تصاویری که شما را به ایسلند می برند

به گزارش جعبه مهر، ایسلند + تصاویر

سال ها قبل ناخدایی به نام فلوکی ویلگردارسون به همراه سه کلاغ به دریانوردی رفت. در دهمین روز سفر، او اولین پرنده را آزاد کرد، پرنده به سمت شرق رفت و به نروژ برگشت. روز بعد، ناخدا دومین پرنده را هم آزاد کرد اما او برگشت، چون این محل، فاصله زیادی تا ساحل داشت و در روز سوم پرنده به سمت غرب رفت. ناخدا سرزمین نو را کشف نموده بوده اما خوشحالی او زیاد طول نکشید چون این سرزمین بیابانی بد آب و هوا و پوشیده از یخ بود. او نام این کشور را ایسلند، کشوری که از یخ ساخته شده، گذاشت. این داستان به شما اجازه می دهد تا کمی درباره سرزمین دورافتاده و سرد ایسلند که تا آن موقع کسی به آنجا نرفته بود آشنایی پیدا کنید، در ادامه، برای آشنایی با جاذبه های ایسلند خبرنگاران را همراهی کنید.

تصاویری که شما را به ایسلند می برند

ریکاویک، مرکز ایسلند، کلانشهری مدرن و زیباست که زیبایی های طبیعی بسیاری مثل استخرها و آب های گرم دارد. کوه اسجا (esja) با ارتفاع 914 متر بلندترین کوه بخش شرقی شهر است. ریکاویک تضادی باورنکردنی نسبت به شهرهای اطراف خود دارد چون برخلاف آن ها که هیچ فضای سبزی ندارند پر از چشم انداز ها سرسبز است.

یکی از معروف ترین جاذبه های تماشای ایسلند، تالاب آبی است. این استخر منحصربفرد در ناحیه جنوب غربی کشور قرار گرفته و با میانه دمای 37 درجه سانتی گراد، 200 متر عرض و صدها کیلومتر طول دارد. حدود 300 هزار نفر که برابر جمعیت این کشور است در سال برای تماشا این استخر طبیعی به این منطقه می فرایند.

بزرگ ترین یخچال طبیعی اروپا و جوشان ترین رودخانه دنیا در ایسلند واقع شده است، شاخه های این رودخانه از چشمه های آب گرم اطراف تغذیه می گردد و میانه جریان آب آن 225 لیتر در ثانیه است. بعلاوه در این کشور آبشاری مثل آبشار نیاگارا به نام دتیفوس (Dettifoss) واقع شده است که از پرقدرت ترین آبشارهای این بخش است. در این آبشار در هر ثانیه بیش از 200 تن آب از ارتفاع 45 متری به پایین می ریزد. اگر به تماشا این آبشار زیبا بروید در روزهای آفتابی می توانید رنگین کمان زیبایی را ببینید که در کنار آب های این آبشار ایجاد می گردد و همینطور ذرات پراکنده آب آبشار از فاصله یک مایلی قابل تماشا است.

جوکولسارلون (Jokulsarlon) دریاچه ای یخی است که در جنوب شرقی ایسلند در مرزهای پارک واتناجوکول واقع شده است. در این دریاچه می توانید با تماشا یخ های آبی سفیدی که به آرامی از نوک یخچال طبیعی واتناجوکول جدا می شوند شاهد چشم انداز طبیعی زیبایی باشید. این دریاچه، کم ارتفاع ترین ناحیه ایسلند است چون یخ های سنگین، خاک زیر یخچال طبیعی را فشرده نموده و به میزان 200 متر به زیر سطح دریا برده اند.

ایسلند یکی از فعال ترین نواحی آتشفشانی دنیا است. گریمسووتن (Grimsvotn) یک کوه آتشفشان معمولی نیست چون روی آن را 500 متر لایه یخی پوشانده است بعلاوه در قسمت بالای کوه یک کاسه آتشفشانی واقع شده است که در داخل آن پر از یخ است این کاسه که در واقع همان دریاچه یخی است 35 کیلومتر مربع مساحت دارد. در گذشته در هنگام فوران آتشفشان یخ ها آغاز به آب شدن کردند و آب در داخل آن جمع شد و در نتیجه دریاچه ای نو در مرکز آن به وجود آمد.

منبع: airpano.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11084

به "تصاویری که شما را به ایسلند می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری که شما را به ایسلند می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید