متر باشد، هزینه ورودی بچه ها را می پردازند اما بچه های که قد آن ها از 130 سانتی متر بالاتر باشد، باید هزینه ورودی بزرگسالان را پرداخت نمایند. بچه های که قد آن زیر 90 سانتی متر باشد، رایگان می توانند وارد مجموعه پارک یخی بشوند. هر چند که به این بچه ها کت پشمی و نوشیدنی یخی تعلق نمی گیرد اما می توانید با پرداخت هزینه ای برای آن ها کت کرایه کنید یا نوشیدنی بخرید. بلیط آنلاین ارزانتر از خرید بلیط حضوری است.

  • هزینه کرایه کت برای هر نفر: 80 بات
  • هزینه نوشیدنی در فضای سرد: 100 بات

پارک تفریحی و یخی پاتایا از ساعت 9 صبح تا ساعت 8 شب برای بازدید عموم باز است. اگر برای اجرای نمایش ها در این پارک بلیط تهیه نموده اید، باید حداقل 15 دقیقه قبل از آغاز نمایش، در مکان حاضر باشید. تمام هزینه هایی که گفته شد برای گردشگران و توریست های غیر تایلندی است.

غذاهای منوی بیشتر تورهای یخ جادویی سیام پاتایا

اگر می خواهید بلیط ورودی پارک یخ جادویی سیام پاتایا را به همراه غذا بخرید، در مجموعه 4 منو در اختیار شما قرار می دهند. پکیج اول منو تنها شامل غذاهای حاضری است که در زمان 3 دقیقه آماده می شوند. مانند تمام غذاهای سوخاری و چیپسی. پیشنهاد ما در سفر به پارک یخی جادویی سیام پاتایا همین منو است.

پکیج دوم زمانی در حدود 4 تا 5 دقیقه طول کشیده و البته غذاهای بیشتری برای انتخاب دارد.

پکیج سوم بین 6 تا 7 دقیقه آماده شدنش طول می کشد و در آن انواع املت ها را هم به همراه ماهی می بینید.

منوی پکیج آخر بیشتر از 7 دقیقه تهیه آن موقع می برد و البته گران تر است.

  • آدرس: Address: 75/6 Moo 3, Nong Pla Lai, Bang Lamung 20150 Thailand

منبع: tripadvisor.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1684

به "تجربه زمستان در پارک یخ جادویی سیام پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه زمستان در پارک یخ جادویی سیام پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید