تولد دوباره ماشین های کلاسیک این بار با موتور های برقی

به گزارش جعبه مهر، تصاویری از خودرو های کلاسیک و پرطرفدار با موتور های برقی

تولد دوباره ماشین های کلاسیک این بار با موتور های برقی

| تب خودرو های برقی در دنیا بالا گرفته است. در این میان برند های کلاسیک تصمیم گرفته اند، این مدل های محبوب را این بار در قالب خودرو های برقی وارد بازار نمایند. در ادامه به چند نمونه از این خودرو ها که یا به بازار وارد شده یا تا سرانجام سال 2020 وارد بازار خواهند شد، اشاره ای کوتاه می کنیم.

خودرو کلاسیک مدل برقی جگوار

تجهیزات این خودرو در سال 1968 تعویض و مناسب سازی شد تا این خودرو به خودرویی که هیچ میزانی از گاز دی اکسید کربن فراوری نمی کند، تبدیل گردد. این خودرو از معدود خودرو های کلاسیک است که برقی شده اند. شتاب این خودرو در 5 و نیم ثانیه از صفر به 62 مایل (نزدیک 100 کیلومتر) در ساعت می رسد.

این خودرو در ماه سپتامبر سال 2017 به عنوان یک خودرو مفهومی رونمایی شد. خودروی مفهومی یا خودروی کانسپت، به خودرویی گفته می گردد که هدف خودروساز از ساخت آن، نشان دادن توانمندی های خود در فراوری یک خودرو با طراحی مدرن، آینده نگرانه و استفاده از قابلیت های فنی فوق العاده حرفه ای و تکنولوژی های جدید است که این گونه خودرو ها را از سایرین متمایز می سازد.

در سال 2017 عنوان شد که مدل برقی این خودرو تمام سادگی های ظاهری مدل 1968 شامل یک فرمان باریک چوبی، جایگاه های چرم مشکی، آینه های بغل و راننده تزئین شده را خواهد داشت و یک داشبورد برقی نیز به این مجموعه اضافه می گردد.

مدل برقی خودرو جگوار یک باطری لیتیوم-یونی با ابعاد و وزن مدل 6 سیلندر کا-ایکس که در مدل کلاسیک به کار گرفته شده بود، دارد.

کارخانه سازنده این خودرو یعنی جگوار لند روور اعلام نموده فقط تا سال 2020 مدل های بنزینی را فراوری خواهد نمود و بعد از آن تمرکز این کارخانه روی فراوری مدل های تمام برقی خواهد بود.

ون وی ام تفریحی یا کمپر ون

خودرو های ون تفریحی وی ام با موتور های برقی دوباره به بازار وارد شده اند.

آستین مینی کوپر اس

یک خودروی آستین مینی کوپر اس که در سال 1967 و به منظور نشان دادن موتور خودرو گرفته شده است. خط فراوری این خودرو، که با نمایش در فیلم شغل ایتالیایی ساخته مایکل کین به شهرت زیادی دست یافت، قرار است در سال 2019 دوباره راه اندازی گردد، اما این بار با موتور کاملا برقی به بازار می آید.

یک نمونه اولیه از این خودرو در نمایشگاه خودرو سال 2018 در نیویورک به معرض نمایش گذاشته شد و قرار است در سال 2019 و مصادف با 60 امین سالگرد فراوری این خودرو، مدل برقی آن وارد بازار گردد.

این مدل در نگاه نخست بسیار شبیه همان مدل کلاسیک است، و تنها تفاوتش با مدل کلاسیک جایگزین شدن باک بنزین با پریز شارژ است. گروه خودروسازی بی. ام. دبلیو، که صاحب برند مینی است، در صنعت خودرو های برقی پیشتاز است. تا کنون دو مدل از خودرو های شرکت بی. ام. دبلیو وارد بازار شده اند و خودرو های دیگری نیز در راهند.

مدل فولکس واگن وستفالیا

تصویری از یک خودروی کلاسیک فولکس واگن وستفالیای تفریحی یا کمپر ون در ساردینیا، ایتالیا. این خودرو نمادی آشنا از یک مینی بوس است که فراوری آن در سال 2013 در برزیل سرانجام یافت.

اما علاقه مشتریان به مدل های مسافرتی و تفریحی سازندگان این خودرو را ترغیب کرد که یک بار دیگر این خودرو را وارد بازار نمایند، اما این بار در قالب یک خودروی برقی.

بر طبق اعلام سازندگان فوکس واگن، فراوری این مدل با نام آی. دی باز I.D. BUZZ در سال 2020 شروع خواهد شد و این مدل 8 جایگاه و به اندازه کافی فضا برای قرار دادن موتور و انواع تخته های اسکیت خواهد داشت.

این مدل همچنین از انواع 4 چرخ متحرک 4 wheel drive با ظرفیت باطری 600 کیلومتر خواهد بود.

فیات کلاسیک 500 با سقف متحرک

یک فیات کلاسیک 500 - در ایتالیا به نام چینکوئه چنتو شناخته می گردد-در یک کوچه در پاریس، فرانسه.

فراوری این خودرو در سال 1957 در تورین ایتالیا شروع شد. مدل برقی این کار در سال 2007 در اروپا و دو سال بعد در آمریکا رونمایی شد.

شرکت فیات در سال 2017 اولین مدل 500 برقی را فراوری کرد. این خودرو در حال حاضر فقط در بازار های آمریکا قابل دسترسی است. با اینکه قدرت این خودرو 111 اسب بخار است، ظرفیت شارژ باطری که فقط 84 مایل است، این خودرو را به یک خودروی مناسب برای سفر های درون شهری تبدیل نموده است.

منبع: CNN

مترجم خبرنگاران: عاطفه رضوان نیا

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فرادید
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1973

به "تولد دوباره ماشین های کلاسیک این بار با موتور های برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد دوباره ماشین های کلاسیک این بار با موتور های برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید