کوشش نمایندگان بریتانیایی برای طرح شکایت علیه دولت در دادگاه

به گزارش جعبه مهر، نمایندگان بریتانیایی از جمله محافظه کارانی که از این حزب اخراج شده اند، قصد دارند با طرح شکایت در دادگاه دولت بوریس جانسون را مجبور نمایند تا برگزیت را به تاخیر بیندازد.

کوشش نمایندگان بریتانیایی برای طرح شکایت علیه دولت در دادگاه

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه بی بی سی امروز شنبه گفت: نمایندگان مجلس انگلیس از جمله محافظه کارانی که اخیرا به علت مخالفت با طرح و برنامه های بوریس جانسون نخست وزیر از این حزب اخراج شده اند، قصد دارند با طرح شکایت در مراجع قضایی، دولت لندن را مجبور نمایند تا برگزیت را به تاخیر بیندازد.

بر اساس این گزارش، طرح مخالفان دولت انگلیس که جانسون را مجبور خواهد نمود تا از اتحادیه اروپا بخواهد ضرب الاجل 31 اکتبر برای خروج بریتانیا از این اتحادیه را به مدت 3 ماه دیگر تمدید کند، پیش از این روز آدینه در مجلس اعیان به تصویب رسیده است.

انتظار می رود ملکه الیزابت نیز روز دوشنبه این طرح را رسما امضا نموده و آن را به قانون تبدیل کند.

جانسون که رهبر کمپین برگزیت در همه پرسی 2016 میلادی بود، در ماه جولای پس از کناره گیری ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس به قدرت رسید و وعده داد تا بریتانیا را 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

ترزا می 3 بار متوالی نتوانست حمایت نمایندگان مجلس انگلیس را از توافق حاصل شده بر سر برگزیت با اتحادیه اروپا، جلب کند.

جانسون بارها گفته است که هیچ تمایلی برای تمدید مهلت برگزیت ندارد و با این مساله به شدت مخالفت خواهد نمود.

دولت انگلیس هنوز به گزارش بی بی سی واکنش نشان نداده است. جانسون بر این باور است که تنها راه حل برای خاتمه دادن به بحران برگزیت، برگزاری انتخابات جدید و زودهنگام است. وی خواهان برگزاری این انتخابات در روز 15 اکتبر یعنی دو هفته قبل از برگزیت شده است.

دو سوم نمایندگان مجلس باید از طرح جانسون برای برگزاری انتخابات حمایت نمایند ولی احزاب مخالف از جمله حزب کارگر اعلام نموده اند که تا زمانی که برگزیت بدون توافق از میز مذاکره حذف نشود یا قانونی که جانسون را مجبور به تاخیر در اجرای برگزیت کند، تصویب نشود، با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت نخواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2724

به "کوشش نمایندگان بریتانیایی برای طرح شکایت علیه دولت در دادگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش نمایندگان بریتانیایی برای طرح شکایت علیه دولت در دادگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید