جان ویک؛ تمام ستارگان فیلم های رزمی که در فصل 4 حضور خواهند داشت

به گزارش جعبه مهر، جان ویک 4 شاهد حضور تعدادی از رزمی کاران ماهر از سراسر دنیا خواهد بود. این فیلم که قرار است 27 مه 2022 به روی پرده سینماها برود، درباره بازگشت ناخواسته جان ویک به دنیای قاتلان است که در آن میخواهد انتقام خود را از شخص حاکم بگیرد. این اثر در ابتدا قرار بود در 21 مه 2021 انتشار یابد اما به علت همه گیری کرونا با تأخیر یک ساله روبه رو شد اما به هر حال انتظارات از آن، به حق، بالاست.

جان ویک؛ تمام ستارگان فیلم های رزمی که در فصل 4 حضور خواهند داشت

دوران درخشش مجدد کیانو ریوزدر هالیوود با جان ویک 1 شروع شد و در حال حاضر، این مجموعه الگویی تازه و بسیار منحصر به فرد برای فیلم های اکشن است، تا جایی که بسیاری از فیلم های با مضمون کشت و کشتار را با جان ویک مقایسه می نمایند (مانند بلوند اتمی و هیچکس).

سلاح های گرم و هنرهای رزمی از همان ابتدا جنبه های جدایی ناپذیر این مجموعه بوده اند و میزان استفاده از هنرهای رزمی در هر قسمت افزایش یافته است. جان ویک 3 دارای ستارگانی مانند تایگر چان، مارک داکاسکوس و یان روهیان بود که تعدادی از آن ها را پیش تر در فیلم های تاخت و تاز دیده بودیم و در قسمت سوم جان ویک به اسم دشمنان شخصیت اصلی ظاهر شدند و به نظر می رسد کارگردان فیلم، چاد استاهلسکی مصمم است که این ترفند را برای بار دوم اجرا کند.

در قسمت چهارم، این فیلم، چهار نام عظیم دنیای هنرهای رزمی را به اسم دشمنان یا متحدان جان ویک، وارد گروه بازیگران نموده است. نقش آن ها در داستان فیلم احتمالا تا زمان آمدن اولین تریلر تقریبا نامشخص خواهد بود و حالا هواداران هنر های رزمی حتی نسبت به گذشته، انتظارات بیشتری از جان ویک 4 دارند. حال باید دید که کدام ستارگان در قسمت چهارم در کنار جان ویک در این فیلم سراسر خشونت حضور خواهند داشت.

1. دانی ین

دانی ین از اوایل دهه 80 میلادی، هنرهای رزمی ترکیبی را وارد فیلم های اکشن هنگ کنگ کرد. این قهرمان ووشو، برای اولین بار در فیلم تای چی کار مست در سال 1984 حضور پیدا کرد و پس از آن در فیلم هایی مانند قفس ببر 1 و 2 و در خط وظیفه 4 ظاهر شد. او در دهه 90 و پس از آن با بازی در فیلم های روزی روزگاری در چین، میمون آهنی و قهرمان، نامی برای خود دست و پا کرد اما در اواسط دهه ابتدایی هزاره تازه بود که او بسیار بیشتر از قبل در سراسر دنیا جلب توجه کرد. پس از اینکه از هنرهای رزمی ترکیبی در فیلم های شاپو لنگ و فلش پوینت استفاده کرد، مشهورترین نقش خود را در فیلم ایپ من در سال 2008 ایفا نمود و همین نقش را در دنباله های بعدی فیلم در سال 2010 و 2019 تکرار کرد.

ین بعلاوه در دوران اوج و پیشرفت خود در چندین فیلم اکشن هالیوودی مانند کوه نشین: بازی پایانی، تیغه 2 و شوالیه های شانگهای بازی کرد و بعدها به اسم چیرات ایموه در فیلم یاغی: داستان جنگ ستارگان دیده شد و پس از آن در سال 2018 در فیلم بازگشت ژاندر کیج جانشین جت لی در نقش ژیانگ شد. ین اولین نفر در بین ستارگان هنر های رزمی بود که نامش برای حضور در جان ویک 4 اعلام شد و شخصیت او به اسم یک دوست قدیمی جان توصیف شد. با وجود این توصیف، با توجه به خصومتی که بین جان و سوفیا با بازی هیلی بری در جان ویک 3 مشاهده شد، غیرممکن نیست که شخصیت ین، فرایند یکسانی با جان داشته باشد، زیرا این دو مجبور شده اند در برابر دشمنان خود با یک دیگر متحد شوند.

2. هیرویوکی سانادا

هیرویوکی سانادا که در هنرهای رزمی مانند شورینجی کمپو و کیوکوشین کاراته، سرآمد بود، کار خود را به اسم شاگرد سونی چیبا از در باشگاه ژاپنی رزمی چیبا شروع کرد و در کودکی در سریال بازی شانس ظاهر شد. سانادا در حالی که به حرفه خود در ژاپن ادامه می داد، در فیلم های اکشن هنگ کنگی مانند نینجا در چادر اژدها و جنگجویان سلطنتی، در کنار میشل یوه ظاهر شد. در قرن 21، سانادا با فیلم هایی مانند آخرین سامورایی، ساعت شلوغی 3، ولورین، مسابقه سرعت و 47 رونین به هالیوود راه یافت. سانادا بعلاوه در سریال های تلویزیونی ژاپن و غرب به طور گسترده کار نموده است و در برنامه هایی مانند هیدیوشی در ژاپن و وست ورلد در ایالات متحده ظاهر شده است و بعلاوه در اواخر قرن گذشته در سریال لیرشاه بازی کرد.

به تازگی سانادا در فیلم هایی مانند انتقام جویان: بازی پایانی، مورتال کمبت و ارتش مردگان زک اسنایدر، در نقش های مختلف دیده شده است. نقش سانادا در جان ویک 4 نامعلوم است اما حضور او در این فیلم به او این شانس را می دهد تا دوباره فرصت پیدا کند در دنیای جان ویک ظاهر گردد، چرا که او مجبور شد از بازی در نقش شخصیت منفی صفر در قسمت سوم کنار بکشد و مارک داکاسکوس این نقش را بر عهده بگیرد. علاوه بر پیوستن به جان ویک 4 به کارگردانی چاد استاهلسکی، سانادا در سال 2022 هم در فیلم اکشن قطار سریع السیر به کارگردانی دیوید لیچ ظاهر می گردد.

3. اسکات ادکینز

زمانی بود که فیلم های اکشن مستقیم ویدیویی به اسم پایین ترین سطح این ژانر مورد توجه قرار می گرفتند و تعداد کمی از افراد به میزان اسکات ادکینز به علت این که در دهه گذشته این تصور را به طور کامل رد کردند، شایسته احترام هستند. ادکینز که به طیف گسترده ای از هنرهای رزمی مسلط است، کار خود را در تلویزیون بریتانیا همراه با نقش های مکمل یا شرور در فیلم های هنگ کنگی مانند جاسوس تصادفی، ماسک سیاه و مدالیون شروع کرد و پس از این ها، یک همکاری مداوم را با کارگردان، آیزاک فلورانس، در سال 2003 در فیلم نیروهای ویژه شروع نمود. پس از ایفای نقش های جزئی در فیلم هایی مانند گودال جنگنده و رها شده، او موفقیت عظیمی را در فیلم شکست ناپذیر 2: آخرین پایمرد تجربه کرد. او در این همکاری مجدد با فلورانس، در مقابل مایکل جی وایت نهاده شد که عملا یک حرکت ریسکی بود و این سری را از بوکس به هنرهای رزمی ترکیبی تبدیل کرد که به نوعی شروع شکوفایی این مجموعه بود و مردم تا به امروز، آن را به این نحو می شناسند و شخصیت یوری بویکا را به امضای ادکینز تبدیل کرد. او در دو دنباله بعدی به نام های رستگاری و بویکا دوباره در این سری فیلم ظاهر شد.

ادکینز در حرفه خود در نقش کیسی بومن در فیلم های نینجا به کارگردانی فلورانس و بعلاوه در فیلم های دیگری مانند محدوده نزدیک، هدف سخت، حذف نمایندگان و سرباز دنیای: روز قضاوت حضور داشته است. ادکینز طی سالیان متمادی بر معروفیت عمومی خود افزوده است و در آثاری دیگری مانند بی مصرف ها، دکتر استرنج و فیلم چینی جنگجوی گرگ به کارگردانی وو جینگ ظاهر شده است. او هم چنین به طور گسترده با جسی جانسون (یکی از بدلکاران و کارگردانان فیلم های اکشن) در فیلم هایی مانند سگ وحشی، مرد تصادفی، تحصیلدار و انتقام جو همکاری نموده است و آخرین کار مشترکش با جانسون، دنباله رزمی بی مصرف ها به نام تهدید سه گانه بود. بعلاوه در قسمت پایانی و چهارم سری ایپ من با دانی ین همراه شد. اگرچه نقش ادکینز در جان ویک 4 هنوز مشخص نشده است اما او و ین می توانند برای یک رویارویی مجدد آماده شوند. هواداران ادکینز منتظر فیلم های آینده او به نام های قلعه سقوط می نماید و یک شلیک هستند و در کنار این ها، او یک مجموعه تلویزیونی برای یوتیوب به نام هنر های اکشن در دست ساخت دارد.

4. مارکو زارور

مارکو زارور که اهل شیلی است، کار خود را در صنعت فیلم سازی در نقش های جزئی در فیلم هایی مانند خوان کامانی و آکاپولکو و هارد شروع کرد و در سال 2003 بدلکار دواین جانسون در فیلم اکشن از پا افتاده بود. این به خودی خود یکی از ویژگی های مشخص نماینده ای است که زارور در طول زندگی حرفه ای خود نشان داده است، یعنی علاوه بر مهارت زیاد در رشته های متعدد هنرهای رزمی، زارور بعلاوه می تواند ضربات و تکنیک های هوایی را که به ندرت در افراد مشابه خود دیده می گردد، اجرا کند. زارور توانایی خود را برای این کار در فیلم های اکشن شیلیایی مانند کیلترو، چینانگو، میراگمن و مندریل نشان داد و بعدها در شکست ناپذیر 3: رستگاری نقشی را بازی کرد که او را در مقابل اسکات ادکینز در نقش بویکا قرار داد.

زارور در فیلم ماچته می کشد، با نام اصلی خودش بازی کرد و پس از آن، نقش اصلی یک فیلم شیلیایی به نام ریدیمر را برعهده داشت که درباره یک قاتل اصلاح شده کارتل بود. او بعلاوه در فیلم سلطان در بالیوود به اسم حریف شخصیت اصلی با بازی سلمان خان دیده شد و پس از بازی در فیلم شکست ناپذیر، بار دیگر با ادکینز در سگ وحشی به کارگردانی جسی جانسون مبارزه کرد. علاوه بر این، زارور در سریال هایی مانند از غروب تا طلوع و مدافعان (محصول مشترک نتفلیکس و مارول) حضور داشته است و در فیلم آلبرتا: فرشته جنگ به اسم آجاکوتی دیده شد و مهمان قسمت اول سری هنر های اکشن با حضور اسکات ادکینز بود. گفته می گردد که زارور در جان ویک 4 یکی از دشمنان اصلی جان خواهد بود و با مهارت خاصی که در هنرهای رزمی دارد می تواند یک نوع شرور کاملا تازه را به تصویر بکشد.

فیلم های جان ویک در یک فرایند، رفته رفته از نظر داستان و سکانس های اکشن، عظیم تر و خشن تر شده اند و رو به جلو حرکت نموده اند. در حال حاضر نمی توان به این سوال فکر کرد که چه کسی در قسمت پنج جان ویک حضور خواهد داشت که قرار است بلافاصله بعد از قسمت چهارم فیلم برداری گردد اما در حال حاضر، دانی ین، هیرویوکی سانادا، اسکات ادکینز و مارکو زارور برای جان ویک 4 به این تیم ملحق شده اند و همین اسامی به میزان کافی هیجان انگیز است تا فعلا توجهات بر این قسمت متمرکز گردد.

منبع: Screenrant

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10757

به "جان ویک؛ تمام ستارگان فیلم های رزمی که در فصل 4 حضور خواهند داشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "جان ویک؛ تمام ستارگان فیلم های رزمی که در فصل 4 حضور خواهند داشت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان ویک؛ تمام ستارگان فیلم های رزمی که در فصل 4 حضور خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید