همه چیز درباره آلمان

به گزارش جعبه مهر، کشور آلمان یا به طور صحیح جمهوری فدرال آلمان در اروپای مرکزی و غربی واقع شده و با کشورهای دانمارک، لهستان، چک، اتریش، بلژیک و هلند هم مرز می باشد. آلمان با 16 ایالت مساحتی بیش از 357 هزار کیلومتر مربع را در برگرفته که دارای آب و هوایی متفاوت می باشد. این کشور با بیش از 83 میلیون نفر جمعیت پس از روسیه به عنوان دومین کشور پرجمعیت دنیا شناخته می گردد. آلمان کشوری بسیار غیرمتمرکز بوده به گونه ای که پایتخت و بزرگترین شهر آن برلین اما منطقه تجاری و سرمایه گذاری آن فرانکفورت می باشد. از سوی دیگر بزرگترین منطقه شهری این کشور روهر (Ruhr) با مرکزیت دورتموند می باشد. علاوه بر این شهرهای مهم دیگری مانند مونیخ، هامبورگ، کلن، دوسلدورف، اشتوتگارت، درسدن، هانوفر و نورنبرگ نیز که هر کدام قطب صنعتی می باشند قابل ذکر است. در ادامه حقایقی از کشورهای دنیا در این مطلب قصد داریم حقایقی از آلمان را معرفی نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

همه چیز درباره آلمان

اگر با تور آلمان سفر میکنید با این قایق نیز آشنا خواهید شد.

حقایقی از آلمان در مورد سوسیس آلمانی

  1. نام آلمان از کلمه لاتین Germania گرفته شده که رومیان به ساکنان شمال کوه های آلپ می گفتند.
  2. کشور آلمان دارای بیش از 400 باغ وحش ثبت شده بوده و باغ وحش Zoologischer Garten در برلین به عنوان بزرگترین باغ وحش در جهان شناخته می گردد که 1500 گونه مختلف و مجموعا 14 هزار حیوان را در خود نگهداری می نماید.
  3. بیش از 1500 نوع سوسیس و بیش از 300 نوع نون در آلمان ساخته شده است.
  4. زبان رسمی پنج کشور آلمان، سوییس، اتریش، لوکزامبورگ و لیختن اشتاین آلمانی می باشد.
  5. از سویی گاها کشور آلمان به عنوان سرزمین شاعران و اندیشمندان نیز شناخته می گردد. باخ، بتهوون و گوته آلمانی بودند. علاوه بر این هنل، شومان، مندلسون، برامس، واگنر و استراس نیز ملیت آلمانی داشتند. برخی از بزرگترین فلاسفه جهان نیز مانند گوته، کانت، هگل، شوپنهاور، نیچه و هایدگر نیز آلمانی بودند.

حقایقی از آلمان در خصوص صنعت این کشور

  1. ژرمن شپرد (German shepherd) یک نژاد سگ آلمانی بوده که دومین نوع سگ پرطرفدار در ایالات متحده است.
  2. فرانکفورتر نسخه آلمانی نوعی سوسیس هات داگ می باشد. این نوع هات داگ در آلمان به سوسیس وینی شناخته شده و در اتریش به فرانکفورتر مشهور می باشد.
  3. آلمان یکی از بزرگترین فراوری کنندگان خودرو در سراسر جهان می باشد. این کشور در سال 2014 بیش از 3 میلیون دستگاه خودرو فراوری نموده است. برندهای برتر خودرویی آلمان شامل آئودی، بی ام و، مرسدس بنز و فولکس واگن می باشد. فولکس واگن همچنان یکی از بهترین خودروهای جهان به شمار می رود.
  4. بیشتر تاکسی ها در آلمان مرسدس بوده که شرکت برتر این صنعت Daimler AG می باشد و 60 درصد از تاکسی ها را شامل می گردد.

حقایقی از آلمان درباره اختراعات

  1. هنگامی که جان اف کندی در سال 1963 از برلین دیدن کرد در این شهر به زبان آلمانی گفت Ich bin ein Berliner. این کلمه در زبان آلمانی به من یک شیرینی ژله ای هستم ترجمه می گردد.
  2. آلمانی ها با برخی از معروفترین اختراعات در جهان مانند چراغ قوه، ماشین حساب اتوماتیک و خودرو شناخته می شوند. علاوه بر این آلمانی ها برای کشف انسولین، ساعت جیبی، موتورهای دیزل، صفحه نمایش ال سی دی و بسیاری چیزهای دیگر مشهور شده اند.
  3. ورزشکاران آلمانی از سال 1896 تا 2014 در المپیک های تابستانی و زمستانی در مجموع 1681 مدال به دست آورده که پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارند.
  4. بر اساس سرشماری انجام شده در سال 2010 به ازای هر شش نفری که تابعیت ایالات متحده را دارند، یک نفر دارای ریشه آلمانی می باشد. آمریکایی های مشهوری که آلمانی تبار هستند شامل ساندرا بولاک، بن افلک، اسکار مایر و والت دیزنی می باشند.

حقایقی از آلمان در خصوص ورزش و مدال ها

  1. فوتبال محبوب ترین ورزش در سراسر آلمان بوده و این کشور در سال 2014 قهرمان جام جهانی شد. انجمن فوتبال آلمان بیش از 6 میلیون عضو یعنی در حدود 8 درصد از جمعیت کشور را داشته و 26 هزار باشگاه فوتبال بیش از هر کشور دیگری در آلمان وجود دارد.
  2. آلمان بیش از 150 قلعه خیره کننده دارد. والت دیزنی نقاشی هایی را که در کارتون زیبای خفته طراحی نموده بود را از قلعه نیوشوان اشتین الگوبرداری نموده که توسط پادشاه لودویگ دوم ساخته شده است. این قلعه بی نظیر معروفترین در نوع خود در آلمان می باشد.
  3. در سال 1888 آلمان 3 امپراتور به نام های ویلهلم اول، فردریک سوم و ویلهلم دوم داشت. فردریک سوم در اثر سرطان حنجره در سن 56 سالگی درگذشت. او تنها توانست 99 روز حکومت کند.

حقایقی از آلمان در مورد سیاست این کشور

  1. در سال 2012 مجله فوربز آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را به عنوان دومین شخصیت قدرتمند جهان و اولین زن قوی در جهان معرفی کرد. پس از آن شرکت Mattel, Inc نیز یک عروسک باربی را با الگو برداری از او فراوری نمود.
  2. باریک ترین خیابان جهان در روتلینگن (Reutlingen) المان می باشد. این خیابان که به نام اسپرورهوف استراب (Spreuerhofstraße) شناخته می گردد در باریک ترین نقاط خود تنها 31 سانتی متر پهنا دارد.
  3. در حال حاضر طولانی ترین کلمه در زبان آلمانی بوده و Rechtsschutzversicherungsgesellschaften می باشد. این به معنی شرکت های بیمه ارائه حمایت روزانه است.
  4. ارنست هکل (Ernst Haeckel) زیست شناس آلمانی برای اولین بار اصطلاح محیط زیست را در سال 1866 به کار برد.

حقایقی از آلمان درباره جنگ

  1. سالانه بیش از 800 میلیون سوسیس کاری (currywurst) در سراسر آلمان خورده می گردد. این نوعی سوسیس با سس کچاپ تاند می باشد که به عنوان غذای کلاسیک و خیابانی در آلمان مشهور است. در برلین به تنهایی سالانه 7 میلیون از این نوع سوسیس خورده می گردد.
  2. آلمان اولین کشور اروپایی بود که در سال 1916 در طول جنگ جهانی اول سیستم استفاده بهینه از نور روز (DST) را راه اندازی کرد.
  3. جشن اوکتبرفست (Oktoberfest) در آلمان تاکنون 24 رتبه کنسل شده است. بیشتر این موارد به دلیل شیوع وبا و یا جنگ بوده است. در طول هیچکدام از جنگ های جهانی این جشن برگزار نشده و همچنین در سال های 1923 و 1924 نیز به دلیل تورم بیش از حد این جشن کنار گذاشته شد.
  4. کلیسای جامع کلن در آلمان در سال های 1880 تا 1884 به عنوان بلنترین ساختمان در جهان شناخته می شد. تا اینکه بناهای یادبود واشنگتن تکمیل شد.

حقایقی از آلمان در خصوص شبکه بزرگراهی این کشور

  1. اتوبان (Autobahn) آلمان قدیمی ترین شبکه بزرگراهی در جهان است که بخش اول آن در سال 1932 تکمیل شد. این تنها بزرگراهی در اروپا است که بدون محدودیت سرعن می باشد. علاوه بر این آلمان بزرگترین و طولانی ترین سیستم بزرگراهی در جهان را با 12 هزار کیلومتر برای کشوری با 357 هزار کیلومتر مربع دارد.
  2. فیلمبردار آلمانی به نام فردریش ویلهلم مورنو (Friedrich Wilhelm Murnau) اولین فیلم ترسناک خون آشامی را در سال 1922 ساخت.
  3. نام مرسدس بنز در سال 1902 توسط شرکت دایملر بنز به افتخار دختر فروشنده خودروی اتریشی، امیل جلینک (Emil Jelinek) گذاشته شد.
  4. بلنترین کلیسای جامع جهان در اولم (Ulm) آلمان قرار داشته که ارتفاع آن به 161 متر می رسد.
  5. کتاب مقدس انجیل اولین کتابی است که در انقلاب چاپی یوهان گوتنبرگ در سال 1455 در ماینز آلمان به چاپ رسید. تکمیل چاپ این کتاب با 6 تایپیست و 12 چاپگر به مدت سه سال طول کشید. در حال حاضر تنها 48 نسخه از این کتاب باقی مانده است.
  6. لودویگ ون بتهوون، آهنگساز آلمانی قطعات شکوهمند خود مانند سمفونی نهم را زمانی اجرا کرد که در سال 1819 به طور کامل شنوایی خود را از دست داده بود.
منبع: الی گشت
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 875

به "همه چیز درباره آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید