جانسون به فکر انتخابات زودهنگام در بریتانیا

به گزارش جعبه مهر، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، به فکر انتخابات زودهنگام در بریتانیاست تا تمام راه های بلوکه کردن خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را ببندد.

جانسون به فکر انتخابات زودهنگام در بریتانیا

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش بی بی سی، عصر دوشنبه در دفتر نخست وزیری بریتانیا بر سر احتمال برگزاری انتخابات بحث و این مسئله پیش کشیده شد که انتخابات، همین چهارشنبه پیش رو برگزار گردد. جانسون درصورتی خواهان برگزاری انتخابات فوری خواهد شد که نمایندگان مجلس قانونی را علیه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا تصویب نمایند. اکثریت در مجلس در اختیار حزب محافظه کار است؛ با این حال بعضی هم حزبی های جانسون که از آنها به عنوان شورشی یاد می گردد مدت هاست با نمایندگان حزب کارگر همکاری می نمایند تا جلوی خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا را بگیرند. جانسون وعده داده است درصورت همکاری این شورشی ها، آنها را از حزب بیرون کند.

جانسون گفته است که بدون توافق، کشورش را در روز 31اکتبر از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود. این تصمیم او، با مخالفت گسترده ای روبرو است و نخست وزیران محافظه کار پیشین بریتانیا هم علیه آن هشدار داده اند.

براساس قوانین مجلس، جانسون برای اینکه دستور انتخابات زودهنگام بدهد، باید از حمایت دوسوم 650نماینده مجلس انگلیس برخوردار باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2761

به "جانسون به فکر انتخابات زودهنگام در بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون به فکر انتخابات زودهنگام در بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید