تغییر سرنوشت انتخابات با چرخش سالخوردگان

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران : به نظر می رسد بحران شیوع کرونا در آمریکا که اغلب قربانیان آن در میان افراد بالای 65 سال هستند منجر به چرخش موضع این گروه سنی شده است و این امر می تواند سرنوشت انتخابات 2020 آمریکا را تعیین کند.

تغییر سرنوشت انتخابات با چرخش سالخوردگان

به گزارش خبرنگاران، The HILL پایگاه خبری کنگره آمریکا در گزارشی با عنوان رأی دهندگان سالخورده ای که ترامپ را راهی کاخ سفید کردند، حالا به اخراج او کمک خواهند کرد نوشته است؛

جهت جو بایدن برای رسیدن به یک پیروزی قاطع در طول سه هفته آینده توسط همسالانش هموار خواهد شد.

در نظرسنجی های ملی وایالات کلیدی، چرخش موضع نسبت به چهار سال پیش در میان رأی دهندگان 65 سال به بالا قابل توجه است. آنها در سال 2016 به شدت به دنبال ترامپ بودند و اکنون کاملا با بایدن هستند.

کارشناسان و استراتژیست های سیاسی می گویند این بدون شک بیانگر نگرانی سالمندان در مورد ضعف ترامپ در کنترل پاندمی ویروس کرونا است. ویروسی که به طور نامتناسبی بر رای دهندگان مسن تأثیر می گذارد. بطوریکه افراد 65 سال به بالا تنها 16 درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند ، اما از میان بیش از 210 هزار مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور سهم سالخوردگان بالای 65 سال حدود 80 درصد بوده است.

این ها گروهی هستند که حتی قبل از سال 2016 بیش از یک دهه جمهوری خواهان را حرکت داده بودند. در انتخابات سال 2016، ترامپ تقریباً 10 واحد درصد رأی بیشتر از هیلاری کلینتون در میان افراد سالخورده را به دست آورد.

هفته گذشته هم نظرسنجی مشترک وال استریت ژورنال و شبکه خبری NBC، و هم نظرسنجی CNN نشان دادند که دموکرات ها با بیش از 20 واحد درصد اختلاف با حزب رقیب در بین این رای دهندگان پیشتاز هستند. شاید اغراق آمیز باشد، اما چنین نتایجی حاکی از چرخش 30 واحد درصدی این بخش از رأی دهندگان نسبت به 4 سال پیش است.

بیشتر تحلیل های سیاسی امسال مربوط به رای دهندگان حومه شهر ، شکاف جنسیتی ، شکاف تحصیلی یا میزان اشتیاق رای دهندگان لاتین یا جوااما موسسه پیو تخمین می زند که سالمندان تقریباً یک چهارم رأی دهندگان را تشکیل دهند. دفعه قبل ، اگر هیلاری کلینتون نیمی از رای سالمندان را کسب می کرد، وی می توانست آرای الکترال ایالت های مهم میشیگان، فلوریدا و پنسیلوانیا را تصاحب کند و در انتخابات پیروز می شد.

این تغییر در ایالت های دارای تنوع همچون آیووا چشمگیر است. به عنوان مثال در آخرین نظرسنجی شهر دس موینس در ایالت آیووا، جو بایدن در میان رأی دهندگان بالای 65 سال با اقبال بیشتر روبرو است. این شرایط در آریزونا هم جریان دارد.

وقتی صحبت از رأی دهندگان سالخورده باشد، از 2 ایالت فلوریدا و پنسیلوانیا به عنوان پیرترین ایالت ها یاد می شود چرا که بیشترین میزان رأی دهندگان سالخورده در این 2 ایالت هستند.

در فلوریدا - که طی چهل سال گذشته فقط یک بار به نفع دموکرات های رأی داده (1996: بیل کلینتون) - فعلاً جو بایدن 3.7 درصد از ترامپ جلوتر است. در حالی که در سال 2016 ترامپ 57 درصد آرای سالمندان و کلینتون 40 درصد آرای آنان را کسب کردند.

در فاصله هزار مایلی شمال فلوریدا، ایالت پنسیلوانیا واقع شده که اشتراکات کمی با فلوریدا دارد؛ به جز درباره جمعیت سالخوردگانی که از رئیس جمهور دلخور هستند. براساس نتایج نظرسنجی ها ، چهار سال پیش، ترامپ در میان سالمندان شهر کیستون در ایالت پنسیلوانیا با 54 درصد آراء توانست از کلینتون که 44 درصد آراء سالمندان را کسب کرده بود پیشی بگیرد. اما در آخرین نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز و موسسه سیه نا بایدن بیش از 10 واحد درصد بیش از ترامپ در میان این رای دهندگان مورد حمایت است. این اعداد دقیق باشند یا نه، فرایند مشخص است؛ چرخش موضع سالمندان از ترامپ در 2016 به بایدن در 2020.

بایدن که در شهر اسکرانتون متولد شده و خود را به عنوان بخشی از طبقه متوسط به نمایش می گذارد، نسبت به هیلاری کلینتون کاندیدای جذاب تری برای مردم پنسیلوانیا است. با این وجود، بسکمک از تغییرات و چرخش مواضع مربوط به عملکرد نامطلوب خود ترامپ و در نتیجه روی گردانی بخشی از پایگاه رأی وی است.

رأی دهندگان سالخورده در 30 سال گذشته بیعت های سیاسی متزلزلی داشته اند. دو بار بیل کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری خود رأی آن ها را به دست آورد و در سال 2000 به سمت ال گور رفتند. سپس -با آشفتگی 11 سپتامبر و عواقب آن - در چهار انتخابات بعدی ریاست جمهوری حامی جمهوری خواهان شدند. در انتخابات میان دوره ای 2018 آرای افراد بالای 65 سال بین دو حزب تقسیم شد و حالا به نظر می رسد در انتخابات 2020 با حمایت مهم پیرترین شهفرایندان آمریکا، پیرترین رئیس جمهور ایالات متحده وارد کاخ سفید شود.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7988

به "تغییر سرنوشت انتخابات با چرخش سالخوردگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر سرنوشت انتخابات با چرخش سالخوردگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید